ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی ابزارهای مختلف

تمرکز اصلی مایکروسافت در شب گذشته بر روی معرفی نسخه ی دسکتاپ ویندوز و کاربردهای تجاری آن بود، اما این شرکت همچنین نکاتی بسیار مهم را در مورد آینده ی پیش روی این سیستم عامل ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۹ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تمرکز اصلی مایکروسافت در شب گذشته بر روی معرفی نسخه ی دسکتاپ ویندوز و کاربردهای تجاری آن بود، اما این شرکت همچنین نکاتی بسیار مهم را در مورد آینده ی پیش روی این سیستم عامل و حضور آن بر روی کنسول های بازی xbox و حتی تلفن های هوشمندش به میان آورد.

هر چند توضیحات مفصلی در مورد رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی ابزارهای یاد شده به حضار ارائه نگردید، اما مایکروسافت تعدادی تصویر منتشر نمود که بر مبنای آنها می توان تا حدی تغییرات ظاهری موجود در نسل بعدی سیستم عامل این شرکت بر روی ابزارهای مختلف را مشاهده و البته گمانه زنی کرد.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر مبنای این تصاویر ویندوز فون های سنتی و مرسوم ظاهراً کماکان رابط کاربری تایل -کاشی- مانند خود را که کاربران پیش از این آن را بر روی ویندوز فون های تحت نسخه ی ۸.۱ و با صفحه نمایش ۶ اینچی نیز تجربه کرده بوند حفظ نموده و این در حالیست که شرایط مقداری برای تبلت های ۷ و ۸ اینچی دچار تحول گشته است.

تصاویر مایکروسافت حکایت از این دارند که تبلت ها با ابعاد یاد شده دیگر رابط کاربری مشابه استارت اسکرین ویندوز ۸ نداشته و این رابط حد تا زیادی به ویندوز فون ۸.۱ شباهت پیدا کرده است.

ms2

سایر ابزارها منوی استارت را به نمایش در آورده و البته برای گجت های هیبریدی که توان بدل شدن به دو وسیله ی متفاوت مانند لپ تاپ و تبلت را دارا هستند رابط کاربری لمسی continuum در کنار این منو قابل مشاهده است.

مایکروسافت همچنین تلاش کرده است نمایی از رابط کاربری ویندوز ۱۰ بر روی کنسول بازیش یعنی اکس باکس وان را نیز به نمایش در بیاورد، در این رابط تغییرات چندان گسترده و وسیع نبوده و کماکان شاهد حضور تایل ها هستیم.

ms3

در یک جمع بندی می توانیم بگوییم مایکروسافت با انتشار این تصاویر تلاش کرده است چهره ی یکپارچه از ویندوز ۱۰ را به نمایش در بیاورد که می تواند بر روی کلیه ی ابزارهای این شرکت حضوری موفق و موثر داشته باشد. همچنین این کمپانی اعلام کرده است در ابتدای سال آینده قابلیت هایی بیشتری از نسخه ی بعدی سیستم عاملش را که برای کاربران عادی استفاده ی بیشتری خواهند داشت معرفی خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • shayan_Q9

    خوشم اومد مایکی داره خونه تکونی اساسی میکنه! همه رو به معنای واقعیش یکپارچه کرده! خیلی عالیه! این که تو xbox هم تونسته خوب نشون بده و توی همه ی کجت هاش خیلی خوشم اومد از عملکردش! کلا یجورایی هم کار خودش و هم کاربر هاشو راحت کرده! امیدوارم توی عمل هم خوب و روان به معنای واقعی عمل کنه!

  • reza

    این دستگاه آخریه )سمت چپی( چقدر شبیه برد رسپبری پایه...
    ببینم قراره ویندوز بعدی روی بوردهای این مدلی هم اجرا بشه؟ اگه بشه خیلی خوب میشه

  • بهکان

    متاسفانه اکثریت افرادی که با ویندوز کار میکنن آدم های حرفه ای نیستند. و این بزرگترین مشکل مایکروسافت هست. و به همین دلیل هست که افراد غیر حرفه ای خیلی سخت تغییر رو می پذیرن نمی تونستن تغییر از ویندوز 7 به 8 رو بپذیرن. بهرحال مایکروسافت با این واقعیت کنار اومده و الان با یک ویندوز تمام عیار وارد شده

  • TROOL

    عالیه خیلی خوبه مرسی لذت بردم

  • vahed

    به نظر ویندوز خوبی میاد فقط خیلی خیلی عالی تر میشه اگه پنجره ها از حالت فلت در بیان.
    I ♥ Microsoft

  • LG Forever

    واقعا عالی شده ... ویندوز 10 میشه مثل ویندوز 7 همه الان مهاجرت میکنن به 10

  • amir parsa

    وای خدایا این نمازخوانان به قبله ریچموند دیگه چقدرمتعصبند!!!
    بابا اینم به ویندوزه مثله قبلی ها با روزی ۳بار هنگ کردن و ۲ماهی یه بار اجبار به نصب دوباره اش و هزارتا ویروس روی به فلش که مایکروسافت به قیمت خون بابای بالمر می فروشه به ملت بی چاره که مثل همیشه چند تا قابلیت مک و لینوکس رو زده قاطی اش و فقط اسمش عوض شده!!!
    دریغ از سر سوزنی خلاقیت
    کدوم قابلیت برای بار اول بود
    حتی کرتانا که ایده گوگل توی کروم بوده

    • aso

      نوش جونت باشه
      ققط خواستم بهت بگم دقیقا از عرضه ویندوز 8 تا الان ویندوزمو عوض نکردم برای 10 هم فقط اپدیت میکنم بدون هیچ مشکلی برام کار میکنه

  • eimanarenji

    حالا مايكروسافت هم بعد از اپل به سوي يك پارچه سازي سيستمهاش پيش ميره

    • Behnam

      دوست عزیز سیستم عامل های اپل یکپارچه نیستند. لطفا اطلاعات غلط ندید. یکپارچگی یعنی چیزی که اوبونتو و مایکرو عرضه کردند. هرچند هنوز معلوم نیست ویندوز ۱۰ مایکرو واقعا یکپارچه باشه یا نه...

    • خشایار

      اپل سیستم عامل هاش رو یک پارچه نکرده و نخواهد کرد!

      اپل تجربه کاربری و استفاده رو یکپارچه کرده!

  • Behnam

    درسته که کار مایکرو در امتداد کار اوبونتو هست اما اوبونتو این گام رو به هیچ وجه محکم و با اطمینان برنداشت و خیلی از کاربرای حرفه ای مثل من رو نا امید کرد. (برای این از لفظ اوبونتو استفاده میکنم که اکثر کاربرا درک درستی از لینوکس و گنولینوکس ها ندارن)البته شرکت های دیگه در این زمینه تو باقالی تشریف دارند. هنوز باید صبر کرد و دید مایکرو چکار میکنه. هنوز نمیشه چندان امیدوار شد اما تا اینجاش که فوق العاده خوب بوده.

  • Ali

    قرعه کشی قبلی آواژنگ رو کیا یادشونه؟!(کیس گیمینگ)
    من یکی از برنده هاش بودم حالا آواژنگ دوباره یه قرعه کشی گذاشته
    دیجیاتو که اطلاعیه شو نذاشت، دیدم نامردیه تک خوری کنم به شما نگم
    این لینک منه اگه نخواستید من برنده شم، خودتون مستقیم برید ;-)
    http://MyAlcatel.Avajang.com/?Ref=10982
    گرچه این روزا برنده شدن تو یه قرعه کشی نسبت به قبل خیلی آسون تر شده(من خودم بار اولم بود)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی