گوگل با همکاری محققین شناسایی ژنوم سرطانی را آسان می کند
سلامت همیشه یکی از اولویت های گوگل بوده و از چندین سال گذشته به این موضوع اهمیت فراوانی می داده. نمونه های واضح آن Helpout و Smart Contact هستند. حالا بازوی تحقیقات در گوگل، با ...
سلامت همیشه یکی از اولویت های گوگل بوده و از چندین سال گذشته به این موضوع اهمیت فراوانی می داده. نمونه های واضح آن Helpout و Smart Contact هستند. حالا بازوی تحقیقات در گوگل، با گروهی از دانشمندان در انستیتو سیستمز بیولوژی (ISB) در حال تشکیل دیتابیسی هستند که ژنوم های سرطانی در آن ذخیره شده.
پروژه 6.5 میلیون دلاری، مقادیر عظیمی اطلاعات را از اطلس ژنوم سرطانی به پلتفرم ابری گوگل خواهد آورد. اما این مسئله چقدر اهمیت دارد که قرار است 6.5 میلیون دلار هزینه صرف آن شود؟ پلتفرم ابری گوگل به محققین در سراسر جهان اجازه می دهد که اطلاعات علمی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
علاوه بر این، گوگل قدرت رایانشی خود را هم ارائه می دهد تا آنالیز سنگین داده ها از طریق آن انجام شود. این فرآیند سبب رشد و توسعه تحقیقات پیرامون سرطان می شود در حالی که بسیاری از انستیتوهای کوچک تر هیچگاه قدرت کافی برای پردازش چنین داده هایی ندارند.
ISB می گوید این سیستم ابری جدید، دموکراسی را به فضای تحقیقاتی می آورد و باعث می شود که محققین برای به دست آوردن پاسخ سوالاتشان به اندازه یک پیام در هنگ آوت فاصله داشته باشند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
گوگل کارش درسته
همیشه ایده های بزرگ داشته
کجامونده این پا بزاره؟؟؟
گوگل شرکتی هستش که بغیر از محصولات تجاری ، توی زمینه های زیادی از جمله پزشکی و داروسازی دست داره و این مایه افتخار هستش واقعا
از روز اول عاشق گوگل شدم و هنوزم هستم! درست از وقتی با موتور جستجو شروع کردن اگه درست گفته باشم. گوگل بی نظیره. دوست دارم گوگل و با این حرکتت بیشتر ازت خوشم اومد.
امیدوارم موفق بشه و صد برابر پولی رو که هزینه میکنه بهش برگرده
واقعا این سرطان سالهاست که جون آدمها رو میگیره پیر و جوون نمیشناسه .
به این میگن پرداخت داوطلبانه مالیات بر ثروت ....
هزینه کردن چند میلیون دلار برای سلامت نوع بشر سوای از ملیت و نژاد و دین
به به ساعت 1 بامداد هم آپدیت داریم برای کسایی مثل من که پنجشنبه ها تا ظهر ولو میشند تو خونه و کار تعطیله.
ممنون دیجیاتو :) :*
گوگل؛ نخود هر آش!
خیلی خوب اومدی اینو :)
مگه بد نخود هر اش بودن ؟
خیلیم خوبه
از این دو تا آغاز شد.............
گوگل اینجا گوگل اونجا گوگل همه جا
دم گوگل گرم
اومدم دقیقا همینو بگم :d
شرمنده عین بختک افتادم تو این خونه.