چیپ NFC در آیفون های جدید تنها با Apple Pay سازگار است
اپل همیشه به انحصار طلبی معروف بوده و این موضوع را در محصولات این شرکت و امکانات آنها می بینیم. در مراسم هفته گذشته، اپل از آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرد که از ...
اپل همیشه به انحصار طلبی معروف بوده و این موضوع را در محصولات این شرکت و امکانات آنها می بینیم. در مراسم هفته گذشته، اپل از آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرد که از چیپ ارتباط نزدیک (NFC) بهره می برد. در حین همان مراسم، اپل از سیستم پرداخت جدیدش هم با نام Apple Pay رونمایی کرد.
همانطور که حدس زده می شد، سخنگوی اپل اعلام کرد که چیپ NFC آیفون های جدید فقط با Apple Pay سازگار است و این سیستم با هیچ اپلیکیشن دیگری هم به اشتراک گذاشته نخواهد شد.
زمانی که شایعات از وجود این چیپ در آیفون خبر دادند، به نظر می رسید بالاخره این سیستم پرداخت در آیفون هم مثل دیگر دستگاه ها فعال می شود اما متاسفانه به نظر می رسد چنین نیست و اپل قصد ندارد حداقل فعلا دسترسی NFC را از Apple Pay خارج کند.
اما باید از سوی دیگر هم به این قضیه نگاهی داشته باشیم: این درست است که اپلیکیشن های زیادی که تحت NFC عمل می کنند کنار گذاشته شده اند، اما واقعا چند نفر از تمام قابلیت های این چیپ استفاده می کنند؟ ضمن اینکه بسیاری از امکانات این قطعه از طریق دیگر تکنولوژی های وایرلس در دسترس هستند. بیشترین استفاده NFC این روزها در اتصال دو گجت با یک ضربه است که می توان آن را از راه های دیگر هم بدون این فن آوری به انجام رساند. از طرفی انتقال اطلاعات هم از این طریق به دلیل فاصله کوتاه آنچنان معقول نیست و فن آوری بلوتوث جایگزین مناسبی برای آن است که البته آیفون و آیپد هم فاقد این قابلیت هستند.
از طرفی درهای امید هنوز به روی ما باز هستند چرا که این موضوع در مورد TouchID هم تکرار شده بود و اوایل فقط با اپلیکیشن های خاصی سازگار بود و در iOS 8 اعلام شد که دسترسی این سنسور لمسی از قبل بازتر شد. ممکن است این اتفاق در مورد آیفون ۶ و چیپ NFC آن تکرار شود اپل درهای این فن آوری را به طور کامل باز کند. اما در حال حاضر که چنین نیست و ما باید فعلا صبر کنیم تا ببینیم اپل در آینده چه سیاستی را دنبال خواهد کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
حداقل تو ایران کاربرد نداره.
اگه غير از اين ميبود بايد تعجب ميكرديم:|
همونطور که تو متن هم نوشته شد فکر کنم مثل همون قضیه تاچ آی دی بشه و تو سال بعدی API هاش برای دولوپر ها در دسترس باشه
والا ما Wallet و اینچیزا استفاده نمیکنیم فقط وقتیحوصله مون از گوشیمون سر میره گوشیمونو میزنیم بهم عکس میفرستیم!
ولی واسه انتقال عکساراه خیلی سریعیه راحت تر از بلوتوثه
اینجاست که باید گفت : I love U Nfc
دوستان لطفا فقط در رابطه با پست کامنت بنویسید که جو این سایت و ارزشش مثل سایتهای زرد خراب نشه. اینطور بار علمی سایت هم بیشتر میشه.
یادش بخیر نارنجی کافی بود بحث فنی تو کامنتها شروع بشه. اندازه ۴ تا مقاله تخصصی از بچه ها یاد میگرفتیم. الان اکثر اون دوستان نیستن متأسفانه
رم کردی
بیا گلستان 4 راه ملاقاتی{موبایل پاسارگاد} طرح ضربتی بهت نشون بدم که راه خونتو گم کنی
تصادفی پیش اومد!
درودمنم گرگانیم ;)
به امید دیدار ...
سلام به امید دیدار.
گرچه حالم از شاهین نجفی بهم میخوره.
ولی ترول بامزه ای هستی.
اپل یک رویا رو میپرورونه ... اونم اینه که یک دنیا ... یک اپل ...
برای همین هم همیشه قابل احترام بوده ...
همه از یک شرکت مستقل خوششون میاد ... هر چیزی که بخوای داره ... تموم ابزارهات و سرویس هات از ان تامین میشه ...
این استراتژی یک دیوار دور اون میکشه ... که همه دوس دارن بدونن اونطرف چیه ...
من یه چند وقت نبودم :)
هههه
این دیگه چه جورشه؟
تاسف باره واقعا
من با NFC موبایلم کلی کار میتونم انجام بدم کسایی که برنامه های NFC READER دارن میفهمن چی میگم
خخخخ...انگار دوباره یه ویژگی اسمی و بی کاربرد جدید از اپل رو شاهد هستیم
جریان بلوتوث...داره اما در 99 درصد مواقع نداره
اینم همون
از این به بعد میبینیم تبلیغ میکنن واسخ NFC که در واقع فقط با خودشون مچ میشن....خدا شفا بده تیم کوک و تیم زحمتکشش رو
عزیز دل برادر ان اف سی فلسفه ساختش واسه کارایی که شما باهاش انجام میدی نیست .
ان اف سی صرفا برای پرداخت صورتحساب با موبایل اختراع شد و اگه اپل میخاست مثل بقیه ان اف سی رو از اصالت خودش جدا کنه هم امنیت پرداخت ها زیر سوال میرفت هم دیگه اپل اپل نبود.
اون کارایی که شما با ان اف سی انجام میدی بیشتر به درد بچه ها میخوره
شما همچین میگی از اول برای فلان کار ساخته شده انگار همه اختراعات بشر الآن همون استفادهای رو دارن که براش ساخته شده بودن.
مثلا جیپیاس
یا مثلا ویاگرا
تقریبا اکثر موبایلهای ویندوزی و اندرویدی قابلیت پرداخت توسط NFC رو به واسطه اپلیکیشن Wallet دارن. اینکه اپل در کنفرانس خودش اعلام کرد ما پرداخت الکترونیک را متحول میکنیم یک شعار تبلیغاتیه. تحول پرداخت الکترونیک نیازی به اپل نداشت، اپل صرفا مجبور شد در جهت جریان قرار بگیره و این سرویس رو باز هم با محدودیت به مشتریانش ارائه بده. البته نمیشه انکار کرد ورود اپل به این حوزه به بلوغ اون کمک میکنه. جالبه بعد از کنفرانس سایتهای اپلی فریاد زدند: "اپل کارتهای اعتباری را نابود میکند"!
دوست عزیز دیجیاتو این خبر رو کامل نذاشته! هدف اپل از منحصر کردن این سیستم به اپل پی در حال حاضر امنیت اون و بررسی شرایط امنیتی اونه تا زمانی که از تمام مسایل اون مطمئن بشه. بعد مثل TouchID اون SDK اون رو برای دولوپرها باز میکنه.
دویت عزیز حرف شما صرفا حدس و گمان هست یا منبعی براش دارین؟
این کاری که من گفتم اصلا اپل ازش بعید نیست و کلا علاقه داره به یه جور رابطه ناموسی بین محصولاتش
فقط محصولات اپل محرم هستن به همدیگه و محصول اپل نباید با هیچ غیر اپلی دیگه ارتباط برقرار کنه!
اینو خیلی جاها دیدیم
Bluetooth...air drop...و حالا هم nfc
کلا اپل علاقه داره به محدود کردن کاربر های خودش چون میخواد همه جا رو پر کنه از اپل
اما قدرت همچین کاری رو نداره
اگه هنوز سال 2008 بود و مخصوصا سری گلکسی نیومده بودن میشد امیدی داشت به این موضوع اما با این حجم گسترده و برند های متفاوت این کار فقط خریداران اپل رو محدود میکنه و باعث ادامه یافتن تمسخر های شرکت های دیگه میشه...
با همه احترام برای نظر شما ولی نظرتونو قبول ندارم. اپل همیشه یک احتیاط وسواس گونه ای در بعد امنیتی و کارایی برای استفاده از تکنولوژی های نو داره! مثلاً دو سال پیش اومد passbook رو گذاشت بعد روی زیر ساخت passbook آمده و پلتفرم Apple Pay رو پایه گذاری کرده. حالا به مدت حداقل یکسال این سیستم رو چک میکنه و بهینه اش میکنه بعد اون رو برای بقیه باز میکنه. تا حالا اپل روی سیستمهای زیادی اینکارو کرده.
خلاصه خبر بالا:
کلا NFC خر است تا جایی که اپل استفاده کند.
پ.ن: اونایی که میگن انحصار اپل خوبه و خوششون میاد ادام رو یاده یه چیزایی میندازن که اینجا مناسب نیست بگیم