سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اینتل بر روی دو سازنده چیپ موبایل
در حالیکه اینتل یکی از برجسته ترین کمپانی های دنیای موبایل ها محسوب می گردد، بعضی اوقات سر به سر غول شکست ناپذیر بازار، یعنی ARM و Qualcomm می گذارد. این کمپانی به تازگی، از سرمایه ...
در حالیکه اینتل یکی از برجسته ترین کمپانی های دنیای موبایل ها محسوب می گردد، بعضی اوقات سر به سر غول شکست ناپذیر بازار، یعنی ARM و Qualcomm می گذارد. این کمپانی به تازگی، از سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری اش را برای خرید ۲۰ درصد از سهم دو شرکت که بزرگ ترین کمپانی های سازنده چیپ چینی هستند خبر داده است. این دو شرکت چینی Spreadtrum Communications و RDA Microelectronics هستند.
در نتیجه این معامله، Spreadtrum به طور مشترک به ساخت و فروش انواع مختلفی از SoC های اینتل می پردازد که به گفته اینتل، تا اوایل سال آینده در دستگاه ها استفاده خواهند شد. این سرمایه گذاری به اینتل اجازه می دهد نیروی لازم برای رو به رو شدن با رقبا و فتح قله های بزرگ تر بازار تلفن های هوشمند را داشته باشد.
در حالیکه Spreadtrum برای ساخت چیپ های ارزان قیمتی که تلفن های مبتنی بر Firefox OS موزیلا را تجهیز کرده است شناخته شده، این احتمال وجود دارد که اینتل از آن در بازار پر رونق اندروید استفاده بیشتری بکند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
فعلا که بازار پردازنده ها برای ساخت چیپ های ارزان قیمت تلفن های همراه دست "ARM و Qualcomm " این غول ها هست!
intel گرونه!
اینتل همیشه فوق العاده بوده و میخواد قدرتشو به رخ بکشه.
اینتل نتونست از سفره ای که پهن شده و پر از سود هستش چشم بپوشونه
عالی بود مثه همیشه
به نظر من اینتل تو تولید پردازنده های کامپیوتر و قدرتمند خیلی موفق تره
اینتل روز به روز پیشرفت میکنه
اینتل واسه من یعنی همون سی پی یو های pc!
واسم عجیبه رو گوشی و سی پی یو اینتل!
اینتل توی بازار موبایل باید اینده نگری میکرد و روی چیپ های 46 بیتی کار میکرد تا از همه جلوتر باشه و دنبال رو نمیبود . هنوز هم میتونه روی محصولات اینده بیشتر سرمایه گذاری کنه تا جلو بیفته
اقا قضیه گروه دیجیاتو تو مسنجر ها مشخص نشد؟ :-(
لطفا یک گزارش پر پیمان در مورد روش ساخت چیپ ها تهیه کنید و آیا در ایران هم ریز پردازدازه تولید مشود ؟