ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد مک را به ویندوز ۱۰ اضافه کرد

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد را در ویندوز ۸ به این سیستم عامل اضافه کرد. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد این ویژگی را در ویندوز ۱۰ بهبود ببخشد. در یک مصاحبه خبری که ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۶ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۵:۰۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت دستورات حرکتی ترک پد را در ویندوز ۸ به این سیستم عامل اضافه کرد. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد این ویژگی را در ویندوز ۱۰ بهبود ببخشد.

در یک مصاحبه خبری که در مراسم TechEd Europe برگزار شد، معاون مدیر عامل مایکروسافت، جو بلفیوره، اعلام کرد که به زودی قابلیت های جدید ترک پد در نسخه بعدی ویندوز ۱۰ برای تست کنندگان عرضه می شود.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او در این رابطه توضیح داد:

در گذشته تاچ پدها در ویندوز عملکردهای متفاوتی از خود نشان می داد چرا که این موضوع در اختیار سازندگان بود. اما در ویندوز ۱۰ ما قابلیت های چند لمسی جدیدی را برای کاربران حرفه ای خود اضافه کرده ایم و خواهید دید که این بار تاچ پد عملکرد بسیار موثرتری خواهد داشت.

ژست های حرکتی جدید شامل سوایپ عمودی رو به پایین با سه انگشت باعث مینیمایز شدن تمام پنجره های فعال و سوایپ در جهت مخالف آنها را به محل قبلی خود باز می گرداند.

با سوایپ مجدد به سمت بالا خواهید دید که صفحه Task View جدید ویندوز -که تمام پنجره ها را نمایش می دهد- باز خواهد شد. اما نکته جالب این موضوع در عملکرد مشابه همین دستور حرکتی در مکینتاش است.

سوایپ سه انگشتی به سمت بالا در سیستم عامل مک صفحه Mission Control را باز می کند که در آن شما تمام دسکتاپ ها و پنجره ها را خواهید دید.

موضوع به همینجا ختم نمی شود و مایکروسافت سوایپ افقی سه انگشتی را هم از مک قرض گرفته و با حرکت به سمت چپ و راست، در بین اپلیکیشن های فعال جابجا خواهید شد. در مکینتاش شما می توانید با سوایپ افقی سه انگشتی در بین اپلیکیشن های تمام صفحه و در دسکتاپ ها منتقل شوید.

مایکروسافت و اپل در طول سالیان متمادی، ویژگی های زیادی در محیط دسکتاپ را از یکدیگر کپی کرده اند و حتی مدیر عامل قبلی اپل، استیو جابز، بدون شرمندگی می گفت: "هنرمندان خوب کپی می کنند و بهترین ها می دزدند." و این یعنی اپل ایده های عالی را می دزدد و از آن خود می کند. همچنین مایکروسافت استفاده از چند مانیتور را هم بهبود بخشیده و ویندوز ۱۰ از این نظر هم بهتر از قبل عمل خواهد کرد.

در انتها بلفیوره گفت که مایکروسافت قصد دارد یک تجربه بسیار لذت بخش را به کاربران حرفه ای ببخشد.

از شما دعوت می کنیم ویدیوی معرفی ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/New-Windows-10-gestures-and-mutli-monitor%20support.mp4"]

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • TROOL

    یه روز تو سایت نبودم چه بل بشوییه

  • shayan_Q9

    DUKD H\G \,;DN!

  • samsungmobile

    اون سوایپ عمودی و افقی دقیقا به همین شکل روی ویندوز 7 روی لپتاپ n46 ایسوس استفاده میکنم

  • رهگذر

    خیلی جالبه
    این درخواست رو برا ویندوز 10 در بخش صدای مشتریان ثبت کرده بودم، خوشحالم که داره عملی میشه

    اگر Gesture های موس و اجازه کاستوم کردن Gesture ها رو هم اضافه کنند دیگه عالی میشه :)

    گر چه همین الانشم با برنامه های جانبی قابل انجام هست
    باور کنید سرعت، سهولت و لذت کار کردن با ویندوز به صورت محسوسی تغییر میکنه

  • mohammadmj

    واقعیت امر اینکه استیو جابز یه برند ساز فوق العاده بود ولی از نظر فنی بیل گیتس خودشو همون سال های اولیه جدا کرده و در زمینه نرم افزاری بیل گیتس خود خداست ......... تعصب نیست واقعیت اصلا تعصب نیست .من و تو هیچ نقشی نداریم . وقتی 90% دستگاهای دسکتاپ ویندوزی اند .............................

  • bahram

    مایکروسافته دیگه! یه دفعه این کارارو میکنه یه دفعه ایرانیا رو حساب نمیکنه و خیلی کارای دیگه...(نظر شخصی)

    • Divan Greedy

      طرفدار اپل و حرف مفت با هم رابطه مستقیم دارن / اون شرکتی ایرانی ها رو ادم حساب نمی کنه که محصولاتش رو به ایرانی ها نمی فروشه اون ادم نمی کنه که کیبورد فارسی نداره ، هر وقت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد نه توی اخبار چین با دوبله فارسی بعد بیا اینجا عرعر کن / البته حقم دارید واقعن جای ناراحتی هم داره که اصلن طرفداراشو ادم حساب نمی کنه و uservoice ندارن

      • bahram

        عر عر؟ واقعاً که...
        شعور خودتو با این حرف ثابت کردی!من چیزی بهت نمیگم یعنی در حدی نیستی که چیزی بهت بگم. امیدوارم دوستان از خجالتت در بیان!
        فکر کردی چون تو آمریکا زندگی میکنی همه چی سرت میشه؟!
        آبروی هرچی ایرانیه تو بردی ! نشون دادی که پشیزی ارزش نداری...

      • ریک

        اول به من و خیلی های دیگه که دوستدار اپلن توهین کردی که این به تربیتت مربوطه پس این هیچ!
        دوم هم اپل و هم مایکروسافت به یک اندازه به ما اهمیت نمیدن که اصلا مهم نیس!ما ایرانی ها راه دور زدن همه چی رو بلدیم نگران نباش اونجا ویندوز اورجینال بخر و حال کن!
        سوم اونی که این وسط کمتر باید هاپ هاپ کنه شمایی که با این ادعا میگی اپل یوزرویس نداره!!البته منم خودمو تو مایکروسافت غرق میکردم مثل شما میشدم
        چهارم خبرگزاری معتبر CCTV بده؟اصلا تو خوبی !
        پنجم پشمم نیستی!!

  • سروش

    بابا شما چرا خودتونو اذیت می کنید اگه این از اون یکی کپی کرده به خودشون مربوطه یه جوری با هم کنار میان ما ها برای چی باس با هم بحث بیخود بکنیم.

  • داریوش

    فکر کنم درستش اینه که تو مک سوایپ ۴ انگشتی معادل این حرکت ها است

  • asus

  • asus

    برین گمشین بیشعورا
    از کی تا حالا به نظرات منفی میدن ؟
    تو زومیت فضا خیلی دوستانه هست و خبری از منفی نیست

    • bahram

      از لحن حرف زدنت معلومه بچه ای بیش نیستی! فکر نمکینم سنت از 10 سال تجاوز کرده باشه!!!!
      برو عمو جون برو به همون سایتت برس اینجا جای بچه بازی نیست!
      تو زومیت به کسی منفی نمیدن؟؟جوک باحالی بود.اونجا که همدیگرو تیکه پاره میکنن به خاطر یه خبر...
      زومیت کجا و دیجیاتو کجا!!!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی