سونی بار دیگر از رسیدن به هدف فروش ابزارهای موبایلش در سال جاری باز ماند
پس از خبر پیش بینی ضرر ۲٫۱ میلیارد دلاری سونی و بازسازی بخش موبایل این شرکت در فصل گذشته، اکنون به نظر می رسد این برند در عرصه تلفن های هوشمند موفق به رسیدن به هدف ...
پس از خبر پیش بینی ضرر ۲٫۱ میلیارد دلاری سونی و بازسازی بخش موبایل این شرکت در فصل گذشته، اکنون به نظر می رسد این برند در عرصه تلفن های هوشمند موفق به رسیدن به هدف گذاری های مورد نظرش نشده است.
طبق گزارشی از وال استریت ژورنال و به نقل از منابع آگاه، کارخانه تولید موبایل های سونی قصد کاهش تولید چند میلیون ابزار در فصل آتی را دارد. این اولین بار نیست که سونی در سال جاری به اهداف خود در بخش فروش موبایل دست پیدا نمی کند. سونی امسال توانسته به فروش ۴۳ میلیون دستگاه موبایل دست یابد در حالی که هدف تعیین شده ۵۰ میلیون دستگاه بوده است.
کاهش قدرت فروش سونی ارتباط مستقیمی با بازه بازسازی بخش موبایل و البته از دست دادن بازارهای مهمی مانند بازار چین دارد.
در حالیکه اخبار رسیده حاکی از تلاش این شرکت برای تمرکز روی تغییر بخش موبایلش است، به نظر می رسد سونی قصد عرضه آخرین پرچمدارش Xperia Z3 و Xperia Z3 Compact را به بازار آمریکا دارد.
به نظر شما سونی با این روند می تواند تحولی در بخش موبایلش دهد؟ سونی چگونه می تواند از این چالش در عدم موفقیتش در بازار تلفن های هوشمند رها شود؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ببخشید آقای صادقپور جسارت میکنم
الان شما 6 خطو گذاشتین ادامه ی مطلب یکم کار بیهوده ایه به نظرم؛
و البته شما بیشتر اوقات فراموش می کنین مخاطبو در مورد ادامه داشتن مطلب مطلع کنین ;)
بازم عذر می خوام ;)
ممنون از تذکرت ابوالفضل عزیز.
در حال حاضر به صورت آزمایشی تمامی مطالب سایت ادامه مطلب خواهند داشت.
این سیاست بسته به بازخوردها و نتیجه تحلیل سایت ممکن است تغییر کند اما لطفا برای مدتی با دیجیاتو و تغییرات موقتش مماشات کنید.
سپاس از اینکه دیجیاتو میخوانید.
به کمانم بد نیست چند مطلب را یادآوری کنم .
- عقب ماندن سونی در بازار موبایل مختص سونی تنها نیست . بسیاری از شرکتها و برندهای بزرگ در این بازی متحمل شکست شدند و حتی از بین رفتند . نمونه های مثل مشکلات نوکیا - اچ تی سی - بلک بری و ...
- اتفاقات چند ساله اخیر و تغییر رویه بازی و عدم توجه و باور این تغییر به موقع مهمترین دلیل این شکستهاست .
- در چند ساله اخیر تغییرات انجام شده در کادر مدیریت سونی و نیز تغییرات ساختاری نتایج مثبتی را به بار آورده است اگر چه هنوز فاصله بسیار است .
- سونی برند موفقی خواهد بود . آینده بخش موبایل سونی درخشان و پر بار خواهد بود اگر چه این اتفاق در این فصل رخ نداده است ولی در سه ماهه اول و دوم سال میلادی پیش رو تغییراتی عمیقی رخ خواهد داد . شواهد نشان دهنده این موضوع است
البته نسبت به سال گذشته رشد داشته اما نسبت به هدفش عقب مونده که من فکر میکنم سر مشکلات عرضه Z2 اینجوری شد
من به سونی اطمینان دارم
چون یه شرکت ژاپنی هست
و ژاپنی ها تو از نوع ساختن خیلی خوب عمل می کنن
تا Z3 بیاد من نوت 4 خریدم
سونی شرکت خوبیه منتها...دیگه اون سونی قدیم نیست....
سونی قدیم نیازی به 4 تا پرچمدار توی 2 سال نداشت تا بلاخره یه چیز کامل بده بیرون
پرچمدار های اولیه سونی از مشکل نمایشگر به شدت رنج میبردن و یه سری ابرادات ذیگه مثل رابط کاربری که البته هنوزم پا برجاست اونا رو به عقب میروند
سونی قدیم از همون اول عالی کار میکرد...ابروی خودش رو نمیبرد بعد بیاد سعی کنه درستش کنه
سونی با دوربین و نمایشگر و.... اصلا در حد سونی قدیم نبود
توی مقایسه سایت زومیت تقریبا تمام لنز ها ساخته سونی بود...اپل الجی و...
چی شد که بقیه شرکت ها از ساخته خود سونی بهتر استفاده کردن؟
جالبتر این که بهترین محصول سونی به هیچ شرکتی داده نمیشه ینی لنز های 21 مگاپیکسلی اون
خب این نشون دهنده ضعف بخش ساخت گوشی اونه...
رقبا با ساخته قدیمی خودش جدید اون رو رد کردن!
اینجوری اینده خوبی بزای سونی نمیبینم
من نمیدونم چرا از صفحه نمایش زد 3 اشکال می گیرید مشکل زاویه دید که نداره 713 نیت روشنایی داره باتری هم کم مصرف می کنه همه ی سایت ها هم عالی ارزیابیش کردن
بله دوست عزیز سونی روی کاغذ هیلی برتری ها داره
روی کاغذ هر کس 20 مگاپیکسل ببینه وحشت میکنه
هر کس 700 نیت ببینه میگه این بهترینه
اما واقعیت مقام اخر برای دوربین بوده توی بسیاری از سایتا نه فقط زومیت و نمایشگر هاش هم قابل مقایسه با سامسونگ و اپل و الجی د حتی اچ تی سی نیستن
توی زومیت قبل از مشخص شدن امتیازات و گوشی ها یکی گفت گوشی اول چون رنگ ها رو بیحال و سفید نشون میده سونیه...
نتایج که اومد درست گفته بود...
خب این یعنی 20 مگاپیکسل رو بنداز دور عزیز من روی اسم مانور نده یه کاری کن سوژه خاص و عام نشی برای مشکلات گوشیت
حیف کیفیت ساختی که سونی داره . بخاطر یه محیط کاربری وتبلیغات کم به باد میده . صفحه نمایشم از پایه عوض کن
دلم براي سوني ميسوزه واقعا !
الآن Z3 و مدل كامپكت اون از نظر سخت افزاري بهترين گوشي هوشمند هستند و باريكي اون نيز بسيار بيشتر هست
بهترين نمايشگر و بهترين باتري و بهترين چيپ و سريعترين عملكرد را در بين پرچمداران اندرويدي دارد ولي چون تبليغات عوام فريب سامي جون را نداره ! مجبوره بسازه و بسوزه !
يكمقدار هم روي نرم افزار دوربينش و لنز اون بيشتر كار كنه كاملا بدون رقيب ميشه چون سنسور كه دست خودشه !
چند تا دلیل داره :
رابط کاربریش که اکثرا نمیپسندند
نداشتن نوآوری خاصی (مثلا سنسورهای مختلف یا مورد متفاوت) چون فقط اسمبل کردن سخت افزار کافی نیست و نواوری مهمه
نداشتن صفحه های Amoled و مشابه (البته جدیدا ips میذاره باز خوبه ولی از سونی که تلویزیون هاش از قدیم معروفه انتظار زیادی میره)
قیمت ها هم باید طوری باشه که با قیمت های چینی ها رقابت کنه
و ...
به شخصه امیدوارم سود ده باشه و موفق باشه چون شرکت با اصالت و خوبیه و گوشی هاش به نظر من همین الان هم خوبند و لیاقتشون بیشتر از خیلی برند هاست
بشخصه با رابط کاربریش اصلن نمیتونم کنار بیام
دوستان راهی هست بدون روت دیتا بازیارو رو sd card بریزیم
من فقط تو HUAWEI همچبن امکانی رو میبینم که میشه حافظه ی پیش فرض رو SD card گذاشت ! بدون روت .
ممنون دوست عزیز