سامسونگ مهندسین نرم افزار موبایل را به بخش های دیگر منتقل می کند
مدت هاست که در دنیای موبایل، نرم افزار اهمیت بالایی پیدا کرده و سخت افزار را زیر سایه خود قرار داده. سامسونگ با ارائه تلفن های میان رده و پایین رده این موضوع را به ...
مدت هاست که در دنیای موبایل، نرم افزار اهمیت بالایی پیدا کرده و سخت افزار را زیر سایه خود قرار داده. سامسونگ با ارائه تلفن های میان رده و پایین رده این موضوع را به اثبات رسانده اما کره ای ها تنها تولید کننده اسمارت فون نیستند.
گفته شده که حدودا 500 نفر از کارکنان بخش نرم افزار موبایل سامسونگ قرار است به قسمت های دیگری چون لوازم الکترونیکی، تلویزیون، شبکه، پرینتر و همکاران نرم افزاری منتقل شوند تا شرکت قوای کلی نرم افزارش را در همه جا حفظ کند.
جای دارد که بگوییم، مهندسینی که منتقل می شوند، افرادی هستند که تجربه توسعه اندروید و تایزن، سیستم عامل مخصوصی که سامسونگ استفاده می کند، را دارند و این انتقال می تواند معانی متفاوتی به همراه داشته باشد. آیا تایزن نمود بیشتری در باقی محصولات خواهد داشت یا فقط سرعت توسعه آن کاهش می یابد؟
به هر حال، این تصمیم کمک شایانی به دیگر بخش های کمپانی خواهد کرد و البته قابلیت یکپارچه سازی را هم فراهم کرد. فرض کنید که سامسونگ جهت افزایش تسلط به بازار خانه های هوشمند چنین قدمی برداشته باشد. تا زمانی که محصولاتی جدیدتر، مخصوصا از شاخه لوازم خانگی معرفی نشوند، نمی توان اظهار نظری صحیحی در این مورد نمود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به نظرم کلا سامسونگ بخشایی که به مهندسی مربوط می شه کارشو بهتر انجام می ده تا بخشایی که به دیزاین مربوطه. دست کم تو بخش موبایل. وگرنه تو بحث لوازم خانگی دیزاینرای خوبی داره.
خبرای مهمتری هستن ک پوشش ندادی ...
قسمت دوم تحليل سامسونگ
سيستم عامل تايزن هدفي عالي در دور دست يا هدفي زودگذر
براي موفقيت و يا ناموفق بودنش ميتونيد به ويندوزفون نگاه كنيد
منتها اگر از برنامه هاي اندرويد بتونه استفاده كنه فكر نكنم وضعش به اون بدي ويندوزفون باشد
فراموش نكنيد اندرويد وان هم اومده و ميتونه به شدت سيستم عامل تايزن را تحت فشار بگذاره
ولي از شواهد امر انگار سامسونگ تايزن را فقط براي ساعتش ساخته ! شايد هم گوشي ١٠٠ دلاري
ولي امكان اينكه اون را بتونه روي پرچمدار فعليش بگذاره ١ درصد هم نيست
شايد تايزن از اول بهتر بود براي وسايل سامسونگ استفاده ميشد و به نظرم اينكه اول روي ساعتش و بعد روي وسايلش ميگذاره نشانه نوعي تحول عظيم در آينده اين كمپاني عظيم ساخت محصولات پلاستيكي بي كيفيت هست
تحولي مانند اكوسيستم اپل داشتن يا حتي هدفي مثل اون براي سامسونگ ميتونه اعتبار جهاني زياد و ثبات امنيتي بالايي به وجود بياره اگر بتونه مثل اپل توسعه دهنده را با خودش همراه كند وگرنه مشكلاتش بيشتر از منفعتش خوادهد بود
باور کن اگه همین جمله رو نمیخوندم مثبت میدادم :
"تحول عظیم در آینده این کمپانی عظیم ساخت محصولات پلاستیکی بی کیفیت هست"
------------------------------------
ولی اینبار میخوام جواب این عزیز رو بدم هر چی صبر و نصیحت فایده نداره و کارد به استخون رسید ! از دوستان اپلی معذرت میخوام خواهشا هواداران اپل بجز همین عزیز خطوط بعدی رو نخونن :D
در ضمن جنس بدنه مهم نیست و مهم اینه گوشی تو جیبت خم نشه !! آیفون 6 پلاس که با اون شاهکارش رقیب جدی ال جی جی فلکس هست و مطمئنا تکنولوژی جدیدی هست ... حالا اون لنز بیرون اومده رو ماس مالی کردی برای اینکار چه حرفی داری ؟ تا جایی که من میدونم آیفون 6 پلاس از نوت 3 کم کیفیت تر هست ! چون حداقل تو جیب خم نمیشه ! آدم 9 میلیون برا گوشی پول بده که خم بشه :(((( اندروید حکمفرماس میخوای قبول کنی میخوای نه !
------------------------
بازم عذرمیخوام !
خدا ازت نگذره !! من هر زمان اسمتو میبینم با صدایی توو مایه های راز بقا میخونمش میزنم زیر خنده!! خدا زندگیتو شیرین کنه!! باعث میشی بدبختیای زندگیمو یه لحظه فراموش کنم!! یه نصیحتم میکنم با این ک میدونم پر تر از این حرفایی! داداش عمرتو زندگیتو جوونیتو حروم یه مشت بچه تو سن رشد نکن! اطلاعاتتو زیاد من با بهتر از خودت بپر ک بت یاد بدن نه با بدتر از خودت ک تورو بکشن پایین یا احساس دانایی بت بدن!! خیلی گلی!! بازم ممنونم :D
ممنون استاد وفانژاد ، عالی بود
تحليل دقيق مشكلي كه سامسونگ داره با تايزن
يك : اينكه اگر بسيار بهينه باشه سامسونگ نميتونه سخت افزار را عددي و غير كاربردي بالا ببره و اين براي نوع بازاريابي فعليش مشكلي اساسي هست
نمونش گلكسي s5 كه جزو تنها پرچمدار واقعي سامسونگ بود ولي چون طرفدارهايش از اطلاعات دروغي اور دوز شده بودند براشون بهينه سازي صفحه نمايش و سيستم عامل و ...معنا نداشت !!
در آينده وضع سامسونگ بدتر هم ميشه چون نميشه تا ابد مشخصات ظاهري را بالا برد
شايد هم سامسونگ اولين شركت از اين نوع خواهد شد!!كه فقط مشخصات ظاهريش بالا باشه
شايد روزي كه ديگر بالا بردن ٤ تا عدد و رقم براش كاربردي نباشه به سرعت به سمت تايزن و بهينه سازي دروني به پيش برود
اون روز من هم از اين اقدام درست خرسند ميشوم!
تايزن را تو آب نمك خوابونده براي روزي كه اين نوع بازاريابي فعليش جولب نده
البته سامسونگ مانند ماهياني كه خزاران تخم(محصول) ميگذارند همين حالا هم يك پرچمدار واقعي به اسم گلكسي آلفا داره كه از نظر گرافيك از گلكسي s5 تو بازيها جلو ميزنه منتها از نظر زير پيكسلها و تراكم پيكسلي نمايشگر خيلي ضعيفه و انگار سامسونگ هنوز نميتونه عادات بد گذشته را ترك كند
شايد اگر نمايشگر اين چينش مشخره زير پيكسلها را كه باعث ميشود تعداد زير پيكسلهاي آبي و سبز تقريبا نصف تعداد پيكسلها باشد را نداشت ميشد به گلكسي آلفا اميد بست
در گلكسي اس پنج شما تنها ٣٦٦ زير پيكسل رنگ آبي و سبز داريد ! يعني اگر وضوح را از full hd كمتر كنيد براي مدل سامسونگ به واسطه زير پيكسلهاي افتضاحش قابل تشخيص است !
گلكسي آلفا گزينه ارزانتر سامسونگ براي رقابت با آيفون ٦ بود كه با شكست سختي برايش همراه شده
در كل OLED هنوز نتونسته حفظ كيفيت در طول زمان يا دوام خوبي داشته باشه و هنوز مشكلات زيادي دارد كه رفع نشده وگرنه اپل ازشون استفاده ميكرد
شايد آيفون 8 با رفع ايرادات اساسي OLED بتونه بياد.
در حال حاضر نمايشگر آيفون 6 بهترين كيفيت رنگ و بالاترين كنتراست در بين تمام LCD ها را دارا است كه البته تا ٢ سال بر روي پرچمدار اپل خواهد بود
پس طبيعي است كه آيفون 7 هم كيفيت نمايشگر بهتري داشته باشد
سوال اينجاًاست كه چگونه ميشود بهترين نمايشگر را باز هم بهترش كرد
همانطور كه ديدم اپل از همون ٨ مگاپيكسل در دوربين و همون تراكم پيكسلي در نماشگر قبلي استفاده كرد ولي بهترين نمايشگر و دوربين را با اينها ساخت .
در آينده سامسونگ مجبور است بالاخره از روش فعلي اعداد ظاهري بالا ولي عملكرد ضعيف دست بردارد و ممكن است همين باعث بهبود وضعش شود و يا شايد از بين رفتن طرفدارهايش چون مثل مواد مخدر به اعداد بالا عادت كردند و اين اعداد بالا ديگر به پايان رسيده و نمونش را در گلكسي اس پنج ديديم
قسمت دوم هم دارد...
فکر میکنم یواش یواش داره جو دیوایس های تجاری با کاربرد های محدودشون میخوابه و مردم بیشتر به تکنولوژی با قابلیت های وسیع تر رو میارن. انگار هرچی وابستگی مردم به تکنولوژی بیشتر میشه بیشتر هم به دنبال کسب هیجان از اون میرن. در این زمینه فکر میکنم سامسونگ و مایکروسافت گام های خیلی خوبی براشتند که میتونه چراغ راه خیلی از شرکت ها باشه.
البته یه نکته اینکه وقتی بحث دربارهء تکنولوژیه همیشه اهمیت IBM از بقیه بیشتره. دوستان توجه داشته باشین که منظور از تکنولوژی سطح وسیع اونه نه دیوایس های بازاری و تجاری که اهمیت چندانی تو این حوزه ندارند.
اپل همين الآن هم گام بزرگش را برداشته
در ضمن فكر نميكني اپل براي همين با IBM همكاري كرده باشه ؟!
دوست عزیز عاجزانه تمنا میکنم کمی با اطلاعات کامل تر و دقیق تر کامنت بدین. من نیازی نمیدیدم به کامنت شما جوابی بدم اما جواب من فقط از روی نوع دوستی بود. بعید میدونم شما حتی چیزی درمورد محدودهء کاری IBM و نقاط مقاربتش با کار اپل بدونین. باز هم خواهش میکنم بجای استفاده از منابع سطحی و غیر تخصصی و اظهار نظر های خارج از محدودهء اطلاعاتتون کمی به منابع تخصصی تر رو بیارین و یا حداقل انتظار رو از خودتون پایین بیارین.
شـــــــــــــــــــــــهید تــــــــــــــــــــــــــــــم!ترکوندیش.
شاید هم می خواد بخش میان رده رو تعدبل کنه
ایشالله هفته دیگه ویندوز 9 میاد میریم برا دانلود :)
خبرش هم که نزدید نچ نچ نچ
نمیتونم صب کنم !
آفرین
خیلی خوبه که سامی به فکر یکپارچه سازیه باعث رقابت هم میشه و این به نفع مصرف کنندست