ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال وجود حالت افقی در رابط کاربری آیفون شش با نمایشگر ۵.۵ اینچی

به نظر می رسد آیفون ۶ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ دارای حالت نمایش افقی (Landscape) با رابط کاربری دو ردیفه خواهد بود. این اتفاق در آیپد زمانی رخ می دهد که دستگاه را به صورت ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۱۷ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد آیفون ۶ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ دارای حالت نمایش افقی (Landscape) با رابط کاربری دو ردیفه خواهد بود. این اتفاق در آیپد زمانی رخ می دهد که دستگاه را به صورت افقی در دست بگیرید و -در صورت لاک نبودن چرخش صفحه- خواهید دید که رابط کاربری هم همزمان می چرخد. اما این موضوع چگونه کشف شده؟

یک توسعه دهنده در شبیه ساز iOS خود، رزولوشن صفحه نمایش آیفون را به ۲۲۰۸ در ۱۲۴۲ تغییر داد. در نهایت تعجب به محض انجام این کار، صفحه نمایش همانند آیپد چرخید و به صورت ۲ ردیفه درآمد.

این اتفاق قبلا رخ نداده بود و ما برای نخستین بار شاهد چرخش صفحه آیفون هستیم. در حالت عمودی هیچ تغییری نسبت به قبل وجود ندارد اما به محض تغییر رزولوشن، رابط کاربری ۲ ردیفه شده و ظاهری مشابه با نسخه آیپد پیدا می کند.

ios-simulator-screen-2

سوالی که فعلا مطرح می شود این است که آیا این اتفاق، برای تمامی آیفون ها رخ خواهد داد یا صرفا مربوط به نسخه ۵.۵ اینچی است. هرچند در WWDC گذشته هم نمونه ای از رابط کاربری افقی در آیفون ۴ اینچی نمایش داده شد. البته اپل چندی است که در رابطه با رابط کاربری تطبیق پذیر در iOS 8 و دور از تصور نیست که ما این موضوع را در تمام آی دیوایس ها داشته باشیم. رابط کاربری تطبیق پذیر به توسعه دهندگان، امکانات بیشتری برای طراحی محصولات شان می دهد و آنها می توانند اپلیکیشن ها را برای هر صفحه نمایش با هر سایز و رزولوشنی طراحی کنند. همچنین با ارائه رابط کاربری افقی در آیفون، اپل می تواند به ساخت اپلیکیشن های یکسان برای آیپد و آیفون کمک شایانی کند.

برای اطمینان از این موضوع تنها یک روز زمان برای صبر لازم است و احتمالا متوجه این موضوع شده باشید که ما در دیجیاتو، با پخش زنده ویدیویی و وبلاگ نویسی زنده، شما را به طور کامل در جریان مراسم روز آینده اپل خواهیم گذاشت.

در ادامه مطلب، تصاویر بیشتر از رابط کاربری افقی آیفون را خواهید دید.

game-center-screenshot

 

calendar-screenshot

 

ios-simulator-screen-shot

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • TROOL

    چی فکر میکردیم چی شد

  • tahaeb

    عاشقتم اپلکم

  • محمدرضا

    فيلم باحالي هستش بي كلام خودم گرفتم

  • محمدرضا

    سلام دوستان تازه اومدم اپلي هستم از اسمم هم معلومه و مي خوام فردا با شما دوستان از خوشحال ذوق مرگ بشيم البت اگر قبلش از انتظار نمرده باشيم

  • kaboos31

    شك دارم
    آخه رو 5s بد ميشه
    صفحه كوچيكه
    بچه ها ميگن اپل ميخواد زاپيا رو با اير دراپ ادغام كنه

  • mehrad

    عاشق این سادگی آیفون ام...بی صبرانه منتظر فردا هستمD:

  • روباه آبی

    رو ایپد واقعا حوب و کاربردی اگه تجربه ی طولانی مدت ایپدو داشته باشین اصلا بعضی وقتا سروتهش رو تشخیص نمیدی من این تویکو واسه ایفونم رو ios۵ داشتم. بعدشم دوست عزیز یه جور حرف میزنی که همه ی کرم سبزا از این چیزا دااارن من که تو تبلتاشم به زوور دیدم اونم کلا تو ۳ حالت داره !!!

  • محمد

    یعنی واقعا آیفون تا الان قابلیت چرخش تو منوهارو نداشت؟؟؟ واقعا لقب درستی بهش دادم.. یه تیکه آشغال با کیفیت

  • Behnam

    فقط علاقه دارم تو اين مدت فقط از اپل بشنوم و ببينم حالا ميخواد خبر باشه، تصوير، فيلم، كامنت، هر چى خلاصه ميخواد كه باشه...

  • مهران

    فردا، ساعت ۹ و نیم شب....
    تقابل اشک و لبخند هنگام تماشای زنده‌ی کنفرانس!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی