ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

استودیو سازنده انگری بردز تعداد زیادی از کارمندانش را اخراج می کند

Rovio، استودیو فنلاندی سازنده بازی پرندگان خشمگین، در حال تعدیل نیرو است و می خواهد 130 نفر از کارکنانش را اخراج کند. Rovio اخیرا Angry Birds: Stella را منتشر کرده بود و به زودی می خواهد Angry Birds: Transformers ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۱ مهر ۱۳۹۳  |  ۰۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

Rovio، استودیو فنلاندی سازنده بازی پرندگان خشمگین، در حال تعدیل نیرو است و می خواهد 130 نفر از کارکنانش را اخراج کند. Rovio اخیرا Angry Birds: Stella را منتشر کرده بود و به زودی می خواهد Angry Birds: Transformers را هم عرضه کند.

میکایل هید، که در تاریخ 1 ژانویه 2015 از سمت مدیریتی خود کناره میگیرد به رسانه ها گفته، گرفتن این تصمیم ها پیش از اینکه دیر بشوند برای کمپانی لازم بود. اخراج 130 کارمند، به منزله ی از کار بی کار کردن 16 درصد از نیروی کار Rovio Games است.

هید می گوید: "امروز اعلام می کنیم که برای ساده نمودن ساختار شرکت، روی سه تجارت سریع الرشد سرمایه گذاری می کنیم: بازی ها، رسانه و محصولات مصرفی. متاسفانه و در جریان این اتفاق باید بگوییم که تا سقف 130 نفر از اعضای استودیو اخراج خواهند شد."

Rovio با مشکل پیچیده ای دست و پنجه نرم می کند که اغلب جریان سازهای تاجر در دنیای بازی با آن آشنا هستند: سراشیبی سقوط. فنلاندی موفقیت را در ساخت انگری بردزهای بیشتر دیدند، ولی خلاقیت کجاست؟ انگری بردز ساده، خوش ساخت و لذت بخش بود و پس از آن Rovio هیچ گاه نتوانست این بازی را به مرحله دوم برساند و یک پله ارتقا دهد.

ساخت عناوین متعدد با سوژه های متفاوت، اما گیم پلی یکسان هیچ دردی دوا نکرد و استقبال از پرندگان خشمگین هم رو به کاهش رفت. البته برخی نسخه های جانبی مثل Angry Birds: Go یا Bad Piggies تا حدودی توانستند از فرمول تکراری فاصله بگیرند اما به هر حال شباهتی به انگری بردز نداشتند.

ساختن عروسک، برنامه ای انیمیشنی برای کودکان و دیگر تلاش های Rovio در دیگر فضاهای رسانه ای، تاثیر زیادی روی درآمدزایی شرکت نداشته و آمار مالی سال 2013 فنلاندی ها، خط پیشرفت چند سال پیش را نشان نمی دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • matin

    تونی فینگروس فنلاندی با ۱۶ روز کار بر روی بازی Hill Climb Racing تونست ۱۲ میلیون یورو کاسب بشه این بازی تابحال ۲۰۰ میلیون بار دانلود شده.، کلا این فنلاندی ها خلاقند همین الانم سهام بخش مخابرات نوکیا که هنوزم فنلاندی یه ۷ یورو برای هر سهمه و از ۲ سال قبل ۲۰۰ برابر رشد داشته .

  • LG Forever

    دیگه انگری بردز تموم شد راویو باید سبک بازیشو عوض کنه

  • scarface

    یادش بخیر عید پیارسال انگری بردز اسپیس که اومد.عاشقش بودم و هستم

  • الکس

    بازی آنچنان اعتیادآوری نیست تازه Rovio میخواد مردم بازم بازی کنن! مگه زوره! به نظرم موفقترین بازی تاکنون Clash of Clans بوده چون سبکشو یه جوری درست کردن که هی به بازی سر بزنی و خسته کننده هم نیست!

  • eimanarenji

    بهترين كاري كه ميتونست انجم بده اين بود كه اصلا بازيه جديدي با گيم پلي جديد طراحي ميكرد و ميگذاشت اين انگري بردز در همون اوج باقي بمونه ....
    رويكرد ساختن ورژن هاي ١،٢،٣،٤ اوصولا مصرف كننده هارو خسته و دل زده ميكنه ولي هرچي كمتر ميساخت قطعاً دوست داشتني تر باقي ميماند

  • Kiarash

    به نظرم عمر انگری برد تموم شده ، هی به زور میخوان نسخه های جدید با یه ایده اولیه بدن بیرون

  • محمد|Dante

    پس Angry Birds Epic چی شد ، یه سبک دیگه بود .

  • ویوارا

    متاسفانه خیلی پراکنده شد

  • AmirReza

    عاقا چطوره کسب درآمد کنیم از این مثبت منفیا :)
    خودمم میشه بنیانگذارش :|
    مثبت فیک هر 100 تا 5000 تومن :D
    منفی فیک هر 50 تا 5000 تومن :|
    کی پایس؟ پول خوبی توشه

    • shayan_Q9

      خـــــــــــــــــــدا قـــــــــــــــــــــــــــــــوت برادر..............
      اسپم بازی شده اینجا! چرا واقعا؟ چرا مسولین رسیدگی نمیکنن؟
      :|
      دادا درامد خوب هست؟

    • AmirReza

      عاقا من فعلا 5 تا اکانت فیک ساختم باهاشون به خودم مثبت دادم انشالا و به حول و قوه الهی میرسونمش به 25 تا تا چند روز دیگه
      بعد کسب و کار رو شروع میکنم :D
      برندن شدن شما، هنر ماست :D

      • فرشاد

        گلم مگه اینجا گوگل با تعداد کیلک بهت پول بعد از شرکت ها دو برابر بگیره
        البته فکر کنم شما همون ترول باشی و 10 اکانت داشته باشی
        بعد حسابت هم خوب نیست قیمت + ها از قیمت جایزه ها بیشتر درمی یاد

        • TROOL

          هذیان نگو واست بده

      • eimanarenji

        دوست عزيزم لطفاً فصاي اين سايت و اين مطلب را با هنرنمايي هايه ترول گونه ات آلوده نكن
        هركاري دوست داري انجام بده و زير مطلب اگه حرفي براي گفتن درباره اش داري لطفا قلم فرسايي كن......
        چقدر بايد تذكر بديم؟؟؟؟؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی