ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

در حال حاضر تعداد گجت های روی زمین از تعداد انسان ها هم بیشتر است

برای اولین بار در تاریخ تعداد ابزارهای موبایل که تا به حال ساخته شده اند از تعداد انسان ها بیشتر شده است. هر چند که این را نمی توان به طور قطع از آثار نزدیک ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۱۵ مهر ۱۳۹۳  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

برای اولین بار در تاریخ تعداد ابزارهای موبایل که تا به حال ساخته شده اند از تعداد انسان ها بیشتر شده است. هر چند که این را نمی توان به طور قطع از آثار نزدیک شدن به سینگولاریتی حساب کرد، اما این اولین بار است که تعداد گجت های موبایل فعال که توسط ما استفاده می شود بیشتر از تعداد ما آدم ها شده است. بسیاری از این ابزارها پسوند یا پیشوند 'هوشمند' را یدک می کشند. و این روند به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سازمان Census Bureau که شمارنده خودکار نفوس جهان است در حال حاضر ۷٫۲ میلیارد انسان روی زمین زندگی می کنند و این رقم با سرعت ۱٫۲ درصد در سال رو به افزایش است. در مقابل، آمار منتشره از GSMA Intelligence نیز آماری بیش از ۷٫۲ میلیارد سیم کارت فعال در دنیا را در حال حاضر اعلام کرده است و به نظر می رسد سرعت رشد ابزارهای موبایلی بر این اساس ۵ برابر سرعت رشد موالید انسانی است.

به گفته Kevin Kimberlin رئیس هیات مدیره Spencet Trask & Co هیچ تکنولوژی دیگری مثل تکنولوژی تلفن های همراه با چنین سرعت سرسام آوری رو به رشد نیست.

با وجود اینکه تعداد سیم کارت های فعال و سرعت رشد آنها از تعداد آدم ها بیشتر است، اما کمتر از نیمی از جمعیت افراد از آبونمان تلفن همراه بهره می برند و یا بیش از یک سیم کارت فعال دارند. بنابراین ما به صورت رسمی در دنیایی زندگی می کنیم که به حد کافی توسط موبایل ها، تبلت ها و ابزارهای مشابه افراد را به یکدیگر وصل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Dr.ImaN

    چه فایده که هر چی اینا بیشتر آدما تنهاتر میشن.........

  • LG Forever

    بایدم بیشتر باشه الان من هر نفرو میبین هم تبلت داره هم گوشی کم کم یکی هم لپتاب :-/

  • عــــــامـــــــــر

    ایران با افزایش جمعیت میخواد رکورد گجت هارو بزنه

  • bahram

    هر جا سخن از تعداد است نام چین میدرخشد :)

  • TROOL

    فکر کنم
    5 خط تلفن مال منه + 4تا گوشی یه لبتاپ نفتی و یه کامپیوتر خفن رو میزی 2 خط ADSL

  • (سیب کوچولو)

    وقتی که بابام هیچ کار با گوشی نمیکنه
    دو تا گوشه داره خب این جوری میخواد چیه بشه

  • eimanarenji

    اين قضيه اصلا جاي ترس نداره چون خودمون خواستيم وقتي انقدر تقاضا هست كه يه شركت توليد كننده سالي حداقل ١٠ الي ٢٠ رقم گجت به هر عنوان پرچم دار و ميان رده و ... ميزنه خوب بايد شاهد تبعاتش هم باشيم و قطعاً بايد آماده باشيم كه بشر روز به روز تنبل تر و فرسوده تر بشه!
    ارتباطات واقعي جاشون رو به مجازي بدهند و بشر هرچه بيشتر گوشه گير بشه با اينه هر لحظه ميتونه هر جاي دنيا باشه!!
    تناقض تا اين حد قطعاً روي كاركرد طبيعي بدن از جمله سيستم عصبي تاثراتي جبران ناپذير مضر داره!؟

  • سوتابایت

    دو خط و یک گوشی و یه تبلت ! دوتا لبتاب !
    یه استاد دارم ۲۰ تا گوشی داره از همه سیستم عامل ها این هفته با 620 اومده بود !! هفته بعد هم احتمالا با آیفون ! می گه نگران پول دراوردن نباشید ! نگران این باشید که چطوری خرج کنید :|

    • SoroUsh

      عجب استادی !
      دمش گرم حرفه خوبی زده
      سلام بهش برسون!!

  • بهزاد

    رو سينگولاريتي كليك ميكنم گوگل مياد ؛ يني خيلي شيك و مجلسي منظور نويسنده بوده كه عزيزم هرچي نميدوني سرچ كن(-: ؟ احساس كردم ضايم كرد D:

    • SoroUsh

      ن داداش راهنماییت کرد...

  • فاميل دور

    قطعا اين رقم در طي سال هاي آينده بيشتر هم خواهد شد و آن روز نزديك خواهد بود كه زباله هاي الكتريكي به يكي از مشكلات و كابوس هاي بشر تبديل شود .

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی