شایعه: مایکروسافت می خواهد اکس باکس را به مرورگرهای کامپیوتر بیاورد
مایکروسافت در حال آماده کردن تکنولوژی ای است که اجازه می دهد بازی ها از اکس باکس روی مرورگرهای کامپیوتر استریم شوند. گفته شده که هر دو دستگاه اکس باکس 360 و اکس باکس وان ...
مایکروسافت در حال آماده کردن تکنولوژی ای است که اجازه می دهد بازی ها از اکس باکس روی مرورگرهای کامپیوتر استریم شوند. گفته شده که هر دو دستگاه اکس باکس 360 و اکس باکس وان قادر به انجام این عمل خواهند بود؛ مرورگرهای آزمایش شده اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم هستند.
سال گذشته، مایکروسافت با استفاده از قدرت بالای رایانش ابری، هیلو 4 را مستقیما روی ویندوزفون و دستگاه های دیگر اجرا کرد. این راهکار مرورگر محور، ادامه ای بر همان تحقیق و بررسی است. البته مایکروسافت همین حالا هم از سیستم ابری Azure در اکس باکس وان استفاده می کند.
بر اساس گفته های Neowin، بازی های اکس باکس 360 به طور کامل از این طریق اجرایی خواهند بود. حتی دشبورد کنسول هم پیش از ورود به هر بازی نمایش داده می شود. درست مثل این است که یک اکس باکس 360 روی کامپیوتر خود داشته باشید؛ هیچ چیز کم ندارد اما احتمالا در زمینه فریم دهی قوی تر از کنسول ها عمل کند.
منبع دیگری مدعی شده که همه بازی ها به صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد. این در حالی است که اکس باکس 360 و اکس باکس وان در اغلب بازی ها قادر به اجرای بازی در چنین حالتی نیستند.
ورود مایکروسافت به دنیای استریم سورپرایز بزرگی نیست. OnLive سال هاست که روی پلتفرم های متعددی استریم بازی انجام می دهد، Steam، استریم خانگی را ایجاد کرده و انویدیا هم با شیلد پا به این عرصه گذاشته. بزرگ ترین مهره این داستان هم سونی است با PlayStation Now. ماه گذشته بخش تحقیقات مایکروسافت اطلاعاتی در رابطه با DeLorean منتشر کرد؛ تکنولوژی جدیدی که در بازی آنلاین میزان تاخیر و لگ را کاهش می دهد تا بازی روان تر باشد.
Gaikai که الان متعلق به سونی است، تجربه چند ساله در این زمینه دارد و PS Now انحصارا برای دستگاه های مرتبط با سونی اجرا می شود. با این حال چرا مایکروسافت باید محتوای دو کنسول که هر کدام تقریبا 10 سال عمر خواهند داشت را روی پی سی اجرایی کند؟
اکس باکس وان فروش خوبی در مقابل پلی استیشن 4 نداشته، اما آنقدر هم ضعیف نبوده که مایکروسافت را تا این حد نگران کند. این تکنولوژی زمانی منطقی می شود که ردموندی ها بخواهند از آن به سود گجت های ویندوزفونی استفاده کنند. اگر اجرای بازی روی تبلت و موبایل امکان پذیر شود، هم اکس باکس وان یک برتری کوچک پیدا می کند و هم یک دلیل دیگر برای خرید گجت های مایکروسافت ایجاد خواهد شد.
البته این پروژه، اگر واقعیت داشته باشد، به طور سری در آزمایشگاه های مایکروسافت پنهان شده و شانسی هست که هیچ وقت آن را نبینیم یا زمانی که به مرحله بازدهی می رسد، کاملا متفاوت با آنچه امروز می دانیم باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یک سوال ! ...
یعنی من میرم سی دی بازی مثلا واچداگز ایکس باکس وان رو میخرم میذارم روو لبتاب کرومو باز میکنم و بازی ؟! O.o
ممنون میشم زود ج بدید!
این قضیهٔ پردازش ابری به زودی توی همهٔ زمینهها نیاز به سخت افزار خفن رو از بین میبره. الان خیلی از شرکتای تولید نرم افزار سه بعدی و شرکتای جانبی این امکان رو میدن که برای رندر گرفتن فایل رو آپلود کنی و سه سوت بعد رندری که واسه ما ده ساعت طول میکشه رو با کیفیت عالی تحویلت میدن. اینم یه چی تو همین مایه هاس. ایول مایکروسافت.
خدا اون روزو نیاره که این اتفاق بیفته و کنسولای بازی و دیسک فیزیکی از بین بره چون بیشترین ضررو ما میکنیم که اینترنتمون یه پیج سادرو نمیتونه باز کنه چه برسه به بازی
واووو مایکروسافت است دیگر دوست دارد خاص باشد
اگر halo , sunset , horizon , tomb rider , cod advanced fire , project spark , dead rising , titan fall , fable legends , xbox fitness , Kinect sport rivals و در اینده ای نه چندان دور minicarft و .... بازی های انحصاری خوبی نیستن و همچنین کینکت ، تیلویزیون و برنامه هایی مثل یوتیوب و اسکایپ و قابلیت صحبت کردن و snap خوب نیستن و .... تو رو خدا ، من یکی التماستون می کنم برید ps4 بخرید
راستی اینم یادم رفت بگم ، برنامه های ویندوز هم روی Xbox اجرا می شه ، مایکروسافت توی build 2014 نشون داد چطور می شه برنامه برای وین فون، ویندوز و Xbox با هم ساخت با یه تغییر کوچک ، تو کنفرانس دمو khan academy رو هم نشون دادن که هم با دسته هم با کینکت کار می کرد ، البته هنوز بتاست
خب طرح خوبیه
اینترنتشو چیکار کنیم؟؟:D
نوترینو طرح ایکس باکس استریم،4 ساعت بازی با ایکس باکس فقط 600 هزار تومان:D
حالا اکه اپل یا گوگل بود دوستان عزیز ما رو قیمه قیمه میکردن
مایکروسافت پروژه های بزرگتر و بهتری رو داره که خبرهاش به زودی میرسه دوستان
مایکروسافت جدیدا خیلی فعال شده ! اخبار در موردش بیشتر از قبله !
..
من یه سوال تو ذهنم بود که چرا بعد یه سال هنوز مایکروسافت واسه وینفونش پرچمدار بیرون نمیده الان به این نتیجه رسیدم که میخواد پرچمدارش رو به اسم خودش بده بیرون نه نوکیا !
فک میکنم الان که اپل یکم نسبت به قبل ضعف نشون داده مایکروسافت با یه گوشی خوب و سیستم قوی بتونه یه خودی نشون بده و حداقل از 3/5 درصد یه جهش خوب داشته بشه
نظر شما چیه ؟
دقیقا من هم فکر میکنم برای همین تولید 1030 رو متوقف کرده
پس فکر می کنی 1520 ، 930 و one m8 چی هستن ، مایکروسافت یه دونه پرچمدار خاص معرفی نمی کنه ، وین فون مثل اندروییده چند تا پرچمدار داره
داداش 1520 رو گفتم یه سال ازش گذشته !
930 رو هم درست میگی اما این همه هنر مایکروسافت نیست باید منتظر یه چیز متفاوت بودکه نواوری های خاصی داشته باشه الان گوشی خیلی خوبه مایکروسافت 1520 هستش مثه سامسونگ که گوشی غولش نوت4 هست من نمیگم 930 ضعیفه ولی مایکروسافت اگه میخواد جلب توجه کنه باید زخمت بیشتری بکشه
اچ تی سی هم که زیر نظر مایکروسافت نیست من منظورم تولید خود مایکروسافت بود
اما 1520 هنوز خوبه و سخت افزار و نرم افزارش به روزه ، به نظرم زوده واسه اپدیتش، 930 هم چیزی از بقیه پرچمدارا کم نداره تو بعضی جاها بیشتر داره ، اما فکر کنم اگه بیشتر می خوایم باید صبر کنیم برای 1030 و ... که اگر با برند مایکروسافت بیاد که عالی می شه ، البته بعضی از دوستان انگار از عوض شدن برند ناراحتن که واقعا نمی فهمم چرا
داداش الان دیگه نصف فروش واسه تبلیغات و مردم واسه پز دادن میخرن !
نمیشه رو گوشی 1 سال پیش خیلی مانور تبلیغاتی داد
1030 .1830 . 2330
من اینا رو شنیدم داره میاد
اگه مارکش رو عوض نکنه اشتباه میکنه بلاخره تا 2015 باید مارک نوکیا رو بزاره کنار
بعدشم اسم مایکروسافت کم از نوکیا نداره میگن امریکایی ها بخاطر اسم نوکیا طرف وینفون نمیرن !
مایکروسافتم برا ایکس باکس رفت تو جاده خاکی :)
من که خیلی منتظر پروژه DeLorean هستم به شدت نیازه ............