ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارت آپی که اسلحه های گرم را هوشمند خواهد کرد

یک استارت آپ در دره ی سیلیکون روز جمعه اعلام داشته است آژانس های پلیسی در ایالات متحده مشغول تست کردن محصولی جدید از این شرکت هستند که بر مبنای آن یک سنسور در اسلحه ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۴ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک استارت آپ در دره ی سیلیکون روز جمعه اعلام داشته است آژانس های پلیسی در ایالات متحده مشغول تست کردن محصولی جدید از این شرکت هستند که بر مبنای آن یک سنسور در اسلحه ی افسران پلیس قرار گرفته و سلاح این افراد را هوشمند می سازد.

سنسور تولید شده توسط کمپانی Yardarm Technologies بسیار کوچک بوده و با قرار گرفتن در درون اسلحه به فردی که در مرکز کنترل مستقل است اطلاعاتی مانند محل استقرار فیزیکی آن، خارج شدن از وضعیت ضامن و شلیک شدن گلوله را اطلاع می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده این سنسور قادر است جهت شلیک را نیز به ثبت برساند و با اطلاعات زنده یی که فراهم می آورد فرماندهان را در رهبری عوامل عملیاتی خود یاری می رساند.

Yardarm Technologies که تنها ۱۰ کارمند دارد و محل استقرارش در Capitola ایالت کالیفرنیا واقع شده بر این باور است دستاوردش تحقیق در مورد صحنه های مرتبط به ارتکاب جرم را نیز بسیار آسان تر خواهد نمود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اداره ی پلیس سانتاکروز کانتی در کالیفرنیا و Carrollton در تگزاس اولین مکان هایی هستند که سلاح های خود را به سنسور مورد بحث مجهز خواهند نمود. جیم شف (Jim Schaff) نایب رئیس کمپانی Yardarm در همین رابطه توضیح می دهد با متصل شدن اسلحه های گرم به فضای ابری یا همان کلاود ما به سازمان های مربوطه این امکان را داده ایم تا امنیتی مضاعف را برای افسران خود فراهم بیاورند و البته جامعه بتواند بیش از گذشته به این افراد اعتماد نماید.

در روز نهم آگوست سال جاری در شهر فرگوسن ایالت میسوری افسران پلیسی که در تعقیب جوانی ۱۸ ساله با نام مایکل براون بودند به روی آتش گشودند و سبب مرگ وی گشتند. این اتفاق جنجال های بسیاری را به همراه داشت، زیرا شاهدانی وجود داشتند که می گفتند افسران به عمد و از سر نژاد پرستی براون را به قتل رسانده اند در حالیکه خود این افراد منکر قضیه ی یاد شده بودند.

در پاسخ به اعتراضات مردمی اداره ی پلیس شهر فرگوسن متعهد شد افسران خود را مجهز به دوربین هایی که قابلیت نصب بر روی بدن را دارند کند تا بتواند فعالیت های روزانه ی آنها را به صورت کامل به ثبت برساند. کمی بعد اکثر ادارات پلیس در سایر نقاط ایالات متحده نیز اقدام مشابهی را آغاز نمودند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/yardarm-tech.mp4"]

اکنون سنسور تولید شده توسط Yardarm در کنار اطلاعاتی که توسط دوربین متصل به بدن افسران تهیه می شود می تواند جزئیات بسیار کاملی از عملکرد این افراد را فراهم آورده و از ارتکاب هر نوع جرمی توسط آنها جلوگیری نماید.

سنسور مذکور در قبضه ی اسلحه جایگذاری شده و از طریق بلوتوث به یک تلفن هوشمند رسمی که توسط نیروهای پلیس حمل می شود متصل خواهد بود. این موبایل دیتای به دست آمده را به سرورهایی که توسط Yardarm تهیه شده اند ارسال کرده و سپس داده ها از آنجا به سمت اداره ی پلیس مرتبط روانه می گردند.

این استارت آپ ۱۸ ماهه تا کنون توانسته ۱.۵ میلیون دلار سرمایه را جذب نماید و امیدوار است با تمرکز بر بازار اسلحه های گرم بتواند در آینده یی نزدیک بدل به یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه ی مرتبطش گردد.

تمرکز اولیه Yardarm بر روی تکنولوژی بود که به مالکین اسلحه های گرم این امکان را می داد تا در صورت به سرقت رفتن سالاحشان آن را از راه دور قفل کرده و از کار بیاندازند و سبب پخش شدن صدای زنگ هشدار از آن گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • فرزاد

    هنوز استارت آپی واسه هوشمند سازی اسلحه سرد مادران ایرانی "لنگه دمپایی" ارایه نشده ؟!

    • TROOL

      نه متاسفانه ولی خودم اختراعش میکنم

  • سیب کوچولو

    یعنی واقعا خودی رو از ناخودی میشناسه

    • SAEED DASTMARD

      سیب مبارک باشه گوشیت مقایسش کردی با رقبا نتیجه رو به منم بگی؟

  • bahram

    خیلی خوبه.اینجوری دیگه خون کسی پایمال نمیشه!
    تشکر از آقای مقدری
    ___________________________
    خارجیا استارت آپ دارن و اینهمه استقبال میشه ازش ولی بورس ایران اومده تالار بورس ایده راه انداخته ، بعدِ چند ماه هنوز کسی نرفته سمتش!!!!!!

    • TROOL

      مگه پولمو از تو جوب پیدا کردم که برم اونجا سرمایه گذاری کنم

      • SAEED DASTMARD

        پول علف خرس نیس که برم سرمایه گذاری کنم.

        • TROOL

          والا این بانکا و موسسه ها که دم از سود ثابت 24 درصد میزنن و میگن که ربا نیست پس چیه ؟!

    • SAEED DASTMARD

      مرده شور ببره خودشون ایدشون.

  • شرلوک

    میتونه خیلی کمک کننده باشه
    به امید سنسوری که بتونه‌ حق رو از نا حق تشخیص‌ بده!!!

    • SAEED DASTMARD

      به خصوص توانایی تشخیص سیستم اسید پاش رو داشته باشه.

  • SAEED DASTMARD

    دیگه کمکم دارن فیلم های چند سال پیش رو به تحقق میرسن اصلحه های لیزری جایگزین گلوله ای میشن .

  • abolfazl_eslami

    اقایون لطفا به این رای بدید و همین طور لینکو باز کنید ایده ای درباره ایکس باکس موزیک هستش حتما لینکو باز کنید

    http://bit.ly/1wvP8Mh

    • TROOL

      فقط لینکو باز کنم خوب باز کردم حالا چیکارش کنم؟!

      • abolfazl_eslami

        داداش منظورم این بود که ببینید ایده درباره چیه و یک لینک دیگه تو صفحه رای هست اونو باز کنید ، خیلی از کاربران درخواست کرده بودن که حالا که نرم افزرات تو صفحه دسکتاپ باز میشن چه بهتر که ایکس باکس موزیک رو بتونیم تا اونجایی که میشه کوچیک کنیم منم ایدرو تصویری فرستادم برای مایکرو بنظرتون بد کردم

        حدود 2054 نفر این نظرو داشتن همین

        • TROOL

          اهان من فکر کردم از این رای گیری هاییه که واسه اپ استوره ویندوزو اینچیزاست اره رفتم توشو گشتم دیدم

  • steve

    اسلحه هوشمند!!!! ايول همه چي داره هوشمند ميشه كاشكي يه چيز هوشمندي هم بياد كه اين معلم عربي مارو از مدرسه ور داره ببره لامصب هر جلسه داره امتحان ميگيره والا انگشتام داره قطع ميشه وقتي هم كه سر كلاسش هستم دل ميخواد با همين اسلحه هوشمند بكشمش :)

    • TROOL

      مدرسه یادش بخیر

    • SAEED DASTMARD

      steve خوش به حالت که مدرسه رو داری قدرش رو بدون منم مثل تو فکر میکردم ولی از وقتی درس تموم کردم توی خونه پوکیدم.

      • steve

        بله شما درست ميگيد حالا شايد من الان زياد چيزي درك نكنم ولي حتما چند سال ديگه حرف شمارو ميفهمم من خودمم بعضي از روزهاي مدرسه رو با هيچي عوض نميكنم مثل دوستاي باحال و خوب و اردو ها و... . ولي اين معلم عريبيه ......

        • SAEED DASTMARD

          بعضی روزا حالت گرفتس حال مدرسه رفتن رو نداری اون روزا خیلی بده از اون بدترم حال من هست که بیکاری داغونم کرده 13 سال درس خوندم بیکارم هر چی دنبال کار رفتم نبود نگرد نیست به فنا رفتم.

          • steve

            انشاالله يه كار تپل و عالي هم براي شما پيدا شه و من هم بتونم امسال درس عربيم رو خوب كنم و اصلا انشااالله كاربراي ديجياتو به هر چي كه ميخوان برسن آمين ضربدر n به توان n(برگرفته از دوستمون ترول با كمي تغيير)

    • Divan Greedy

      قربون دستت این چیز هوشمنده رو پیدا کردی به ما هم قرضش بده تا یه چند مدتی از دست این معلم فلسفه راحت شیم/ دمت گرم

      • steve

        به محض اينكه دستم رسيد اول كارو تموم ميكنم بعد ميدمش شما كارو تموم كني :) البته بايد يه جوري كارو تموم كنيم كه كسي متوجه نشه كه كار ما بود:) اقا موضو ع ع جنايي شد بيخيال

      • abolfazl_eslami

        سلام داداش می تونی ایمیلتو بهم بدی یک کار واجب باهات دارم

  • عرفان

    ایده مفید و جالبیه

    • ریک

      اینکه ایده مفیدیه درسته چون داره اسلحه ها رو هم هوشمند میکنه ولی ایکاش هیچ وقت از اسلحه استفاده نشه هرچند که خودم ترجیح میدم با گلوله بمیرم تا ضربات چاقو!
      ________________________________________________
      دوستان عزیز مشورت میخوام یه فلش و یه هارد اکسرنال بگیرم چی برندی پیشنهاد میدید؟ خودم سن دیسک و وسترن دیجیتال مای پاسپورت الترا نظرم هست. ممنون

      • هادی

        سلام
        منم چندوقت پیش یه تحقیق جامع برای خرید هارد انجام دادم، به بهترین گزینه ای که تو نقدهای داخلی و خارجی رسیدم، هارد
        Silicon power , Armor A80 بود، هم ضد ضربه و ضد آب هست.
        هم جنس بدنه عالی داره، و هم USB3.0 با سرعت کپی عالی هست...خودم تا ۷۰ روش کپی کردم...ظاهر خوبی هم داره و دوتا سیم همراهش هست، یه سیم بلند و یه سیم کوتاه که تو خود هارد جاساز میشه...

      • TROOL

        http://www.digikala.com/Product/DKP-24024/Western-Digital-My-Passport-Ultra-Portable-Hard-Drive-1TB/%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%DB%8C%D8%B3%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA

        • ریک

          اقا دمت جیز!

      • TROOL

        از برند وسترن بگیر خیلی خوبه اگه مدل پاسپورتم میخوای وسترن داره که سرعتشونم خوبه USB3 هستش.

        • TROOL

          من به خاطر سبکی و حمل و نقلو خلاصه راحتیش و مخصوصن امنیت خیلی خیلی زیادش این مدلو گرفتم البته صدا نداره اداپتورم لازم نداره به گوشی هم وصل میشه
          لینکشو میزارم

مطالب پیشنهادی