استفاده از چیپ Exynos در بیش از ۲۰ تلفن هوشمند مختلف
سامسونگ همیشه محصولاتش را با ۲ چیپ مختلف به بازار عرضه می کند: اسنپدرگن که متعلق به کوالکام است و دیگری Exynos که دست پرورده خودش است. اما هنوز نتوانسته به گستردگی و فراگیری کوالکام ...
سامسونگ همیشه محصولاتش را با ۲ چیپ مختلف به بازار عرضه می کند: اسنپدرگن که متعلق به کوالکام است و دیگری Exynos که دست پرورده خودش است. اما هنوز نتوانسته به گستردگی و فراگیری کوالکام دست یابد.
وب سایت سامسونگ اخیرا لیستی از تلفن های هوشمندی را که این چیپ در آنها به کار رفته را منتشر کرده و ما میبینیم که ۲۵ مدل از محصولات این شرکت و همچنین، شرکت های دیگر از پردازنده اگزینوس استفاده می کنند.
اولین مدل این چیپ، Exynos 3 Single بود که یک پردازنده تک هسته ای است و در برخی مدل های سامسونگ گلکسی اس سال ۲۰۱۰ (مثل Fascinate و S 4G) قرار گرفتند. تمام پرچمداران بعد از این محصول -گلکسی اس ۲، اس ۳، اس ۴ و اس۵- دارای حداقل یک نسخه دیگر با این چیپ بودند و در کنار آنها از اسنپدرگن هم استفاده می شود. این موضوع در رابطه با سری نوت -گلسی نوت، نوت ۲، نوت ۳ و نوت ۴- هم صدق می کند.
آخرین عضو خانواده این چیپ، Exynos 7 Octa (یا Exynos 5433) نام دارد که پردازنده ای ۸ هسته ای است در گلکسی نوت ۴ به کار رفت.
اما این موضوع مختص تلفن های هوشمند سامسونگ نیست و کمپانی های چینی Meizo و Lenovo هم پردازنده انحصاری سامسونگ استفاده کرده اند.
لیست کامل این محصولات را در ادامه مطلب می توانید مشاهده کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

افرین به سامسونگ داره خود کفا میشه :)
چیزی که باعث شده سامسونگ از دو تا پردازنده تو فلگ شیپ هاش استفاده کنه دوتا دلیله:
یکیش انحصار مودم 4جی هستش توسط کوالکام هستش که امسال تموم شد
دومیش محدودیت تولید مودم شرکتایی مثل اینتل و اس تی اریکسون برای سامسونگ با اون خط میلیونی هستش که هنوز متاسفانه درگیرشه و مجبوره از اس او اسی های کوالکام برای از دست ندادن بازار کشورهای غربی استفاده کنه
البته اس او سی...
System On Chip
سلام یه مشورت حدود 2 میلیون یه اولترابوک می خواستم اهل بازی نیستم کار گرافیگی فیلم دیدن :))) و اینکه از نرم افزار مهندسی عمران استفاده می کنم همین حمل و نقل برام مهمه خیلی
مرسیییییییی
خیلی ها از داغی این نوع چیپست شکایت داشتند آیا درسته
:samsung:
داغ شدن به لیتوگرافی بستگی داره هر چقدر کمتر باشه داغ شدن و مصرف انرژی کمتره
ایا سامسونگ در ساخت چیپ موفق بوده ???
ایا سامسونگ بر خلاف ال سی دی و رم در چیپ در فراگیر کردن خودش در بقیه شرکت ها شکست نخورده ?
به نظرم بالا رده کولاکام
میان رده اینتل
پاینن رده و ارزان مدیا تک
اصلن انگار گوشیای سامسونگو ساختن یه ضمانت 100٪ برای پیشرفتش دادن :-D
بچه ها یه سوال دارم دیروز2 هزار تومن شارژ ریختم رو سیمکارت ایرانسلم امروز هیچی ازش نمونده نه زنگی هم زدم نه اس ام اس هم نفرستادم تازه عضو هیچ یک از اون پیام های 8282.... هم نشدم راهنمایم کنین لطفا دارم میترکم؟؟؟
مال من همینطوره دزدی مگه شاخ دم داره
لازم نیست تو طرح های ایرانسل عضو بشین بلکه ایرانسل شما رو به صورت پیشفرض و اتوماتیک عضو میکنه باید لغو کنید مال من هم اونجوری بود طرح های 8282 رو لغو کردم درست شد
داداش من طرح لغو میکنم میگه شما عضو طرح نیستی ولی مدام پیام برام میفرسته شما چجوری مشکل برطرف کردی میشه راه کارت رو به مام بگی.
پس مشکل شما یه چیز دیگس من وقتی لغو رو میزدم میگفت با موفقیت لغو شد با اینکه ثبت نام نکرده بودم
پس سيم كارت ايرانسل شما هم اينجور شده حدود ٢ ، ٣ ماهي ميشه كه بعد از شارژ مثلا ٢٠٠٠ت شارژ ميكنم صبح كه پا ميشم اعلام موجودي ميگيرم ميبينم ٨٠٠ ت بيشتر نمونده در صورتي كه نه زنگي زدم نه sms عضو هيچكدوم از طرح هاي ايرانسل هم نيستم فكر ميكردم سيم كارت مشكل داره نگو راه و روش تازه تيغ زدنه ملته الانم ميخوام برم يه همراه اول بگيرم از شر اين دزد راهت شم
ای وای پس این همه گیر شده ... روش جدید دزدی
اقا سیمکارت دومم همراه اول اعتباریه هیمنطوری شارژش کم میشه
تازه یه چیز جالبی که کشف کردم اینه که اگه کسی به من زنگ بزنه از شارژ منم کم میکنه ... امتحان کنید
ادم شاخ در میاره به خدا
رفتم دفتر خدمات ارتباطی میگه مال اس ام اس های تبلیغاتیه بهش میگم بابا من اصلا عضو نیستم میگه نه خودش عضوت میکنه (یعنی اندازه مگس عقل تو کلشون نیست)
در مورد شارژ ایرانسل شما دوستان باید بگم به خاطر استفاده از اینترنتتونه که شارژ کم میشه... من یه گوشی ساده دارم و هیچ مشکلی ندارم ولی اونیکی خط ایرانسلم تو یه دونه گوشی اسمارت فونه که خوب هر دفعه که تو اینترنت بری ... یا بعضی از اپ ها پشت پرده در حال سینک کردن هستن .... یا اپ های خود گوشی مثل کانک بودن به ایمیل باعث استفاده از اینترنت و هزینه ای جانبی میشه!!!!
سامسونگ تراشه رو بزنه خود کفا میشه.
اگزینوس های سامسونگ شاید جدید باشن اما بسیار قوی هستن
بخش نیمه هادی های سامسونگ خیلی قویه و مطمئنا پردازنده ساخت اونا عالیه
من جز اگزینوس 5410 که توی اس4 استفاده شده بود از بقیه اونها واقعا راضی بودم و همیشه توی بنچمارک ها و بازی های مختلف از همتا های Snapdragon بهتر ظاهر میشدن
سامسونگ تو هرچیز موفق نشه تو پردازنده که شده تولید چند نسل پردازنده های اپل مهر تاییدی بر موفقیت سامسونگ هست.