ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک به رویای زندگی کردن انسان ها در مریخ می اندیشد

خیلی از دانشمندان و همچنین محققان در زمینه ی علوم فضایی از جمله ایلان ماسک ( Elon Musk ) بر این باورند که بودجه و تکنولوژی سازمان فضایی آمریکا یعنی ناسا به حدی رسیده است تا ...

فرشاد صفایی
فرشاد صفایی منتشر شده در ۲۰ مهر ۱۳۹۳  |  ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

خیلی از دانشمندان و همچنین محققان در زمینه ی علوم فضایی از جمله ایلان ماسک ( Elon Musk ) بر این باورند که بودجه و تکنولوژی سازمان فضایی آمریکا یعنی ناسا به حدی رسیده است تا بتواند انسان را به مریخ بفرستد.

البته نه تنها ناسا، بلکه شرکت های خصوصی هم در پی آن هستند تا بتوانند قدم بر سیاره ی سرخ بگذارند. در حال حاضر یک پروژه ی خصوصی در آمریکا با همکاری ناسا در جریان است تا یک نفر را به مریخ بفرستد و آن یک نفر کسی نیست جز ایلان ماسک.

چرا به سمت فضانوردی رفتیم؟ اولین بار شهاب سنگ ها و سیارک های سرگردان به اهل زمین آموختند که داشتن یک برنامه فضایی می تواند مفید باشد.

بعد از برخورد چند شهاب سنگ با زمین و تایید نابودی دایناسورها به خاطر این برخوردها، انسان ها به این فکر افتادند که شاید داشتن یک برنامه ی هسته ای که توانایی نابود کردن اجرام فضایی را داشته باشد، چندان هم مسئله ی بدی نیست.

اما بسیاری همانند ماسک بر این عقیده استوار هستند که روزی ممکن است همان اتفاقی برای ما رخ دهد که دایناسور ها دچارش شدند. به زبان دیگر اگر قرار باشد روزی سیاره ی آبی زیبایمان را ترک کنیم، به یک میزبان درخور نیازمندیم.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایلان ماسک در مقابل بخشی از موتور SpaceX

پروژه ی سفر به مریخ چند وقتی می شود که کلید خورده است. دلایل سفر به این سیاره زیاد هستند، اما شاید این تفکر که قرار است روزگاری جایی برای سکونت باشد دلیل اصلی این سفر محسوب نگردد. همیشه برای رفتن به پله ی دوم، باید از پله ی اول گذشت.

همانطور که ماسک توضیح خواهد داد، سفر به مریخ، دلیل وجود پروژه هایی همچون SpaceX است. به نظر وی بهترین زمان برای راهی شدن به سمت سیاره سرخ در حدود 15 تا 20 سال بعد خواهد بود.

در اواسط دهه ی 2030، مریخ به نزدیک ترین فاصله اش تا زمین می رسد. در این دوره ی زمانی، فاصله ی آن تا زمین چیزی حدود 60 میلیون کیلومتر خواهد بود و زمان سفر به آن به جای سال ها، به ماه ها تقلیل خواهد یافت.

کسانی هم هستند که فکر می کنند سفر به مریخ رویدادی بلند پروازانه است، اما ماسک از این هم فراتر رفته و در اندیشه هایی بزرگ تر غرق گشته است. او به دنبال راهی است تا سفر به مریخ را نه برای تنها یک نفر بلکه برای صد ها دانشمند و محقق فراهم کند.

mars
تصویر شبیه سازی شده ای از نیم کره ی شرقی مریخ، میلیاردها سال پیش زمانی که احتمالا سطح آن را آب فراگرفته بوده است. با ورود انسان به این سیاره، شاید روزی دوباره به این شکل در آید.

سفر و سکنی در مریخ نیازمند رفت و برگشت های زیادی مابین دو سیاره است. برای پاسخ گویی به این حجم از سفر، ماسک بر روی راکتی کار می کند که توانایی چندین بار پرواز را داشته باشد و آماده سازی اش برای پرواز بعدی تنها ساعتی طول بکشد.

زندگی بر روی مریخ بسیار جذاب خواهد بود و علاقه برای کشف جهان ناشناخته همواره بشر را به پیش برده است. همین چند وقت پیش 200 هزار نفر برای سفر یک طرفه به سیاره سرخ نام نویسی کردند.

شاید چندان دور نباشد تا انسان فانی به رویای دیرینه اش خاتمه دهد و قدم بر سیاره یاد شده بگذارد و نام خود را به عنوان اولین ساکنان آن ثبت کند. اما چیزی که بی شک ذهن آدمی را درگیر کرده، امکان زیستن در سیاره ای غیر از زمین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • غلام محی الدین

    حالا باید چکار کنم؟

  • غلام محی الدین

    آیا من میتوانم به همکاری دانشمندان ایرانی در مریخ دست بیابم؟اگر معلومات دریافت نمودید لطف کرده برایم معلومات دهید

  • Mehrab

    اى كاش ناسا هم ى پروژه مثل مارس ١ ميذاشت اونوقت اولين نفرى بودم كه ثبت نام ميكردم بزرگترين آرزوم از زمان كودكى بوده

  • Mehrab

    اى كاش ناسا هم ى پروژه مثل مارس ١ ميذاشت اونوقت اولين نفرى بودم كه ثبت نام ميكردم بزرگترين آرزوم از زمان كودكى بوده حاضرم همه چيمو تو زندگيم ازم بگيرن حتى به قيمت جونم ولى پا به سياره سرخ بذارم

  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • omid3963

    200 هزار نفری که ثبت نام کردن حتما از جونشون سیر شدن!

    • نوید

      به نظر من دقیقا برعکسه این قضیه است. کسانی که ثبت نام کردن اشتیاق زیادی به زندگی و کشف روش های جدید برای زندگی کردن دارند.

  • عــــــامـــــــــر

    منابع زمین رو بتونن قابل استفاده بکنن خیلی خیلی بهتره تا بخوام برم مریخ با اون کله سرخش

  • M. Ali

    یکی از اون 200 هزار نفر من بودم. پروژه مارس وان

  • bahram

    مرد آینده نگری هستش...

  • Dr.ImaN

    من به زندگی خوب بر روی کره زمین می اندیشم!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی