ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن ایرانی CooolKey در جمع برترین های اپ استور قرار گرفت

بالاخره نسخه عمومی و نهایی iOS 8 منتشر شد و همزمان با این موضوع، اپلیکیشن های سازگار با این نسخه هم در اپ استور قرار گرفتند. همانطور که احتمالا در بررسی نسخه جدید این سیستم ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۲۹ شهریور ۱۳۹۳  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بالاخره نسخه عمومی و نهایی iOS 8 منتشر شد و همزمان با این موضوع، اپلیکیشن های سازگار با این نسخه هم در اپ استور قرار گرفتند. همانطور که احتمالا در بررسی نسخه جدید این سیستم عامل مطالعه کرده اید، iOS 8 به تازگی امکان استفاده از کیبورد های سوم شخص را برای کاربران فراهم کرده است.

در مطلبی به طور مفصل تعدادی از کیبوردهای جدید iOS را معرفی کردیم. اما اخیرا اپلیکیشن دیگری به نام CooolKey در لیست برنامه های پر دانلود اپ استور قرار گرفته که از نظر تعداد دریافت، مقام دوم را کسب کرده و کیبورد معروفی همچون SwiftKey را پشت سر گذاشته است. اما نکته جالب در مورد این برنامه سازنده آن است؛ CooolKey توسط یک تیم ایرانی به نام "پیچک" ساخته شده است.

Capture

CooolKey صرفا کیبوردی است که شما می توانید برای آن پوسته دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین امکان تغییر ظاهر کلی کلیدها و قرار دادن تصویر دلخواه هم در این اپلیکیشن قرار گرفته است. به گفته سازندگان کول کی، پوسته های زیاد دیگری هم در دست طراحی است.

اما انتقاداتی هم به اپلیکیشن کول کی وارد است که به آنها اشاره می کنیم: در تستی که ما از این اپلیکیشن گرفتیم، متوجه شدیم کول کی از نظر ظاهری و امکانات هنوز به بلوغ نرسیده و گاهی در تایپ کلمات با تاخیر روبرو می شود. البته این موضوع با توجه به نسخه اول بودن آن، قابل درک است. اما موضوعی که باعث تعجب ما گشت، عدم پشتیبانی این کیبورد از زبان فارسی بود.

با توجه به اینکه تیمی ایرانی وظیفه توسعه اپلیکیشن CooolKey را بر عهده داشتند، انتظار می رفت تا این کیبورد از زبان فارسی پشتیبانی به عمل آورد و از این طریق خلأ نبود کیبورد فارسی برای iOS 8 را پر نماید، اما متاسفانه کول کی در این رابطه شما را مأیوس خواهد کرد. هرچند می توان انتظار داشت که این موضوع به زودی و طی به روز رسانی های بعدی در این اپلیکیشن اعمال شود.

به گفته سازندگان این برنامه، کول کی تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) رایگان است و بعد از آن دریافت آن مشمول پرداخت هزینه خواهد بود.

CooolKey

CooolKey

سازنده: تیم پیچک قیمت: رایگان (تا ۲۱ سپتامبر) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 6.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (68 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه

  • هادی سرلک

    ایول بر و بچ

  • ruholah_rowzan

    متوجه مسخی که اپل شما طرفدارهای تکنولوژی رو کرده هنوز نشدید و حالا حالاها نمی شید،
    یک قابلیت مربوط به عصر دایناسورها از سیستم عاملی دیگه رو تازه قرار داده و یکی از بزرگترین سایت های تکنولوژی ایران 3 روزه که غالب پست هاش همین موضوعه!
    یعنی واقعا چیز جالتری نیست در دنیای تکنولوژی!؟
    یادتون باشه، اپل هیچوقت بتری شیشه ای که دور ذهن کاربراش می ذاره رو نمی شکنه، فقط خوشگلتر و بزرگترش می کنه!!
    گوگل هم البته اونقدر بی در رو پیکر شده که معلوم نیست کی سیستم عاملش از دستش در بره و نتونه جمعش کنه

    فقط یه ذره امید دارم به مایکروسافت که ویندور رو یکپارچه کنه که اگه موفق بشه تو این راه انقلابی واقعی(نه از این واقعی های اپلی!! ) در دنیای دیجیتال راه خواهد افتاد!
    البته همش اگه هست :)

  • Mahdyar

    امیدوارم تو نسخه های بعدیش هم مشکلاتش بر طرف بشه هم از زبان شیرین پارسی پشتیبانی بکنه.

  • علی

    من با یکی از اعضای این تیم در دانشگاه شریف آشنا شدم
    یکی دیگه از اپ هاشون اپ رکورد صدا بوده که بهترین رکوردر استور شناخته شده بود
    قابلیت کلیدی که داشت هالایت کردن قسمت های مهم بود تا بعدا هنگام بازخوانی راحتر به قسمت های مهم ضبط شده دسترسی داشته باشیم

  • حمید

    افرین به تیم پیچک.

  • بهنام

    ما که نمیتونیم استفاده کنیم ولی واقعا خوشحال شدم !! اگه بخوایم میتونیم ...

  • Saeid786

    برا اندرویدم بنویسن بهتره

  • Amirkasra

    منم به گروه پیچک تبریک می گم همیشه موفق و سربلند باشند.

  • گیگمن

    من این تیمو میشناسم
    چند تا از بچه های شهید بهشتی هستن که چندین ساله تمرکزشون روی ای او اس هست، یه ایده هم براشون داشتم که اون زمان سرشون شلوغ بود و البتهبه نظرم به راحتی این ایده رو از دست دادن، یهسری از نرم افزاراش تبدیل شماره حساب به شبا و قبله نما و ایناست! ولی با همینا فروششون خوبه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی