دلایل بی شماری برای شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرینی وجود دارند و اگر در اینترنت به جستجو بپردازید می توانید مقالات بسیاری را در همین رابطه مشاهده نمایید، در اصل سایت های مرتبط به راه اندازی استارت آپ و تجارت های جدید همیشه به شما نشانه هایی را که لازم است کسب و کار خود را شروع کنید یادآوری و گوش زد می نمایند ولی از گفتن سمت دیگر این ماجرا سر باز می زنند.
به واقع آنچه که ناگفته باقی مانده است دلایل و اهدافی هستند که بر مبنای آنها شما نباید وارد یک عرصه ی جدید شده و سعی به کارآفرینی نمایید، این اهداف مواردی هستند که می توانند بلیطی یک طرفه به سمت جزیره ی شکست محسوب گردند و به یقین لازم است در صورت دنبال کردن آنها در تصمیم خود برای شروع تجارت شخصیتان تجدید نظر نمایید.
در ادامه ی مطلب قصد داریم به چهار عدد از مهم ترین دلایل و اهداف یاد شده بپردازیم پس با دیجیاتو همراه شوید.
۱- تمایل به کسب شهرت
نمی توان از این واقعیت اجتناب کرد که کارآفرینان در اصل نسل جدیدی از ستارگان و افراد مشهور محسوب می شوند، خصوصاً اگر حوزه ی فعالیت آنها مرتبط به دنیای تکنولوژی باشد. اما نباید فراموش کنید این افراد را موفقیتشان مشهور کرده است و شهرتشان عامل رسیدن به پیروزی نبوده است.
اگر به دنبال کسب شهرت هستید راه های دیگری وجود دارند و می توانید برای حرکت در مسیرهای مرتبط به آنها برنامه ریزی نموده و در این راستا گام بردارید. کارآفرینی نیازمند داشتن ذهنی پویا و خلاق، برنامه ریزی و هدف گذاری جدی و موثر و از همه اینها از خود گذشتگی و سخت کوشی است. داشتن چنین شاخصه هایی می تواند شما را به قله های موفقیت و سپس شهرت برساند.
اما اگر تفکری غیر از این دارید بهتر است در شروع استارت آپ خود تجدید نظر نمایید.
۲- می خواهم دنیا را نجات بدهم
تقریباً هر یک از کمپانی هایی که به تازگی به موفقیت دست پیدا کرده اند و آوازه ی آنها در همه جا پیچیده است (خصوصاً شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی) هدف اولیه شان در تیزرهای تبلیغاتی و شعارهای خود را بدل کردن دنیا به جایی بهتر جلوه می دهند، همگی آنها سعی می کنند بگویند در حال ساده تر کردن زندگی انسان ها هستند.
هر چند آنچه قصد داریم بیان نماییم ممکن است تلخ به نظر برسد ولی نباید فراموش کنید چیزی که شرکت های یاد شده به صورت شعار و با سر و صدای زیاد به عنوان اهدف خود بیان می نمایند در اصل وظیفه ی بنیادها و نهادهای خیریه بوده و معمولاً آنها اینکار را با کمترین جنجال تبلیغاتی و حتی به صورت ناشناس انجام می دهند.
نجات دادن دنیا و بدل کردن آن به زیستگاهی بهتر برای نسل بشریت یک ایده آل دست نیافتنی است نه یک پلن تجاری مستحکم، در اصل دنبال کردن چنین هدفی با روح دنیای تجارت در تضاد است.
یک کسب و کار نوپا نیازمند هدف گذاری معین، استراتژی های پایدار و سرمایه ی اولیه ی معقول است تا بتواند رو به جلو حرکت کرده و به سود دهی برسد، پس از طی کردن این مراحل می توانید بخشی از انرژی خود را صرف امور خیریه نمایید ولی از ابتدا دنبال کردن چنین دیدگاهی به یقین منجر به شکست تان خواهد شد.
۳- می خواهم ثروتمند شوم
همواره به خاطر داشته باشید هدف یک تجارت کسب درآمد و سرمایه ی بیشتر است ولی همه ی کارآفرینان جزیره و جت شخصی نخواهند داشت. ورود به دنیای کارآفرینی را نباید به معنی کسب ثروت یک شبه دانست بسیاری از افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند زندگی و درآمدی بسیار معمولی را تجربه می نمایند.
وارد شدن به یک فعالیت جدید با هدف کسب ثروت می تواند بسیار سریع سبب سرخوردگی شما شده و خیلی زود متقاعد شوید هرگز موفق نخواهید گشت. هدف گذاری های کوتاه مدت و گام به گام جلو رفتن و داشتن دیدگاهی منطقی از میزان کسب درآمد عامل پیروزی شما در مسیر پر پیچ و خم کارآفرینی خواهند بود.
۴- ایجاد شغل برای دیگران نباید هدف اول شما باشد
اینکه بتوانید دیگران را استخدام کرده و به آنها حقوق دهید یک اتفاق بسیار خوشایند است، اما اینکار هدف و دلیل مناسبی برای شروع یک کار جدید نیست. در طول یک تجارت موفق شما به یقین با استخدام ها و اخراج های بسیاری سر و کار خواهید داشت ولی نباید فراموش کنید استخدام افراد هزینه هایی جدی را در پی دارد و منابع پرداختی مرتبط به این هزینه ها لازم است توسط عملکرد کارمند مربوطه تامین گردد در غیر اینصورت شکست شما حتمی خواهد بود.
شروع یک استارت آپ با هدف ایجاد شغل برای دیگران و استخدام آنها بدون تامین منابع لازم و مستحکم بدون شک به موفقیت ختم نخواهد شد، در هر کسب و کاری اگر نیازی تعریف شد یا بوجود آمد بر مبنای آن نیاز می توان دست به جذب کارمندان جدید زد.
در یک دنیای بی نقص کسب و کارها شاید بتوانند دنیا را عوض نمایند، برای هزاران نفر شغل ایجاد کنند و... اما اینها اهداف عالی هستند و دست یافتن به همگی شان به صورت یکجا شاید برای بسیاری از ما امکان پذیر نباشد، در یک تجارت باید اهداف پشت هم و کوتاه مدت را دنبال کرد و پله پله پیشرفت نمود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.




مطلب قبل تاملی بود من استفاده كردم امیدوارم به كار بقیه كسانی كه میخوننم بیاد با تشكر
سلام من یه شرکت خدمات نظافتی تازه راه انداختم بدون سرمایه بودنش خوبه ولی مشکلات خودشو داره نبودن نیروی خوب و البته صبرم میخاد میشه کنارش بازار یابی یا شغله دومم داشت
دنیا درحال پیشرفته همینطور افکارها.شاید چندسال پیش از این نوع مقاله هایی بود که ذهنم را روشن میکرد منهم شکست تلخ نمیخوردم البته باید بگم بعضی ها باید طی مسیر کنند و خودشان این مطالب رو بفهمن.به اضافه مزه تلخش. از مقاله بینهایت عالیتون ممنونم.
برای گرفتن شاخه گلی که قبلا کسی روی خارهاش پوششی سخت کشیده دیگه از گزیده شدن نباید ترس داشت واسرار بدست گرفتن باوجود خارهای شناخته شده توسط بینایی از خودتان بیناتر.باید قبول کنیم این مطالب سالها تجربه را برده.وخوب چون خودم بااین موانع برخورد داشتم خوب میدونم نکات دور از ذهنم اما خیلی صحیح.بازم ممنون
مقاله بسیار مفیدی بود تشکر فراوان
کار جدید با این روش ها؟!!!!!!!!
من فقط کار میکنم کارگری همه کار :| ... اینا اصلا اینجا مهم نیست.. :|
نمیدونم این مقاله رو در اصل کی نوشته
چون بچه های دیجیاتو فقط ترجمه اش کردن
اما میخوام بگم نه تنها با نویسنده مخالفم
بلکه در بعضی موارد نویسنده طبق هر استانداردی داره اشتباه میکنه
مثلا همین مورد اخر
در راه اندازی کسب و کار ایجاد فرصت شغلی نباید اولین هدف باشه؟
پس بنده یه سوالی دارم
نویسنده هدف اول یک شرکت تعاونی رو چی توصیف میکنه؟
اصلش اسمش روشه تعاون
در این شرکتا هدف اول همکاری گروهی و ایجاد شغله و خود بیزینس هدف دوم شرکته و هرگاه این قضیه برعکس بشه شرکت دیگه تعاونی نیست
غیر از اون هم با بعضی حرف ها مخالفم
"در اصل دنبال کردن چنین هدفی با روح دنیای تجارت در تضاد است."
هدف نهایی در شروع یک کسب و کار چیزیه که حتما نباید بهش رسید و حتی ممکنه تغییر کنه در طول مدت
اما این که چنین چیزی نباید دلیل اغاز کار باشه به نظرم کاملا سرکوب خلاقیته و بس
الان شاید ممکن نشده باشه تاحالا
ولی خلاقیت معنیش همینه
تغییر همین روح دنیای تجارت
دوست گرامی مقاله را یک بار دیگر بخوانید به نظرم مطلب را درست متوجه نشدید البته ببخشید ها
این روزها همه به دنبال نامید کردن هستن ، اینا هم استثنا نیستن
آقاي مجري من از بچگي آرزوم بود كلاهبردار بشم :) والا
وقتی یه کاری رو میخوایی اغاز کنی اول به خدا اعتماد داشته باش و دومم خودت
دوستان نتایج بنچمارک note edge هم اومد.
توی T-Rex فقط تونسته 12 فریم بر ثانیه امتیاز بگیره، توی manhattan 5!!!!!
خدا لعنت کنه باعث و بانیه ساخت صفحه های QHD رو.
آدم با گرافیک gt740 جرات نمیکنه فول اچ دی بازی کنه مبادا کم بیاره اونوقت الان دارن روی گوشیا QHD میذارن.
جی۳ با همین کیفیت داره مشکلی نداره ...
احتمالا به خاطر اینکه نسخه ازمایشیه اینقدر بنچمارکا پایین بوده و شاید هم بخاطر ساپرت نکردن ۸۰۵ باشه
انتظار بیشتری ازش نمیرفت!!!!!
من با g3 نهایت 42 فریم تونستم دست برسم!
چند تا خبر گذاری نوشتن 805 با این نرم افزار ها سازگاری کامل نداره حالا فعلن ببینیم چه میکنن این بنچمارا رو.