ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل آماده ی عرضه اولین تلفنهای هوشمند ارزان قیمت تحت پلتفرم Android One می شود

گوگل آماده می شود تا محصولات خط تولید جدیدش را که تحت پلتفرم اندروید وان هستند را به کاربران ارائه نماید، هدف اصلی از طراحی و تولید این تلفن های هوشمند عرضه ی محصولی با قیمت مناسب ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۴ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۳:۳۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گوگل آماده می شود تا محصولات خط تولید جدیدش را که تحت پلتفرم اندروید وان هستند را به کاربران ارائه نماید، هدف اصلی از طراحی و تولید این تلفن های هوشمند عرضه ی محصولی با قیمت مناسب و کاربردی برای توسعه دهندگان است.

سرآغاز ارائه ی اولین تلفن های تحت پلتفرم مذکور در هندوستان خواهد بود جایی که سه کمپانی میکرو مکس، Spice و Karbonn قرار است این اسمارت فون را به تولید کرده و به فروش برسانند. در مورد مشخصات فنی محصولات مورد بحث گفته شده است که آنها دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی به همراه یک گیگ رم و پردازنده ی ۱.۳ گیگاهرتزی خواهند بود و دو درگاه سیم کارت، درگاه کارت حافظه ی میکرو SD و گیرنده رادیو FM از سایر مشخصات آنها به حساب می آید.

همچنین تلفن های تحت اندروید وان با پشتیبانی از زبان های بیشتری از جمله هندی عرضه شده و اولین محصولات در این راستا دارای قیمتی معادل ۱۰۵ دلار خواهند بود.

موبایل های ارزان قیمت یاد شده تلاشی از جانب گوگل محسوب می شوند تا تجربه یی متفاوت از سیستم عامل اندروید را برای کاربران این رده از محصولات فراهم بیاورند. این تلفن ها اندروید خالص را بدون سفارشی سازی به مصرف کنندگان ارائه کرده و گوگل را قادر می نمایند تا مستقیماً به روز رسانی های سیستم عاملش را بر روی آنها عرضه نماید.

1

در طول سال های گذشته شاهد معرفی شدن مدل های ارزان قیمت متعددی از تلفن های هوشمند تحت نسخه های قدیمی تر اندروید بودیم  که هرگز نیز به روز رسانی خاصی برای آنها ارائه نمیشد و حالا به نظر می رسد گوگل در تلاش است تا وضعیت را در این رده از محصولات به صورت کامل تغییر دهد مسئله یی که چنانچه چند سال پیش رخ می داد می توانست اندروید را در بازار بسیار محبوب تر از امروز نماید.

هندوستان دارای دومین بازار بزرگ تلفن های موبایل در جهان است، ولی تلفن های هوشمند هنوز نتوانسته اند سهم بزرگی از این بازار را به دست بیاورند. از همین رو بازار یاد شده برای برندهایی همچون مایکروسافت و گوگل محلی بکر برای کسب درآمد محسوب می شود و هر دو تلاش می نماید با تولید  محصولات ارزان قیمت موفقیت بیشتری را به دست بیاورند. امری که مایکروسافت پیش از این با عرضه ی چند تلفن رده پایین لومیا محقق نمود و گوگل نیز آن را دور از دسترس نمی بیند.

مقصد بعدی تلفن های تحت پلتفرم اندروید وان پس از هندوستان بازارهای آسیای جنوبی از جمله اندونزی و فیلیپین خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Sohfalp560

    من نمیدونم اینایی که از متن‌باز بودن خوششون نمیاد و مسخرش میکنن، من دقیقن بخاطر همین قضیه ازش خوشم میاد و اشکالی نداره که گوگل نتونه جمعش کنه!!! چون خودش لیسانس آپاچی رو روش گذاشته که همینجوری بشه!!! بعد این دوستانی که با این مسئله مشکل دارن بیان برن نسخه‌های اوبونتو یا دبیان یا فدورا یا آرچ‌لینوکس رو نصب کنن ببینن چقدر اهمیت داره که از استفاده از سیستمت دستت باز باشه!!! چون درسته که هرکدوم ی روش برنامه‌ریختن خاص خودشون رو دارن ولی همشون برنامه مشترک میشه روشون ریخت و هرجوریش که خواستی بکنی؟؟؟

  • LG Forever

    اندروید وان ... با شنیدن این بیشتر فک میکنم یه نسخه ی جدید اندروید تو راهه تا یه گوشیه هوشمند :)

  • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

    با وجود اینکه سایت نارنجی از ریشه جمع شد ولی هنوز وبلاگ نویسی زندش پا برجاست از اینجا میتونین وبلاگ نویسی زنده شو که سالهای پیش داشته رو ببینید.
    http://live.narenji.ir/
    هیییییییییییییییی یادش بخیر :'( q_p

    • مهدی

      تو تازه فهمیدی ؟
      من یه 10 سال پیش اینو متوجه شدم

      • amirftma (طرفدار هیچ برندی نیستم!!!)

        10 سال پیش هنوز نارنجی جمع نشده بود!!!!!! سه شنبه 12 آذر 1392 جمع شد.
        در ضم خاصتم دوباره یادی از نارنجی بکنم و بچه های با معرفت نارنجی که هنوز نارنجی یادشون نرفته.
        میدونستم کجاست فقط خاصتم بزارم بچه برن ببینن.

  • Divan Greedy

    خیلی واسم جالبه تو پست قبلی می یان می گن سامسونگ توهین کرده، کارش غیر اخلاقی ، توهین امیز و .... این دوستان یادشون رفته خود اپل تو کنفرانساش به بقیه شرکتا چی گفته یه بار به یخچال سامسونگ ، به افیس مایکروسافت به تبلت های سامسونگ و همین اخیرا به اندرویید در مورد بدافزاراش، اینا افراد پست قبل معلوم نیست زبونش اون موقع کجاست یا کجا می رن که اینا رو نمی شنون و نمی بینن (اقا اگه جایه خوبیه بگید تا منم بیام) ، تازه بعضی ها هم یادشون رفته تا همین چند وقت پیش اواتارشون رو عوض می کردن که مسخره کنن طراحی s5

    • Divan Greedy

      حالا می دونی چرا اپل تو کنفرانساش تیکه می ندازه و سامسونگ تو شبکه هاش ، چون سامسونگ ، مایکروسافت و ... وقت کنفرانس رو می زارن واسه تکنولوژی های جدیدشون , البته اپل هم حق داره تا وقتی که تکنولوژی های جدیدش پرداخت پول از طریق NFC و حالت افقی ، صفحه نمایش full HD و ... خو چرا که نه

      • سوتابایت

        می تونم بپرسم تا حالا کدوم شرکتی این قدر وسعت و امنیت و امکانات تو تکنولوژی پرداخت با NFC داشته !!؟
        اپل یه تکنولوژی عرضه نمی کنه یا وقتی عرضه می کنه که بهترین نحو ممکن توسعه داده شده باشه !

        • Divan Greedy

          اولن لازم نیست همه شون امریکا باشن توی کشورهای اروپایی هم می شه از والت و NFC برای خرید استفاده کرد(starbucks ) بعدشم تا اخرین جایی که می دونم ای او اس 800 میلیون کاربر داره نه 1 بیلیون ، بعدشم مگه ای کلود دل به خواهی، وقتی 1 بیلیون اپلیکیشن جیمیل روی اندرویید دانلود شده یعنی همه شون اندروییدی هستن

          • سوتابایت

            یک میلیارد تا اندروید تا کنون کاربر داره ! و یه میلیارد هم اپ جیمیل دانلود شده و بهتره بگیم از طرف گوگل نصب شده !
            تا آخرین جایی که اعلام شد WWDC بود ! حرف شما درسته 800 میلیون تا بود ! ولی رقمی نیست که ثابت بمونه و 3 ماه گذشته !

        • Divan Greedy

          محض اطلاعت باید بگم هر وقت تعداد کاربرای ای کلود اندازه جیمیل شد قبوله، جیمیل 1 billion دانلود شده فقط تو اندرویید ، اماoutlook یه چیزه دیگست

          • سوتابایت

            ۱ billion رو وقتی می تونی ادعا کنی که خود کاربر دانلود کنه ! نه گوگل رو گوشی نصب گوشی کنه
            ! الان آی او اس هم ۱ billion کاربر داره ! از اون ۱ billion شما چند نفرشون اندرویدی ان یا اصلا چند نفرشون تو آمریکا ان که از این امکان گوگل ولت استفاده کنن ؟

        • iGALAXY

          ملت 4تا عکس دادن دست اپل شد فاجعه قرن !
          وای اگه پول هامون رو بدیم دستش !!!!

