ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چرا مدت زمان نصب بازی روی اکس باکس وان بیشتر از پلی استیشن 4 است؟

همه ما می دانیم که اکس باکس وان قرار بود چه باشد و حالا چه شده. سال گذشته، مایکروسافت پیش از عرضه کنسولش نقشه های متفاوتی در سر داشت. اگر شکایات و جریانات تندی علیه ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۳ آبان ۱۳۹۳  |  ۰۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همه ما می دانیم که اکس باکس وان قرار بود چه باشد و حالا چه شده. سال گذشته، مایکروسافت پیش از عرضه کنسولش نقشه های متفاوتی در سر داشت. اگر شکایات و جریانات تندی علیه ردموندی ها شکل نمی گرفت، شاید حالا برای استفاده از این کنسول محدودیت های بسیاری داشتیم.

بازی های انحصاری و ساخته ی استودیوهای داخلی مایکروسافت با این مبنا در ذهن طراحی شدند که اکس باکس وان قرار هست پیوسته به اینترنت متصل باشد. پشت سر گذاشتن مبحث همیشه آنلاین بودن برای مایکروسافت هزینه هایی به بار آورد که افزایش زمان نصب بازی ها یکی از آن ها است.

اسپنسر توضیحاتی ارائه می دهد که می خوانیم.

شیوه کار تغییر یافت، نحوه دسته بندی داده ها به کل عوض شد و در نتیجه، زمان نصب بازی ها هم بسیار طولانی شد (در برابر توانایی پلی استیشن 4). اسپنسر اقرار می کند که زمان نصب بسیاری از بازی های غیر داخلی (3rd-Party) روی اکس باکس وان مدت بیشتری نسبت به پلی استیشن 4 در اختیار می گیرد، اختلاف زمان نصب در بعضی از بازی ها به قدری فاحش است که در نگاه اول شاید باور نکنید.

ولی به هر حال، عکس این موضوع هم صادق است و برخی بازی ها روی اکس باکس وان زودتر نصب می شوند. مایکروسافت هنوز راه حلی برای این مشکل نیافته: "آیا مشکل مربوط به سیستم است؟ درایوها به یک اندازه سرعت دارند، انتقال اطلاعات به حافظه همان مقدار زمان را در اختیار می گیرد و سرعت هارد هم برابر است. پس مسئله چیست؟"

مدیر بخش سرگرمی های اکس باکس وان اعتراف می کند زمان نصب طولانی آزار دهنده است و در برابر آن هیچ دفاعی ندارد: "در حال جمع آوری اطلاعات هستم. می خواهم زمان نصب را به حداقل برسانم تا مردم در سریع ترین حالت ممکن بتوانند به بازی شان بپردازند. این مسئله در لیست من اولویت دارد. ابدا از آن دفاع نمی کنم، به این خاطر که فکر می کنم زمان نصب باید سریع تر باشد."

اسپنسر باز هم از لیست اولویت هایش سخن می گوید. وی تاریخ دقیقی برای حل این مشکل ارائه نداده اما برطرف کردن آن در لیست اولویت های مدیر بخش سرگرمی های مایکروسافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • فرید

    اگه میشه یه بررسی تخصصی بین ایکس باکس وان و پلی استیشن4 بذارید

  • bahram

    خوبه که اشتباه خودشو قبول داره و الکی هم دفاع نمیکنه

  • محمد

    وقتی میبینم درمورد پست گیم چنین کامنتایی میدن نتیجه میگیرم که دیگه سمت کامنتای بقیه پستا هم نرم. یه آدمایی میبینم که تنها کارشون خرید و معامله گوشیه اونوقت اسم خودشون رو میذارن گیک یا طرف کل اطلاعاتش از نسل هشتماز همین خبراییه که دیجیاتو میذاره اونوقت میگه بهترین بازی انحصاری one دد رایزینگه!!
    نمیخوام بگم کدوم کنسول بهتره چون سلیقه ایه.من oneگرفتم به خاطر سری بازی های فورزا مخصوصا هورایزن2 که عاالیه و هیلو
    کسی کنسول رو واسه کیفیت بازی های مولتی پلتفرم نمیگیره...

  • M7M

    شده آيا مايكروسافت تو يك كاري گند نزنه
    جواب رسيد بله مثل اينكه با SKY آشنا نيستي !

  • امیرحسین

    معلومه كه بيشتره چون كل ديسك رو نصب ميكنه ولي تو PS4 قسمتي كه مورد نياز هست رو نصب ميكنه كه در عوض سرعت لود بازي تو وان بيشتره.

  • ROOZBEH

    هرجور حساب میکنم نمیدونم چرا من با Pc راحترم واسه گیم !!! :/

    اصلا موس کیبرد یه صفای دیگه داره واسم !! :)

  • امیر راد

    کلاً مایکروسافت داره از اول این نسل تاوان ندونم کاریشهاش رو پس میده! تنها دلیلی هم که نسل قبل تونست موفق بشه اشتباه سونی بود با Cell، که این نسل دیگه چنین مشکلی نیست. عناوین انحصاری هم که عرضه کرده تا الآن بجز حالا Dead Rising فاجعه بودن! بعید میدونم حتی به نصف موفقیت نسل قبلی برسه. PS4 دوباره میتونه شکوه PS2 رو پس بگیره.

    • Divan Greedy

      قوه تخیل خوبی داری ، احیانن نمی خوای نویسنده بشی ؟؟؟

      • Triumphant Soul

        توی ژاگن که عملاً بازار نداره One، فروشش هم که طبق آمار میبینی خیلی کمتر از PS4 هست. نسل قبل خودم 360 داشتم و میدونم که چقدر بازیهای Third-party بهتر توش اجرا می شدن. حالا MS امسال اون اول که اومد قضیه کپی رایت احمقانه اش رو راه انداخت، بعد گفتن چرا سخت افزار ضعیف تره با همون دید همیشه آنلاین بودن گفت ما تو خونه فلان قدر ترانزیستور داریم توی کلاید چند میلیون که اونم نمیتونه عملی بشه دیگه. قبول دارم سیستم لایو و کلاً خدمات جانبی One خیلی جلوتر هست، یک Entertainment Unit ـه به معنای واقعی. اما PS4 با خروجی قویتر، بازیهای انحصاری بهتر (تعداد مهم نیست وقتی مالی از آب در نیان ) و اینکه انتخاب یک گیمر واقعی عموما کنسول سونی هست، بعیـــد میدونم برسه به موفقیت نسل پیشش. حداقل تا الآن که آمار همین رو ثابت کرده.

  • AmirReza

    چرا من حس خوندن اين مطلب رو ندارم :D

    • TROOL

      JKIH KDSJD LKL PSA, KNHVL

      • shayan_Q9

        ترجمه:

        تنها نیستی منم حسش ندارم

  • طوسي

    بروبچ يه سوال !كسي ميدونه؟؟
    قابليت روشن شدن صفحه نمايش با دوبار لمس برا ايفون ٦ چجوري فعال ميشه؟؟؟؟

    • TROOL

      مگه داره؟! تا جایی که یادم میاد گوشیای اندرویدی اینو داره

      • Divan Greedy

        تا جایی که همه می دونن این قابلیت رو اولین بار نوکیا برای دستگاه های لومیا ارائه داد ، بعد بقیه کپی کردن/ الکی نچسبونش به اندرویید

        • TROOL

          چرا اینجوریی!!!!!!
          مگه مال بابامه که بگم اولین بار تویه کدوم اومده و شجره نامشو بنویسم پارتی بازی کنم بچسبونمش به اندروید
          عجبا اصلن هر چی خلاقیت تویه دنیاست مال همونی که شما میگی
          خوبه دیگه مشکلی نداری حل شد.
          ......................................................................................
          اینجا ایران استان گلستان ساعت 4:10 دقیقه صبح

          • Divan Greedy

            حالا چرا می زنی ، بابا چند وقته هی می یان قابلیت ها ی همدیگه رو استفاده می کنن فن شرکته هم می یاد می گه این از اول ماله این شرکته بوده و نواوری ، خو ادم زورش می گیره وقتی این چیزا رو می بینه / اینجا سن دیگو ساعت 6 بعد از ظهر ، (دقیقه 46 مراسم gamescome 2014 )

  • iPooya

    من نسل هاي قبلي يعني ps3 - xbox 360 رو داشتم ولي خدايي ps4-ps3 خيلي عاليه ! يه چيزي كه ١٤ سال تجربه داره ....

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی