شرکت HP به دو بخش تقسیم می شود
شرکت اچ پی امروز به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینترها تقسیم می شود. این شرکت مراحل تولید تا فروش و بخش پشتیبانی این دو بخش را ...
شرکت اچ پی امروز به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینترها تقسیم می شود. این شرکت مراحل تولید تا فروش و بخش پشتیبانی این دو بخش را به طور کامل از یکدیگر جدا خواهد کرد.
بدین ترتیب مدیرعامل فعلی اچ پی به ریاست هیات مدیره دو بخش PC و پرینتر منصوب خواهد شد. همچنین Dion Weisler -از کارمندان اچ پی- مدیرعامل بخش کامپیوترهای شخصی و پرینتر کارش را ادامه می دهد.
بدین ترتیب بخش HP Enterprise بخشی جدید در شرکت خواهد بود که در کنار HP Inc که به دو بخش کامپیوترهای شخصی و پرینتر تقسیم شده کار می کند. به گفته مِگ ویتمن: این تصمیم در جهت بهبود خدمات رسانی به شرکت ها و بازارهای این دو بخش گرفته شده است. بر اساس این تصمیم، هر بخش استقلال، تمرکز کاری، منابع مالی و انعطاف خود را خواهد داشت و وظیفه دارد در جهت بهبود خدمات رسانی به مشتریان عمل کند، اما ارزش نهایی بین سهامداران کلی شرکت، تقسیم خواهد شد.

اچ پی اعلام کرده که این تقسیم سازی تا پایان سال ۲۰۱۵ به طور کامل انجام می شود. معنی ساختار تازه در اچ پی، از کار بیکار کردن بیش از ۵۵ هزار کارمند است. اچ پی پیش از این اعلام کرده بود که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می کند و اکنون این رقم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر بیشتر شده است.
اچ پی در عرصه کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز از بزرگان بازار است اما اخیرا در مقابل فروش جهانی لنوو با کاهش سود در این حوزه مواجه شده است. با وجود تلاش هایی که سال گذشته انجام شد این بخش از اچ پی نتوانست جایگاه خود را مجددا تثیبت کند. به همین جهت اچ پی بر روی تبلت ها و حتی لپ تاپ اندرویدی روی آورد. که در این حوزه هم چندان موفق نبود.
اما به نظر می رسد که اچ پی و مایکروسافت مشغول کار بر روی عرضه کامپیوترهای ارزان قیمت هستند. در حالی که لنوو به شدت مشغول عرضه کامپیوترهای ویندوزی است، مایکروسافت با پرداخت محرمانه وام دو میلیارد دلاری به Dell، سعی می کند مانع ایجاد انحصار در این بازار شود. احتمالا همکاری مایکروسافت و اچ پی نیز علاوه بر شباهت رابطه اش با دل، به خاطر پیشگیری از جذب کامل اچ پی توسط گوگل و تولید کروم بوک های ارزان قیمت توسط این شرکت است. البته توجه داشته باشید که اچ پی قصد دارد وارد عرصه ساعت های هوشمند هم بشود که این مساله نیز احتمالا برای مایکروسافت جذابیت دارد.
اچ پی جدید قصد دارد با تمرکز بیشتر روی بخش های مختلفش و البته کار روی تکنولوژی های تازه -مانند چاپ سه بعدی- تغییری در خود به وجود آورد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تیتر رو که خوندم تو ذهنم ادامه دادم: بخش H و بخش P
=))
من تجربه استفاده از پرینتر HP رو دارم
لپتاپم هم Hp هستش.
ولی بنظرم پرینتر ارزش این رو نداره که باعث ایجاد دو بخش توی شرکت بشه و نباید بهش به عنوان یک محصول مستقل نگاه کرد
من با یکی از لپ تاپ های پایین رده اش کارکردم .
. باز تعریف جدیدی ازلپ تاپ های پایین رده داشت.
( HP 250 G2 - A )
با پرینتر HP کار کردم.خیلی خوبه.اینکه میخواد مشتری مداری کنه خوبه ولی حیف که یه سری بیکار میشن...
کروم بوک های ارسان قیمت :)
از این اشتباهات تایپی زیاد دیدیم شما هم ندید بگیر خخخخخ
عالی بود مثه همیشه
اميدوارم اچ پي پيشرفت كنه من تجربه پرينترهاشو دارم واقعا پرينتر هاش عاليه و دنباله ي حرف دوستمون فاميل جان فلش هاش هم خوبه
خیلی خوب شد با تمرکز بیشتر روی بخش pc با همکاری مایکروسافت اچ پی قطب جدیدی میشه که امیدوارم محصولاتش مثل پرینتراش وارد ایران بشه البته با قیمت ای مناسب و پشتیبانی کامل
یه دونه از محصولات اچ پی این ور میزم دارم یه دونه اون ور میز از این وری رازی ام اما اون وری آخرین بار سه ماه پیش روشن شد !! یه خط بین شون بکشم اختلاف پیش نیاد یه وقت !!
اینوری رو بگو با اونوری دوست باشه چون اینوری و اونوری هر دور از یه ور کارخونه اومدن بیرون
خخخخخخخ
سوتابايت عزيز بابت پست قبل عذرخواهي ميكنم يه لحظه با اسمارت واچ اشتباه گرفته بودم:)
تا حالا از محصولات HP فقط يه فلش داشتم كه اون هم واقعا عالي كار مي كنه . اچ پي در زمينه توليد لپ تاپ و پرينتر سابقه و تجربه خوبي دارد و محصولات خوبي هم توليد مي كند .
تازه من چند وقتيه كه فهميدم كمپاني DreamWorksAnimations هم متعلق به اچ پي است كه انيميشن هاي زيبايي مانند مجموعه ماداگاسكار و شرك را توليد كرده .