ژانرهای MMO و MOBA به موفقیت گسترده خود ادامه می دهند
پژوهشی جدید نشان می دهد که بازی های آنلاین، عموما در سبک های MOBA و MMO رشدی خارق العاده داشته اند و در حال غلبه بر دیگر ژانرها هستند. به عنوان مثال، League of Legends، ...
پژوهشی جدید نشان می دهد که بازی های آنلاین، عموما در سبک های MOBA و MMO رشدی خارق العاده داشته اند و در حال غلبه بر دیگر ژانرها هستند. به عنوان مثال، League of Legends، یکی از محبوب ترین بازی های سبک MOBA امسال درآمدی قریب به یک میلیارد دلار داشته.
در تصویر بالا، قیاس درآمد بازی های رایگان را می بینید. آسیا همچنان بزرگ ترین بازار را با 4.2 میلیارد دلار درآمد سالانه در اختیار دارد. پشت سر آن آمریکای شمالی و اروپا به ترتیب با سهم 3.1 و 2.1 میلیارد دلاری قرار گرفته اند.
اطلاعات نشان می دهند پس از LoL، بازی Crossfire و Dungeon Fighter Online با درآمد تقریبی 900 میلیون دلار در سال رتبه های دوم و سوم جدول را در اختیار دارند در حالی که دوتا 2 با رشد سرسام آور و بدون توقفش در رتبه نهم است.
انتظار می رود درآمد این شاخه از بازی های ویدیویی از 11 میلیارد دلار سال 2014، به 13 میلیارد دلار در سال 2017 برسد.
جالب اینجاست با رشد روزافزون درآمدزایی در بخش Free-to-Play (به اختصار F2P)، قسمت دیگر بازی های آنلاین یعنی Pay-to-Play (به اختصار P2P) ها هر سال با کاهش روبرو شده اند. F2P ها بازی هایی هستند که برای انجام آن ها نیزا به پرداخت هیچ مبلغی ندارید (مثل دوتا 2) ولی P2P ها دارای حق اشتراک یا سرویس های مشابه هستند (مثل Guild Wars 2).
ساخت بازی در این شاخه بسیار دشوار ولی در عین حال فوق العاده درآمدزا است. با توجه به علاقه مندی بسیار شرقی ها به این بازار، شاید بد نباشد شورای سیاست گذاری سازمان هایی چون بنیاد ملی بازی های رایانه ای تفکری در این راستا داشته باشند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

یکی از دلایل عقب افتادن آسیایی ها همین بازی گوشی بیشترشونه. درآمدو داری!!! :) شوخی کردم.
دوستان ساعت 4 صبحه بلند شین نماز صبح بخونین. :-D
همه جغدا هم الان خوابن :) .
Microsoft store در حال پیش خرید Xbox one assyssin bundle \
I love you digiato
باندا فورزا رو ميگرفتي يا تايتان فال خوب!
حالا چرا اساسين؟
به به الان اونجا ساعت چنده اینجا ساعت 3:10 دقیقه صبحه AM
الان تو چه شهری هستی؟
World of Warcraft یه زمانی اول بوده الان 3تا نزول داشته !
از زمانی که من ترک کردم اینجوری شد ! :D
تویه ورد اف وارکرافت نمیشه بدونه خرید درجه قدرت رو بیشتر از 89 برد؟
از اونجايي كه گيمرا كلا جغد تشريف دارن پست هاي مربوط به گيم هم در ساعات بامدادي بر روي سايت قرار ميگيره.
البته بهتره چون فيلسوفاني كه معتقد هستن گيم وقت دور ريختنه تو خواب عميقي غرق هستن.
--------
اين س ياست f2p توي زمينه mmo خيلي جواب داده.
از طرفي اعتياد خيلي زيادي ميارن اين بازي ها و فك كنم براي همين روز ب روز در حال گسترشه.
اگه میشد یه پست هایی میزاشتن که تا صبح ما بحث و تبادل نظر کنیم خیلی خوب میشد {این نظرات
از نظر ما نظره
از نظر منتقدین
هر چی هست
واسه من اصلن مهم نیست }
چون سایت میراثشون نیست
يادمه دوستان در پي تاسيس يك گروپ تو اسكايپ بودن،اون عملي بشه بهتره چون وجه ي سايت خراب نميشه.
چت روم يا فروم هم بزنن خيلي خوبه كه دردسر داره(بازينما يه نمونش كه نابود شد.)
اره بچه ها زحمتشو کشیدن بعضیا هستن
ولی در کل استقبال نشد
چت و اینجور چیزا هم بودو نبودش فرقی نمیکنه .
به گزارش پایگاه خبری داعش دات آی آر:کردهای سوریه سرانجام پس از درگیریهای سنگین با تروریستهای داعش در شهر عین العرب (کوبانی)، آنان را از این شهر مرزی بیرون راندند.“عمر علوش” رئیس جنبش مجتمع دموکراتیک گفت: شهر کوبانی کاملا از عناصر داعش خالی شده است.گزارشها حاکی است که نیروهای کرد هم اکنون در حال خنثی سازی مین ها و بمبها در شهر کوبانی هستند
ایول ترول.خوشم اومد
خرابتم :)
ماشاالله چه درآمدی!!!
امیدوارم بنیاد ملی بازی های کامپیوتری هم دست به کار بشه و بتونه سهم خوبی از این بازار داشته باشه...
تشکر از آقای وفانژاد
___________________
TROOL چرا؟
خوب مشخص شد یه سری کاربرا که فکر میکردن نظری هم دارن که بزارن
الان نیومدن
کامنت نزاشتن
معلوم بود الکی جو میدادن دوستان راحت باشین.
ایول حاجی
از lol متنفرم
نمیدونم چرا اما اصلا حال نمیکنم باهش :|
چرا؟
دوستان خودمونی اگه میشه تویه این پست تا 20 دقیقه بیشتر از 1 کامنت نزارید
سعید بهرام امیر رضا سیب کوچیکه