          • Nuit D'hiver

            هیچ ربطی به قدیمی بودن و جدید بودن نداره
            یاهو هم پاک میکرد بخاطر فضا و ازاد شدن نام کاربری بود نه امنیت

            بعدشم موضوع اینه که هیچکدوم از این هک ها از طریق دسترسی به سرور های شرکتا انجام نشده
            با کشف کردن رمز عبورشون هک شدن هم اون اپلیا هم جیمیلیا
            شرکت ها هم باید بیان یه راه امن تر از رمز عبور پیدا کنن ولی فعلا همه از همین استفاده میکنند
            تقریبا تقصیر خودشونه همشون
            شما کیفتو شل بیگیری دزدیده شدنش تقصیر کیف نیست

            منتها بنده گفتم اگه اپل مقصر باشه گوگل پس وضعش خراب تره بین همه شرکتا

          • Nuit D'hiver

            خوبه همین یه هفته پیش چند ده هزار جیمیل هک شد
            ده بیست تا کجا
            ده بیست هزار تا کجا برادر من

            فقط فرقش اینه که چون سلبریتی ها از اپل استفاده میکنن تو جریان هک شدن اونا عکسای سلبریتی ها فاش شد

          • iGALAXY

            اول اینکه گوگل ادعای امنیت نداره ولی اپل فکر می کنه خدای امنیته !
            دوم این که جیمیل ها قدیمی بودن ! وقتی خیلی وقت به جیمیل سر نزنی اکانت قدیمی میشه ! یاهو که حذف می کنه گوگل هم پشتیبانیش رو کم می کنه و بعد قطع می کنه !

  • mohsen

    این از اون گوشیاست که فقط باید باهاش زنگ زد و اینا
    نباید چیزی روش نصب کنی ! نصب کنی شهید میشه گوشی‌:|

    • Arshia

      مثل موبايل هاي GLX!

  • WOLF

    اوضاع اقتصادیم داغونه
    یه گوشی بزنه که 1 دلار باشه، بودجه من همین انقدر هست

    • AliReza Talebi

      دوستان مثل گذشته میتونید رو کلیه ی بنده هم حساب کنید!
      رفاقته دیگه!

      • Hossein

        نامردی می کنی تو که می خواستی اونا رو برا خرید آیفون 6 به من بدی سریع یادت رفت.....

    • Hossein

      اون موقع به شما با یه دلار یه سیم میدن به آقا عامر هم دو تا پیچ
      ;)

    • عــــــامـــــــــر

      منم دو دلار جمع کرده بودم که گوشی بگیرم میتونم بهت قرض بدم داداش

  • Divan Greedy

    ایول خوب گفتی، فکر کنم ای کلود دیگه خیلی بهتر از نحو ممکن توسعش دادن نتونست تحمل کنه رد داد

  • Divan Greedy

    اره دقیقا مثل نقشه ios یا نه ببخشید مثل ios 7 که بیشترین کرش رو داشت ، بعدشم وین فون 8 و گوگل والت دقیقا این کار رو انجام می دادن ، یه چیز جالب دیگه اینه که تو کنفرانس پارسالتون بقیه شرکت ها رو به خاطر داشتن NFC و ... مسخره می کردن اینم بماند که تا دیروز می گفتید خوب این که به درد ما نمی خوره این که تو ایران نیست و ... ، الان تازه واستون مهم شده

  • Openmind

    سوتابایت مصاحبه باحالی بود با تیم کوک.سعی کن یه وقت از جانی آیو هم بگیری.سوالای جنجالی در مورد طراحی فراموش نشه :)

    • سوتابایت

      همون شب باهاش مصاحبه داشتم ! احتمالا امشب یا فردا شب کاراش تموم بشه و بزارمش! ممنون از نظرت !

  • steve

    بايد چيز خوبي باشه فقط خدا كنه قيمتش تو ايران اندازه گرون قيمت نباشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی