ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کارگردان Assassin’s Creed Unity نرخ 30 فریم بر ثانیه را برتر می داند

تیم توسعه Assassin's Creed: Unity اخیرا اعلام کردند که بازی روی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، با رزولوشن 900p و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد اما چرا؟ نیکولاس گوئرین، ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۷ مهر ۱۳۹۳  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تیم توسعه Assassin's Creed: Unity اخیرا اعلام کردند که بازی روی هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، با رزولوشن 900p و نرخ فریم 30 اجرا خواهد شد اما چرا؟ نیکولاس گوئرین، کارگردان طراحی مراحل استودیو در  مصاحبه ای با تِک رادار، پیرامون این موضوع توضیحاتی تکمیلی ارائه داده است:

"برای مدتی طولانی، در یوبیسافت می خواستیم 60 فریم بر ثانیه را در دستور کار قرار دهیم. فکر نمی کنم ایده ی خوبی باشد، چرا که به اندازه کافی از 60 فریم بر ثانیه دریافت نمی کنید و مانند چیز حقیقی نیست. یک مقدار مثل فیلم The Hobbit است، واقعا عجیب به نظر می رسد."

گوئرین سفت و سخت می گوید که بازی سازها 60 فریم را رها کرده اند و وقتی در مورد کیفیت تصویر سخن به میان می آید، 60 فریم بر ثانیه آنقدرها هم عالی نیست.

در قسمت دیگری از همین مصاحبه، الکس آمانسیو، کارگردان خلاق یونیتی از لفظ "سینمایی" استفاده کرد تا هدف از این سخنان را مشخص کند:

"30 هدف ما بود، سینمایی تر به نظر می رسد. 60 واقعا برای بازی های شوتر خوب است اما برای یک اکشن ماجراجویی، نه خیلی. اتفاقا احساس بهتری به مردم منتقل می شود وقتی که یونیتی را به صورت 30 فریم بر ثانیه بازی کنند. این تصمیم به ما هم اجازه می دهد مرزهای محدودیت را گسترش دهیم."

Unity روی کنسول ها رزولوشن Full HD ندارد ولی آمانسیو می گوید این موضوع اصلا اهمیتی در برابر کیفیت بازی نخواهد داشت: "زمان این فرارسیده که مردم در مورد رزولوشن بپرسند. آیا تعداد کیفیت پیکسل ها هستند که شما از آن لذت می برید؟ اگر بازی زیبا به نظر برسد، چه کسی به اعداد و ارقام اهمیت می دهد؟"

Assassin's Creed: Unity در تاریخ 11 نوامبر، تقریبا یک ماه دیگر، برای اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه خواهد شد. به گفته توسعه دهندگان، ساخت و بهینه سازی هنوز ادامه دارد، بنابراین هنوز خبری از سیستم مورد نیاز برای پی سی گیمرها نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمدرضا

    معلومه بازي كردن رؤى ٣٠ فريم در بازي assassins creed unity بهتره 900p بودم بازي هم فرق خلصي با 1080p نميکنه

  • Farhad

    ببخشید میخواستم بدونم روی pc چند فریم بر ثانیس

  • Mehdico

    خوب قبول نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای این بازی چندان توفیری نداره (بخاطر سبک بازی) و میشه بنا به دلایل فنی و پرفورمنس بازی ازی خیر ۶۰ فریم بر ثانیه گذشت. و البته به نظر من درسته حرفش در مورد ۳۰ فریم حس بهتری منتقل میکنه و ۶۰ فریم خیلی زنده جلوه میکنه که ممکنه با هر سبک گرافیکی(نوع گرافیک بازی) همخوانی نداشته باشه.

    اما

    دیگه هر بچه دبستانی تفاوت اچ‌دی و فول اچ‌دی رو میدونه و این کاملا توی کیفیت بازی محسوسه مخصوصا روی کنسول ها که اکثر بازیکن ها بازیها رو روی تلویزیون های بزرگ اجرا میکنن و بنابراین اگه کیفیت فول اچ‌دی نباشه به نظر من توی ذوق میزنه.

  • امین بیگ‌زاده

    کلا بازی هایی که روی 60 فریم اجرا میشن یه کم زیادی نرم و روون هستن. من خودم شخصا 30 فریم رو ترجیح میدم، اون کُندی کوچولویی که داره اتمسفر بازی رو سینمایی میکنه.

  • mohammadmj

    اگه روی 30 فریم Lock کرده باشند عالی میشه علتشم اینکه باید جزئیات دیده بشه بازی ریسینگ نیست که 60 فریم باشه .......

  • M.S.N

    نمیدونم چرا با اساسینای جدید حال نمیکم.
    از brotherhood به بعد دیگه برای من جذاب نبودن.
    دلیل این شخص واقعا مسخره بود.

  • M7M

    واقعا كه ! اون وقت ٣٠ فريم يك مقدار قديمي نيستش ؟!
    تا اونجا كه يادمه فيلمها ٢٤ فريم بودند كه جديدا همشون رفتند سمت ٤٨ فريم
    فيلم تلويزيون هم ٦٠ فريم داريم و ديگه عتيقه ها هنوز رو ٣٩ فريم موندند
    خوبه سياه و سفيد نساخت بازي را !!
    تو كامپيوتر كه بازي با وضوح 4K را ميتوني راحت 30 فريم اجرا كني كه ٤ برابر FULL HD هست
    بعد يك عده فكر ميكنند كنسول بازي خيلي قويه ميگند چرا اينقدر كارت گرافيك گرونه
    كارت گرافيك PS4 در حد يك R7-265 هست كه ١٥٠ دلار هم قيمت داره

  • nasirienglish

    آیا تعداد کیفیت پیکسل ها هستند که شما از آن لذت می برید؟ اگر بازی زیبا به نظر برسد، چه کسی به اعداد و ارقام اهمیت می دهد؟

    واقعیت در همین چند سطر خلاصه شده بود

  • Chester

    عجب.
    قشنگ دارن ماست مالی میکنند. 60 فریم خوب نیست 1080p خوب نیست .
    خیلی قشنگ بیاین بگین سخت افزار کنسول های نسل هشتم توان این رو ندارن بازی رو در 1080p و نرخ 60 فریم اجرا کنند. کلا از لحاظ cpu هم واقعا این کنسول ها ضعیف هستن.
    دوستان این بازی در کنسول ها فاقد هرگونه تکنیک HBAO+, TXAA, PCSS, Tessellation هستش.

    • moslem

      سلام. ببخشید میشه منابعتون رو بگید؟! چون شما اطلاعاتتون در موضوعات مربوط به گرافیک بالاست، میخوام بدونم از چه منابعی استفاده میکنید.
      ممنون

      • Chester

        دروود دوست گرامی . در رابطه با نظر بنده منبع میخواید یا کلا سایت معتبر بهتون پیشنهاد کنم ؟
        AnandTech یا Tomshardware دو نمونه سایت معتبری هستن. بازم هستش دوست داشتید براتون لیست میکنم.

  • *M4JID

    چه دلیل قانع کننده ایی !!
    ضمنا ذمنا زمنا ظمنا فیلم هابیت 48 فریم بر ثانیه بود.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی