این روزها اخبار زیادی را در رابطه با تلفن هوشمند نکسوس آتی می شنویم و البته هیجانات زیادی در پیرامون محصولات جدید موتورولا وجود دارد، اما مدتی است که خبر جدیدی در رابطه با پروژه ی Ara منتشر نشده است.
برای کسانی که هنوز از این پروژه بی اطلاع هستند باید بگوییم این نیز یکی دیگر از پروژه ها و ایده های بلند پروازانه و در حال توسعه ی گوگل است که بر مبنای آن شما تلفن هوشمندی را در اختیار خواهید داشت که می توانید سخت افزارش را بر اساس نیازهای روزانه خود سفارشی سازی نمایید، مثلاً در یک روز از پردازنده و دوربین قوی تری استفاده کرده و در روزی دیگر صفحه نمایش و باتری موبایل خود را ارتقا دهید. دقیقاً مانند چیزی که امروزه در دنیای سخت افزاری کامپیوترهای شخصی امری بسیار رایج محسوب می شود.
اما بر مبنای اخبار جدید به نظر می آید گوگل در حال آزمایش کردن قابلیت های نسبتاً هیجان انگیزی است تا این پروژه را بیش از پیش برای کاربران جذاب تر نماید. شرکت مذکور تلاش دارد تا قابلیت تعویض قطعات سخت افزاری بدون نیاز به خاموش کردن تلفن هوشمند را به پروژه ی Ara بیافزاید، که به این عمل در اصطلاح hotswap نیز گفته می شود.
در صورت اضافه شدن قابلیت یاد شده به پروژه ی مورد بحث قادر خواهید بود بسیار سریع و بدون نیاز به خاموش کردن تلفن یکی از ماژول های سخت افزاری مورد نظرتان را از قاب اصلی آن جدا کرده و ماژول جدید را جایگزین نمایید و ظاهراً قطعات مختلف برای راحتی در جدا سازی و جایگذاری مجدد از خاصیت مغناطیسی استفاده می نمایند.
همچنین پائول ارمنکو، مدیر پروژه ی Ara، تائید کرده است که این پروژه در حال توسعه بر مبنای اندروید L یعنی آخرین نسخه ی سیستم عامل گوگل است و البته قابلیت hotswap برای دو قطعه یعنی نمایشگر و پردازنده قابل استفاده نخواهد بود.
گفته های ارمنکو به این معنی نیست که شما قادر به تعویض قطعات مورد اشاره نخواهید بود، بلکه برای عوض کردن آنها و جایگزینی ماژول هایی مشابه لازم است ابتدا موبایل خود را خاموش کنید. وبلاگ PhoneBloks در همین رابطه می افزاید ماژول های گوناگون و متفاوت برای محصول نهایی پروژه ی Ara به سادگی در فروشگاه های آنلاین قابل خریداری خواهند بود.
حدس بر این است که در ماه دسامبر یک نمونه ی اولیه کامل شده از موبایل مرتبط به پروژه ی مورد بحث در دومین کنفرانس توسعه دهندگان Ara رونمایی گردد. نظر شما چیست آیا این پرژه می تواند آینده ی دنیای تلفن های هوشمند را تغییر دهد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عجب چیز باحال و کار امدی ! خیلی منتظر یه همچین چیزی هستم!
هنوز ایده خامیه و جای کار داره! ومیتونه پیشرفت خیلی خوبی بکنه!
منتظریم! :)
عالیه این پروژه 1 ماه پیش از سایتای همسایه خوندم که این پروژه رو تعطیل کردن انگار دری وری گفتن
همیشه خلاقیت نزد گوگل بوده. ختم کلام.
این ایده فوق العاده هستش چون دقیقا چیزی که میخوای رو میسازی اگر یکم هم خلاقیت به خرج بدن سازنده ها میشه چیزای جالبی ساخت مثل یه کیبرد فیزیکی که هم میتونه کشویی باشه هم تاشو یا یه دسته بازی یا حتی باتری اضافه
فک کنم بهتر اینه فقط یه قسمتای خاصش پازلی باشه !
مثلا صفحه نمایشش دائمی باشه بلندگوهاش و ...
تنها چیزی که مهمه رم و گرافیک و باطری و دوربینشه !
بقیه ش زیاد مهم نیست
اصلا اين سيستم جواب نخواهد داد
وقتي اپل مياد با همون قيمت نسل قبل گوشي ميده و حافظه ٦٤ گيگابايتش ١٠٠ دلار هم ارزونتر از نسل قبلشه
فرض كنيد رفتيم خريديم بعد اون نمايشگر قديمي را به كي بفروشيم ؟ يا دوربين قديمي را نصف قيمت هم برنميدارند
ضررش خيلي بيشتر هم ميشه هم براي مصرف كننده و هم براي سازنده
چين بريد ١٠ مدل دوربين ٨ مگاپيكسلي براي گوشي دارند و ٥ مدل نمايشگر با يك مشخصات ظاهري
مشكل دقيقا همين مشخصات ظاهري است كه اكثرا به عنوان مشخصات اصلي وسيله بهش نگاه ميكنند
در ضمن الآن آيفون ٣ اندازه مختلف گوشي داره براي فروش
در كل اصلا به صرفه نيست و كلي هم بايد بگرديم مشخصات واقعيش را پيدا كنيم و سرمون كلاه نره به جاي دوربين مثلا نوكيا بهمون جنس چنيني نندازند و در كل مشكلات ١٠٠ ها برابر بيشتر ميشه
يك باتري قابل تعويض هست ميگيم مشكل بزرگ براي اندرويديها ! حالا كلش قابل تعويض باشه معلوم نيست چه آشغالي بهمون بندازند
میلاد خان ، لطفأ برو و بچسب به اون دستگاه خم شونده ات و بزار دیگران کمی با آرامش مطالب و کامنت های بدون تعصب این سایت رو دنبال کنند ، نمیدونم چی گیرت میاد انقدر هی پشت سر هم نظر میدی نسبت به چیزی که در مورد 5 درصد هم اطلاعات نداری ، ضمنأ مطمئن باش شرکتی مثل گوگل بیش از شما سرش میشه پس خواهشأ نظرات بی پایه و اساست رو برای خودت نگه دار .
بدرود گلم .
دوربينش اندازه خود گوشي زده بيرون
بعد به دوربين بيرون زده آيفون كه كمتر از ١ ميليمتر زده بيرون و قاب بندازي باز فرو رفته حساب ميشه ! گير بيخود ميدهند
ميگند ضخامت را زياد ميكرد هم باتريش بالاتر ميرفت و هم دوربين بيرون نميزد!
يعني ارگونومي دستگاه را فداي زيبايي ظاهري كنيم !!
و البته براي گوشي مثل ٦ پلاس هم وزنش ميرفت روي ٢٠٠ گرم !!!
همچنين نابغه هايي داريم ما كه از اپل هم بيشتر فهم و درك دارند و ....
میلاد جان بحث فهم و درک نیست بحث اولویته و تو این زمینه هرکسی سلیقه و انتخاب خودش را داره.
البته وقتی 6 را دست می گیریم می فهمیم چرا اپل این کارها را کرده. واقعا لمس این گجت یکی از کارهای لذت بخش دنیاست :)
همينجوري گوشي ميگيري باتريش كمه
اونوقت بياي نصف باتري را هم فداي دوربين و بقيه قسمتها بكنند ديگه هيچي
در ضمن ن موندم اون زوميت چطوري آزمايش پخش ويديو روي آيفون ٦ شده ٧ ساعت و نيم در حالي كه هيچ سايتي زير ١٠ ساعت نيومده ؟!! بعد هم ميگند باتريش نا اميد كننده بود!!!!!
تو آزمايش سايت معتبري مثل آنانتچ باتري گلكسي اس ٤ براي وبگردي شده ٦ ساعت ونيم !! اون زمان هم ازش خيلي تعريف ميكردند !!!
آيفون ٦ شده ١١ ساعت ولي زوميت زده شده ٩ ساعت ونيم كه باز از خيلي پرچمدارها بهتره !
موندم چرا اينها ٢ ساعت باتري آيفونشون كمتر از بقيه سايتها است ؟!!
ميلاد جان ديگه خودت ميدونى ماموريت سايت زوميت چيه؟! كافيه سامسونگ يك كابل شارژ!! جديد بده سريع پوشش ميدن اما اخبار اپل رو ناقص و معمولاً هم اخبار منفى رو پوشش ميدن و دريغ از يك مقاله تحليلى درست و جامع در مورد اكوسيستم اپل و برتريهاى اون!
آخه چرا شما متعصبین اپلی دروغ پراکنی میکنید. زومیت که ت ایم چند وقته، تمام خبرهای اپل رو پوشش داده اکثرشوم هم مثبت بوده؟؟؟!!! آخه چقد تعصب دارین شماها، داد همه در اومده بود اینقد خبرهای اپل رو زوم پوشش داده بود. شماها فک کنم دلتون میخواد خبرهای تمامی سایت های ایرانی مث این سایت فقط بشه اپل و بقیه ی شرکت ها هم هیچی. چرا اینجا که خبرهای سام و سایر شرکت ها پوشش داده نمیشه حرفی نمیزنید و حتی خبرهای بی ارزش اپل هم پوشش داده میشه ولی خبرهای مهم سایر شرکت ها اصلا خبری ازش نیست اینجا!! چون باب میل شماست.
من طرفدار ایفون نیستم خوشمم نمیاد
ولی زومیت به کنار ترنجی انگار با ایفون 6 دشمنی داره :D
خوب این کار چه فایده ای داره ؟ یعنی من تو خونه چند تا رم و ماژول و صفحه نمایش تو یه جعبه داشته باشم ؟ تجربه نشون می ده اغلب کاربردی نداره . شاید بهترین خاصیت این گجت این باشه که تعمیرپذیری بالایی داره . یا بتونی ازش گجتهای دیگه بسازی . مثلا موبایل باشه ... دوربین حرفه ای باشه - کنترل از راه دور باشه ... و هر گجت جذاب دیگه .
پروژه خوبیه ، دیگه لازم نیست واسه اینکه سی پی یو گوشیت مثل قبل همه بازی ها رو ساپورت نمیکنه بری کلی پول بدی و گوشیتو عوض کنی ، میری مغازه و یه سی پی یو قویتر میخری !!!
این پروژه تو کشور های جهان سوم یه جور انقلاب کوچیک تکنولوژی ب پا میکنه !!!
حالا باید ببینیم اپل واسه جا نموندن تو این رقابت چیکار میکنه ؟؟؟
واقعا واسم جالبه بدونم اکو سیستم بسته خودش رو رها میکنه یا بازم رو هدفش پا فشاری میکنه !!!
راستی دوستان لطف کنن و نظری رو ک تو پست قبل گذاشتم ، مطالعه کنن !!!
ب راهنمایی همتون نیاز دارم !!!
با تشکر از دوستانی ک کمک میکنن !!!