ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا یاهو را با تهدید به جریمه مجبور به ارائه اطلاعات کاربرانش به دولت می کرده است

به سال ۲۰۰۸ باز گردید. روزهای اوج بلک بری و زمانی که نت بوک ها تازه به بازار وارد شده بودند. در آن روزها، دولت آمریکا شرکت یاهو را تحت فشار گذاشته بود که اطلاعات ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۲۱ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به سال ۲۰۰۸ باز گردید. روزهای اوج بلک بری و زمانی که نت بوک ها تازه به بازار وارد شده بودند. در آن روزها، دولت آمریکا شرکت یاهو را تحت فشار گذاشته بود که اطلاعات کاربرانش را ارائه دهد و در غیر اینصورت روزانه جریمه ای ۲۵۰ هزار دلاری را به دولت پرداخت کند.

علت تنظیم این رقم برای جریمه این بود که شرکت نمی خواسته اطلاعات و تماس های کاربرانش را برای دولت فاش کند. به اعتقاد یاهو، این درخواست دولت مغایر قانون اساسی دولت ایالات متحده بوده و با اینکه این شرکت بر سر این درخواست با دولت وارد یک دعوای حقوقی شده، نتیجه مثبتی حاصل نشده است. رای دادگاه تبدیل به بهانه ای شد که برنامه PRISM سازمان اطلاعات ملی آمریکا کلید بخورد و این به معنی اضافه شدن گوگل، اپل و AOL به لیست شرکت هایی بود که مجبور به دادن دسترسی به مقام های دولتی در اطلاعات کاربرانشان شدند.

پس از افشاگری های اسنودن از استراق سمع گسترده NSA روی داده های عموم مردم، یاهو با خشم عمومی مواجه شد.

Ron Bell از مدیران یاهو در پستی که در یکی از بلاگ های رسمی یاهو در تامبلر در این باره منتشر کرده گفته: «اسناد منتشر تلاش ما در جهت پیشگیری از دسترسی غیرقانونی دولت آمریکا به اطلاعات خصوصی کاربران مان را نشان می دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • محمدحسین

    همون بهتر نمیشه دیگه ایمیل ساخت باهاش

  • محمدحسین

    از سیستم عامل ها و شبکه اجتماعی ها کم اطلاعات برداشته که یاهو هم میخاد؟؟؟؟؟

  • محمدحسین

    عجب نامردیه

  • محمد جواد فصاحت

    الان اخبار داره همینا میگه!!

  • بهنام

    اسنودن یه قهرمانه ...

  • حسین نجمی الدینی

    خب معلومه که دولت از اطلاعات شرکت هایی مثل گوگل و یاهو استفاده میکنه. اینا برای خودشون یه بانک اطلاعاتی بزرگن.
    مایکروسافت و اپل هم جزء همین شرکت ها هستن.
    همه جای دنیا همینه

  • متفكر متكبر مكدر شده از تقدير!!

    ديگه فون آرنا چه مرگيش شده بالا نمياد؟!!

  • عــــــامـــــــــر

    امریکا داره نگران کننده عمل میکنه و این همش به ضرر سرویس هایی هستش،که نام امریکایی رو یدک،میکشه

  • Mehdi.m

    اگه اشتباه نگم فکر میکنم که سیستم عامل بلک بری بیشترین امنیت رو داره
    ....................................................

    در مورد یاهو هم باید بگم هر بلایی سرش بیاد حقشه
    کد ایران رو تحریم کرد . حالا جالب اینه که خودش پشیمون شد دوباره برگردوندش ( البته ما که همه جوره دورش زدیم)

  • حمید

    در ایران هم نهاد های اطلاعاتی همین کار رو انجام میدن . در تمام کشور های جهان این یک چیز رایجه

    • آرمـــیــــن

      تفاوتش با ایران اینه که اگر تو ایران مقابل دولت وایستی(مثل کاری که مایکروسافت در مقابل دولت امریکا کرد...)از صحنه روزگار محوت میکنند ولی اونجا...
      :|

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی