ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک نسخه از اولین کامپیوتر اپل (Apple-1) با قیمت ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد

به گزارش رویترز، یکی از معدود نمونه های باقی مانده از اولین کامپیوتر ساخته شده توسط شرکت اپل (Apple-1)، روز چهارشنبه با قیمتی فراتر از حد انتظار، معادل ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد. این دستگاه، که ...

پویان رمضان پور
پویان رمضان پور منتشر شده در ۱ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به گزارش رویترز، یکی از معدود نمونه های باقی مانده از اولین کامپیوتر ساخته شده توسط شرکت اپل (Apple-1)، روز چهارشنبه با قیمتی فراتر از حد انتظار، معادل ۹۰۵ هزار دلار فروخته شد.

این دستگاه، که انقلابی در صنعت کامپیوتر های خانگی پدید آورد، یکی از ۵۰ دستگاهی است که در تابستان ۱۹۷۶، توسط یکی موسسان این شرکت، استیو وزنیاک در پارکینگ محل سکونت استیو جابز، واقع در کالیفرنیا برای اولین بار مونتاژ شد.

انتظار می رفت این دستگاه منحصر به فرد و نایاب، با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار به فروش برسد. خریدار Apple-1، سازمان Henry Ford است که تصمیم دارد آن را در موزه خود واقع در دیربورن، میشیگان به نمایش بگذارد.

Patricia Mooradian، مدیر عامل این شرکت، در بیانه ای اعلام کرد:‌ Apple-1 نه تنها اختراعی خلاقانه است، بلکه محصولی کلیدی و موثر در وقوع انقلاب دیجیتال محسوب می شود.

این محصول انقلابی خریدار زیادی نداشت، تا زمانیکه مالک فروشگاه های زنجیره ای Byte Shop، پاول ترل، پنجاه Apple-1 خریداری و هر کدام را با قیمت ۶۶۶.۶ دلار به فروش رساند. پس از کسب این موفقیت، جابز و وزنیاک، ۱۵۰ نسخه دیگر نیز تولید کرده و به فروش رساندند.

در سال ۲۰۱۲ نیز یک نسخه از این محصول که کاملا سالم بود، در یک حراجی با قیمت ۳۷۴ هزار دلار فروخته شد. گفته می شود، احتمالا تنها ۵۰ نمونه دیگر از این محصول در دنیا وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • i Me

    جاهلیت مدرن که میگن همینه.
    905 میلیون دلار داده یه کیت زیرخاکی خریده!

  • LG Forever

    905 هزار دلار؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! خدایا خودت ظهور کن

  • Ramin

    بیچاره وزنیاک، خودش برد رو طراحی و اسمبل می کرد.

  • bahram

    پاتریسیا مرادیان O_o !
    دمش گرم عجب عشقی به اپل داشته :apple:

  • i-darvack

    اوه ه ه ه ه !!!!!! ايول به اون طرف كه سره اين جور چيزا اين قدر پول داده ما تو ايران و تو خونه هامون از اين چيزا زياد داريم

  • eimanarenji

    دمش گرم!
    ولي فكر كن اگه اون زمان كه اين كامپيوتر ساخته شده بود، به اين قيمت از استيوها ميخريدند!!! الان سرمايه اپل و دارايهايش چقدر بود؟
    و اصلاً اپل الان كجا بود؟!؟

  • ali

    ببخشید اگه بی ربطه
    افتخاری دیگر برای سامسونگ http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-handsets-with-KNOX-now-secure-enough-to-carry-classified-information_id62040

    • eimanarenji

      تورو خدا اين بي ربط بازيها رو برو توي سايته همسايه بزار ، بخدا كلي هم ازت استقبال ميشه!!!
      يه چيزي بنويس كه ٢ زار ربط به مطلب داشته باشه

  • Divan Greedy

    انگار امروز روز خیلی توپیه ، معلم drama نمره ها رو داد ، از 200 امتیاز 200 گرفتم، باورم نمی شه / واسه دوستانی که از هنر سر رشته دارن ، این essay بود که نوشتم، نظراتونو بگید خوشحال می شم

    • Behnam

      بهت نميخوره درام سياه از نوع شكسپيرى روى استيج...! شوخى ميكنم، موفق و موئيد باشى.

    • eimanarenji

      شما دوست عزيزتر از جان هم كه ديگه رسماً اين سايت رو در قسمت كامنتهات تبديل به محل تبليغات شخصي و مطالب ١٨٠ درجه بي ربط به موضوع كردي
      جداً ازتون معذرت خواهي ميكنم از شما و هم از طرف شما به همه خوانند هاي اين سايت!
      جسارتاً اگه به ريش و قباتون بر نميخوره رويه تون رو تغيير بديد.

    • Divan Greedy

      اینم لینک
      http://1drv.ms/1uJRYrb
      اینجا الان ساعت 5 صبحه/ خداحافظ همگی تا 4 ساعت دیگه

  • آقا حسین

    چطوری اینو تو گاراژ می ساختن

    • The End

      با یک عدد هوویه و سیم لحیم و از همه مهم تر خلوص نیت

      • 7.62mm

        من که لیسانسم الکترونیک بود و با هویه و سیم لحیم خاطره ها دارم میدونم وزنیاک بنده خدا چی کشیده تا اینا رو سر هم کنه! استیوی هم فقط میذاشته تو کارتن مینداخته پشت وانت میبرده میفروخته!

  • مرحومه محترمه عباس معصومی

    905 هزار دلار o.O مگه جنگه؟!؟!؟
    اون خریدار اسکل چه بدردش می خوره؟؟؟
    می تونست اون 905 هزار دلار رو با دلار 3 تومنی به ما بده که اگه اشتباه نکنم میشه 2 میلیاردو 715 میلیون میشه1428 تا آیفون 5اس
    :( مردم عقل ندارن :(

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی