ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

استفاده از چیپ Exynos در بیش از ۲۰ تلفن هوشمند مختلف

سامسونگ همیشه محصولاتش را با ۲ چیپ مختلف به بازار عرضه می کند: اسنپدرگن که متعلق به کوالکام است و دیگری Exynos که دست پرورده خودش است. اما هنوز نتوانسته به گستردگی و فراگیری کوالکام ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۲۷ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ همیشه محصولاتش را با ۲ چیپ مختلف به بازار عرضه می کند: اسنپدرگن که متعلق به کوالکام است و دیگری Exynos که دست پرورده خودش است. اما هنوز نتوانسته به گستردگی و فراگیری کوالکام دست یابد.

وب سایت سامسونگ اخیرا لیستی از تلفن های هوشمندی را که این چیپ در آنها به کار رفته را منتشر کرده و ما میبینیم که ۲۵ مدل از محصولات این شرکت و همچنین، شرکت های دیگر از پردازنده اگزینوس استفاده می کنند.

اولین مدل این چیپ، Exynos 3 Single بود که یک پردازنده تک هسته ای است و در برخی مدل های سامسونگ گلکسی اس سال ۲۰۱۰ (مثل Fascinate و S 4G) قرار گرفتند. تمام پرچمداران بعد از این محصول -گلکسی اس ۲، اس ۳، اس ۴ و اس۵- دارای حداقل یک نسخه دیگر با این چیپ بودند و در کنار آنها از اسنپدرگن هم استفاده می شود. این موضوع در رابطه با سری نوت -گلسی نوت، نوت ۲، نوت ۳ و نوت ۴- هم صدق می کند.

آخرین عضو خانواده این چیپ، Exynos 7 Octa (یا Exynos 5433) نام دارد که پردازنده ای ۸ هسته ای است در گلکسی نوت ۴ به کار رفت.

اما این موضوع مختص تلفن های هوشمند سامسونگ نیست و کمپانی های چینی Meizo و Lenovo هم پردازنده انحصاری سامسونگ استفاده کرده اند.

لیست کامل این محصولات را در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.

exynos-chart

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • LG Forever

    افرین به سامسونگ داره خود کفا میشه :)

  • javad

    چیزی که باعث شده سامسونگ از دو تا پردازنده تو فلگ شیپ هاش استفاده کنه دوتا دلیله:
    یکیش انحصار مودم 4جی هستش توسط کوالکام هستش که امسال تموم شد
    دومیش محدودیت تولید مودم شرکتایی مثل اینتل و اس تی اریکسون برای سامسونگ با اون خط میلیونی هستش که هنوز متاسفانه درگیرشه و مجبوره از اس او اسی های کوالکام برای از دست ندادن بازار کشورهای غربی استفاده کنه

    • Apple_Samsung

      البته اس او سی...
      System On Chip

  • arian.1757

    سلام یه مشورت حدود 2 میلیون یه اولترابوک می خواستم اهل بازی نیستم کار گرافیگی فیلم دیدن :))) و اینکه از نرم افزار مهندسی عمران استفاده می کنم همین حمل و نقل برام مهمه خیلی
    مرسیییییییی

  • abolfazl_eslami

    خیلی ها از داغی این نوع چیپست شکایت داشتند آیا درسته

    :samsung:

    • mohamad_jalilzadeh

      داغ شدن به لیتوگرافی بستگی داره هر چقدر کمتر باشه داغ شدن و مصرف انرژی کمتره

  • koroosh

    ایا سامسونگ در ساخت چیپ موفق بوده ???
    ایا سامسونگ بر خلاف ال سی دی و رم در چیپ در فراگیر کردن خودش در بقیه شرکت ها شکست نخورده ?
    به نظرم بالا رده کولاکام
    میان رده اینتل
    پاینن رده و ارزان مدیا تک

  • TROOL

    اصلن انگار گوشیای سامسونگو ساختن یه ضمانت 100٪ برای پیشرفتش دادن :-D

  • SAEED DASTMARD

    بچه ها یه سوال دارم دیروز2 هزار تومن شارژ ریختم رو سیمکارت ایرانسلم امروز هیچی ازش نمونده نه زنگی هم زدم نه اس ام اس هم نفرستادم تازه عضو هیچ یک از اون پیام های 8282.... هم نشدم راهنمایم کنین لطفا دارم میترکم؟؟؟

    • قاسم شیخی

      مال من همینطوره دزدی مگه شاخ دم داره

    • mohamad_jalilzadeh

      لازم نیست تو طرح های ایرانسل عضو بشین بلکه ایرانسل شما رو به صورت پیشفرض و اتوماتیک عضو میکنه باید لغو کنید مال من هم اونجوری بود طرح های 8282 رو لغو کردم درست شد

      • SAEED DASTMARD

        داداش من طرح لغو میکنم میگه شما عضو طرح نیستی ولی مدام پیام برام میفرسته شما چجوری مشکل برطرف کردی میشه راه کارت رو به مام بگی.

        • Apple_Samsung

          پس مشکل شما یه چیز دیگس من وقتی لغو رو میزدم میگفت با موفقیت لغو شد با اینکه ثبت نام نکرده بودم

    • parsa

      پس سيم كارت ايرانسل شما هم اينجور شده حدود ٢ ، ٣ ماهي ميشه كه بعد از شارژ مثلا ٢٠٠٠ت شارژ ميكنم صبح كه پا ميشم اعلام موجودي ميگيرم ميبينم ٨٠٠ ت بيشتر نمونده در صورتي كه نه زنگي زدم نه sms عضو هيچكدوم از طرح هاي ايرانسل هم نيستم فكر ميكردم سيم كارت مشكل داره نگو راه و روش تازه تيغ زدنه ملته الانم ميخوام برم يه همراه اول بگيرم از شر اين دزد راهت شم

      • احمدM2

        ای وای پس این همه گیر شده ... روش جدید دزدی
        اقا سیمکارت دومم همراه اول اعتباریه هیمنطوری شارژش کم میشه
        تازه یه چیز جالبی که کشف کردم اینه که اگه کسی به من زنگ بزنه از شارژ منم کم میکنه ... امتحان کنید

        • احمدM2

          ادم شاخ در میاره به خدا
          رفتم دفتر خدمات ارتباطی میگه مال اس ام اس های تبلیغاتیه بهش میگم بابا من اصلا عضو نیستم میگه نه خودش عضوت میکنه (یعنی اندازه مگس عقل تو کلشون نیست)

      • km

        در مورد شارژ ایرانسل شما دوستان باید بگم به خاطر استفاده از اینترنتتونه که شارژ کم میشه... من یه گوشی ساده دارم و هیچ مشکلی ندارم ولی اونیکی خط ایرانسلم تو یه دونه گوشی اسمارت فونه که خوب هر دفعه که تو اینترنت بری ... یا بعضی از اپ ها پشت پرده در حال سینک کردن هستن .... یا اپ های خود گوشی مثل کانک بودن به ایمیل باعث استفاده از اینترنت و هزینه ای جانبی میشه!!!!

  • SAEED DASTMARD

    سامسونگ تراشه رو بزنه خود کفا میشه.

  • erfanm

    اگزینوس های سامسونگ شاید جدید باشن اما بسیار قوی هستن
    بخش نیمه هادی های سامسونگ خیلی قویه و مطمئنا پردازنده ساخت اونا عالیه
    من جز اگزینوس 5410 که توی اس4 استفاده شده بود از بقیه اونها واقعا راضی بودم و همیشه توی بنچمارک ها و بازی های مختلف از همتا های Snapdragon بهتر ظاهر میشدن

  • SAEED DASTMARD

    سامسونگ تو هرچیز موفق نشه تو پردازنده که شده تولید چند نسل پردازنده های اپل مهر تاییدی بر موفقیت سامسونگ هست.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی