تصاویری حیرت انگیز از دیتاسنترهای عظیم گوگل
گوگل که در ذهن بسیاری از کاربران اینترنت به عنوان قوی ترین موتور جست و جو دنیا شناخته می شود برای پردازش حجم انبوهی از اطلاعات نیاز به دیتاسنترهایی قدرتمند دارد و به این منظور ...
گوگل که در ذهن بسیاری از کاربران اینترنت به عنوان قوی ترین موتور جست و جو دنیا شناخته می شود برای پردازش حجم انبوهی از اطلاعات نیاز به دیتاسنترهایی قدرتمند دارد و به این منظور مراکز بسیاری در سراسر دنیا تاسیس نموده است. اخیرا نیز این شرکت تصمیم به ساخت مرکز جدیدی در هلند گرفته است که برایش ۷۷۰ میلیون دلار خرج خواهد داشت.
دیتاسنترهای گوگل همیشه مشغول پردازش اطلاعات هستند و لحظه ای متوقف نمی گردند. از آنجا که سیستم های رایانه ای در جریان پردازش اطلاعات گرم می شوند، نیاز به تجهیزاتی برای خنک کردن خود دارند. دیتاسنترها هم که از این قاعده مستثنی نیستند به استفاده چنین راهکارهایی الزام دارند. اما چه سامانه ای می تواند دیتاسنترهای عظیم گوگل را خنک کند؟
در ادامه تصاویری از سیستم های خنک کننده و دیتاسنترهای گوگل مشاهده خواهیم کرد، با دیجیاتو همراه باشید.
ایالت Oregon، شهر Dalles



کشور فنلاند، شهر Hamina



ایالت Georgia شهر Douglas




ایالت Iowa ، شهر Council Bluffs




ایالت South Carolina شهر Berkeley County


ایالت Oklahoma ، شهر Mayes


برای مشاهده عکس های بیشتر می توانید به Google Data Center مراجعه کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یه سوال از حضرات عشق دیجیتال
تا حالا فکر کردید گوگل که یه موتور جستجو هست چه نیازی به این همه دیتا سنتر داره؟
فکر کنم وقتشه به خودمون بیاییم!
مراقب اطلاعات خودتون باشید
گوگل رو بذارین کنار یا سر کار!
خارقالعادس! خیلی عطیم و پیشرفته است! دهنم باز مونده!
جقد قشنگ !! چقد حرفه ای !!
گوگل یه دنیاس
همیشه هم بهش ایمان دارم هم بهش شک دارم !
:D
سرور های گوگل سرور ما هستن، تاج سرن
واقعاً خودتون خسته نشدید انقد این پستو گداشتید ؟!
بعضی از دوستان قدیمی هم میدونن که این پست چندمین بار که میاد رو سایت ولی بازم به تعریف و تمجید میپردازن !!!!!
چیکار کردی دیجیاتو با این جایزت !!
من خودم طرفدار پر و پا قرص اپلم!
اما نه اينكه با تعصب باشم و از شركتهاي ديگه هي بد بگم!
درباره گوگل من از سازه هاش و يه سري از خدمات توي شركتش واقعا خوشم مياد !
چون واقعا خلاقانه است!
محشرن
مرسی دیجیاتو
شرایط کاریشم عالیه
فوق العاده و خوفنــــاکـــــــ...
هـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
این مطلب قدر آشـــــــــــــــــــــــــــناس
بغیر از همه مواردی که دوستان فرمودند چیزی که برای من خیلی جذاب بود بعنوان یک مهندس مکانیک سیالت عاشق تکنولوژی حضور پر رنگ مهندسی مکانیک سیالات در این دیتا سنتر ها بود. طراحی سیستم های تهویه و تبرید برای چنین مکانهایی خیلی هیجان انگیزه.
تو دوران دانشجویی یبار سعی کردم فن cpu کامپیوترم رو حذف کنم و با آب خنکش کنم. جواب هم گرفتم. اما خوب مصرف انرژیش خیلی بالاتر از فن ساده بود. کنار کیس،هم همیشه یه سطل آب باید می گذاشتی و صدای پمپ رو هم تحمل می کردی. متاسفانه به همین دلایل استارتاپم در سال 1379 شکست خورد.