ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فبلتی که می‌توان آن را بر روی مچ دست بست

تصویری که مشاهده می‌ کنید نه از یک فیلم تخیلی برداشت شده و نه یک شوخی ست. این یک استارت آپ برای تولید فبلت هایی ست که بر روی مچ دست بسته می شوند. این ...

رامین جهان‌‌پور
رامین جهان‌‌پور منتشر شده در ۱۱ مهر ۱۳۹۳  |  ۰۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تصویری که مشاهده می‌ کنید نه از یک فیلم تخیلی برداشت شده و نه یک شوخی ست. این یک استارت آپ برای تولید فبلت هایی ست که بر روی مچ دست بسته می شوند. این گجت پوشیدنی که تقریبا نیمی از ساعد دست را اشغال می کند توسط یک غلاف با دو تسمه چرمی بر روی مچ دست قرار می گیرد. این فبلت انعطاف پذیر است به راحتی و بدون مزاحمت بر روی مچ دست قرار می‌ گیرد.

این استارت آپ توسط تیم Arubixs توسعه داده می شود. نام آن Portal است که فعلا در حال جذب سرمایه می باشد. اما ببینیم نظر این گروه در مورد این گجت عجیب چیست؟

طی ایمیلی که موسس Arubixs آقای Brandon Mairs به CNET ارسال کرده است می‌ خوانیم:

Portal فقط یک گجت پوشیدنی نیست. این یک تلفن هوشمند است که شما می توانید آن را بر روی مچ دست ببنید. از این رو زمانی که Portal درون غلافش نباشد در حقیقت یک فبلت ۶ اینچی انعطاف پذیر است. ابزاری که در برابر نفوذ آب و همچنین خراشیدگی محافظت می شود.

با اینکه ایده وصل کردن یک تلفن انعطاف پذیر در ابعاد گلکسی نوت‎ با تسمه به دست آن قدر ناآشنا و غریبست که حتی در دنیای علمی تخیلی هم کنار آمدن با آن سخت است ولی به راحتی نمی توان از مشخصات Portal گذشت. اما Portal چه مشخصاتی دارد؟

2

طبق ادعای شرکت سازنده، Portal نمایشگر ۶ اینچی TFT LCD دارد که توسط لایه کولار در برابر خراشیدگی مقاوم است. این دستگاه مجهز به ۲ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، مجموعه کامل از حسگرها، باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر، شارژر بی سیم، درگاه های ارتباطی NFC، بلوتوث و شبکه نسل ۴ است. در مورد پردازنده و فرکانس آن اطلاعاتی در دست نیست اما قرار است Portal به نسخه ای اختصاصی از اندروید مجهز شود که ژست های حرکتی خاصی را پشتیبانی می کند. نکته آخر این که این گجت در مجموع چهار دوربین دارد که فعلا از رزولوشن آن ها خبری نیست.

اما اگر ما بتوانیم از شر مدل مزخرف فعلی که بند استیل هم داره خلاص بشیم و بر روی ایده یک دستگاه پوشیدنی محکم که کاربردهای ورزشی و حتی شغلی را هم پوشش دهد تمرکز کنیم  Portal شبیه یک محصول خاص بسیار جالب با پتانسیل بالا‎ به نظر خواهد رسید‎.

اما جدای از بحث ظاهر و بزرگی این گجت و همچنین بندهای زشتی که دارد، ایده یک دستگاه پوشیدنی محکم و بادوام که کاربردهای ورزشی و حتی شغلی هم خواهد داشت در نوع خود جالب است. با این دیدگاه Portal به یک محصول خاص، کاربردی و حتی جذاب تبدیل می شود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Arubixs-Portal-Smartphone-thats-Wearable-disruptoverload.mp4"]

البته اگر اندازه ۶ اینچ را مناسب نمی‌ بینید در جریان باشید که شرکت سازنده Portal قصد دارد مدل ۴ اینچی این مچ‌ بند را نیز به زودی تولید کند. البته به گفته آقای Mairs مدل جدید تا اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا گجت های پوشیدنی در این اندازه را مناسب می بینید و یا این که اعتقاد دارید این ابزارها باید کوچک باشند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • محمد حسین

    اول که دیدمش یه لحظه ی فکر کردم سیزده فروردین شده و اینم دروغ سیزدهه!!!

  • scarface

    اغا بزار افتضاح باشه اما اگه بدن من با تموم وجود قبولش میکنم.مفت باشه کوفت باشه

  • arminet

    اون وقت ، تو زمستون چطور ازش استفاده کنیم ؟؟؟ من که اصلا طاقت سرما رو ندارم و کلی لباس می پوشم ... الانه که کت می پوشم استفاده از گیر فیت خودم یکم سخته ... دیگه این که کل دشتو گرفته بماند

  • arman

    هی بگید این چیه اون چیه.
    این بخشی از تکنولوژی ایندست فعلا.
    تا زمانی که ایده های بهتری ارائه نشده همینه.
    اگر شماها ایده بهتری دارید بگید دنیا ازش استفاده بکنه.

  • Lord

    قبلنا میگفتیم این گوشی ها خیلی گنده هستن و تبلت عین یه تلوزیون میمونه حالا همه دارن از تبلت استفاده میکنن عاقبت این هم همونه بعد همه ازش استفاده میکنن عینک واقعیت مجازی هم همینطور میشه

  • Ali-AG

    میشه یکی به من توضیح بده با ۶اینچ روی مچ دست چجوری میخاد کار کنه

  • ویوارا

    استایلش روی دست فاجعست
    کاربردش هم....

  • Amir

    ما بچه بودیم یه چیز می چسبوندیم رو دستمون ادای آدم فضایی هارو در میاوردریم .... آخه این دیگه چه گجتیه !؟ :||

    • آقای تیری آنری

      ما گاز میگرفتیم دستمونو!
      با جای دندونا حال میکردیم
      #لوییس #سوارز :D

  • آقای تیری آنری

    اینا دیگه واقعا مسخرس!
    همون ساعت هوشمندم فقط یه موج بچاپ بچاپ جدیده که شرکتا واسه پول دراوردن راه انداختن درست مثل تلویزیون خمیده
    وقتی با یه اسمارت فون میتونی راحت با کیبردش تایپ کنی چه نیازیه که انقدر عذاب بکشی که یه سیستم تشخیص صوتی ابله واست تایپ کنه؟! (کاری ندارم که حرف زدن با ساعت تو جمع چقدر ضایعس)
    یعنی انقدر سخته دست کنی تو جیبت!؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی