ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Hugo Barra
تکنولوژی

آیفون ۶ مورد تمجید معاون ارشد سابق بخش اندروید در گوگل واقع شد

هوگو بارا (Hugo Barra) که زمانی به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه ی بخش اندروید در گوگل به حساب می آمد به نظر می آید این روزها به شدت مجذوب اپل و دستاوردهایش شده ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۷ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۱:۱۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هوگو بارا (Hugo Barra) که زمانی به عنوان یکی از اعضای عالی رتبه ی بخش اندروید در گوگل به حساب می آمد به نظر می آید این روزها به شدت مجذوب اپل و دستاوردهایش شده است. بارا، که در حال حاضر نقش معاون ارشد بخش بین الملل برند چینی شیائومی را بر عهده دارد، امروز در کنفرانس WSJD Live با علاقه و اشتیاق بسیاری در مورد آخرین تلفن هوشمند اپل سخن به میان آورد.

در طی کنفرانس یاد شده از وی در مورد اتهاماتی که به کمپانی ۴ ساله ی شیائومی در مورد کپی کردن محصولات اپل و کسب موفقیت از این طریق وارد می گردد سئوال شد و همینطور به گلایه ی جانی آیو طی ماه اخیر در همین رابطه اشاره گردید و بارا در پاسخ گفت: " طراحان و مهندسان ما از محصولات با کیفیت الهام می گیرند، و اگر صادق باشیم این کاری است که همگان در دنیای امروزی انجام می دهند".

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وی افزود: "یک محصول در صنعت مورد بحث به من نشان دهید که دارای یک زبان طراحی منحصر به فرد باشد. قول می دهم نتوانید حتی یک مورد هم برای پیشنهاد دادن پیدا کنید."

بارا اپل را مورد ستایش قرار داد و به صراحت بیان داشت "آیفون ۶ زیباترین تلفن هوشمندی به حساب می آید که تا به اکنون ساخته شده است"، ولی اعلام کرد بر این باور هستم اپل نیز آزادانه از سایر برندها الهام می گیرد.

او گفت: "Quick Settings یا همان تظیمات سریع در iOS بسیار بهتر از نسخه ی مشابهش در اندروید ارائه شده ولی این قابلیت ذاتاً متعلق به سیستم عامل گوگل بوده است". Quick Settings قابلیتی در iOS‌ است که کاربر را قادر می سازد بسیار سریع به فلش لایت، وای فای و موارد بیشتر استفاده شده دست پیدا کند.

معاون ارشد سابق بخش اندروید با بیانی محتاطانه اشاره کرد تلفن های هوشمند شیائومی در برخی موارد از نظر نرم افزار و سخت افزار بسیار شبیه محصولات سایر کمپانی ها می شوند که علت این امر جوان بودن برند مورد بحث و عدم وجود اعتماد به نفس کافی نزد طراحان آن است که این مسئله با گذشت زمان رفع خواهد شد.

بارا می گوید:"این یک مبارزه است، اما من فکر می کنم ما در حال یادگیری و پیشرفت هستیم، وقتی به محصولات آتی ما نگاهی بیاندازید در برخی از آنها دستاوردهایی منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • Behnam

    البته از نظر شخصى بنده قبل از پا به عرصه گذاشتن ايفون شماره ٦ اپل، باوجود وان ام ٨ تايوانى ها كه از طراحى تحسين برانگيزى برخوردار هست، ٥اس اپلى ها به نظرم اين عنوانو يدك ميكشيد! ( زيباترين گوشى)

  • TROOL

    کم کم همشون از هم الهام میگیرن

  • bahram

    عجب رویی داره!!!

  • zapi

    من به شخصه وقتی عکسای iphone 6 رو میدیدم نا امید میشدم!
    و فکر میکردم iphone 5s واقعا لوکس و قشنگ بود!
    اما وقتی iphone 6 رو تو دستم گرفتم دیدم واقعا قشنگه! ظرافت داره! و خیلی شیکه!

  • Mr. Android

    جالبه
    Quick Settings ای اواس بهتر از اندرویده ؟؟ عجب حاله خوبی اول این قابلیت توی اندروید بودش ..
    بیخیال
    کلا این اقا ثبات شخصیتی نداره اول میاد میگه نه ما کپی نکردیم بعد میاد اینطوری نظرش رو عوض میکنه
    همون بهتر که توی گوگل نموند

  • محمد کاظمی

    کاربرای اندروید دیگه نیاین الکی تعصب داشته باشین.وقتی خود گوگل اعتراف کرده پس دیگه حرفی باقی نمونده :)
    عشق است :apple:

  • SAEED DASTMARD

    دوره ی ایده و خلاقیت در دنیای موبایل به سر رسیده و زمان الهام برداشت فرا رسیده که این درباره ی همه صدق میکنه.

  • shayan_Q9

    ild]khk ndn'hi ihd lk \h; ldai

    • TROOL

      حس ترجمش نیست

  • سهیل

    خوشبختانه اپل یه اکوسیستم جدا و قدرتمند برای خودش داره. اگر مثل سامسونگ، سونی و ... اندرویدی می زد الان به شدت از طرف این کپی کارها مورد تهدید بود. کره ای تایوانی یا چینی.
    واقعا با حرفش در مورد بی نظیری آیفون 6 موافقم. من هم اچ تی سی را دست گرفتم هم آیفون 6 را، به دوستانی که این دوتا را مقایسه می کنند باید بگم اچ تی سی واقعا خوبه اما آیفون 6 یه دنیای دیگه ست و اصلا نمی شه با اون مقایسه اش کرد.

    • میرزابزرگ خان

      اپل.این تنها یک برند نیست.همانند گوگل منحصربفرد و همانند مایکروسافت مغرور .برعکس گوگل در همه عرصه ها پیش قدم نمیشود ... و چون مایکروسافت علاقه ای به شبکه های اجتماعی ندارد... میخواهد همیشه منحصربفرد باشد.تیراژ اهمیتی ندارد . خاص بودن برایش در اولویت است . عبای از گرانی محصولات خود ندارد.این واقعیتی است انکار نشدنی که میراث جابز فعلا در جاده ی متفاوت بودن در حال حرکت است ...

    • محمدحسین

      آیفون 6 یک گوشی امروزی و جالبه ولی ای کاش طراحی جلو گوشی رو مثل آیپاد تاچ میزد.
      htc M8یک گوشی از آیندست و بی نظیر و...

    • mohammadmj

      دوست عزیز دقیقا من هم همین نظرو برعکس دارم
      طراحی m8 رویاییه تا حدی که سیستم عامل رو فراموش کنم

      • سهیل

        نگید آیفون 6 را از نزدیک دیدید که باورم نمیشه. منهم تا زمانی که از نزدیک ندیدم و لمس نکردم اعتقاد شما را داشتم. طراحی ساده و در عین حال لوکس و زیبا. واقعا بی نظیره.
        نکته دیگر: هیچوقت سیستم عامل را فراموش نکنید که خیلی از طراحی مهمتره. من حتی اگر آیفون 6 یک افتضاح طراحی بود هم به هر اندرویدی ترجیحش می دادم

        • Behnam

          سهيل جان داد لذت بردم از طرز فكرت

        • mohammadmj

          خوشبختانه یا متاسفانه باید بگیم دیدم و این نظر منه . ولی طرفدار های اپل چیزایی که ویژگی نیست رو خدا میکنند ولی ویژگی اصلی رو ندیدن .زمانی که آیفون 6 معرفی شد کمتر کسی به دوربین فوق العاده اش توجه کرد ولی تنها چیزی که توی آیفون جدید نظرمو جلب کرد همین دوربین با نوآروی خیلی زیاد بود . اصلا من همش دنبال چیزی های جدید و خلاقانه هستم .
          بخاطر همین که دیوانه وار عاشق مایکروسافتم

          • سهیل

            در کنار دوربین بی نظیر باید سیستم پردازش استثنایی و خلاقانه را هم اضافه کنید. هرچند خود من تمام این چیزها خیلی برام مهم نیست. چیزی که برام مهم اکوسیستم امن، پاک، پایدار و یکپارچه آی او اسه که واقعا جذبش شدم و هیچ جوری نمی تونم دل بکنم.

  • abolfazl_eslami

    اون آقایی که به من منفی داده می خوام بگم اگه بتونه تعصبشو کنار بزاره و بره کتاب استیو جابز رو مطالعه کنه خودش می فهمه که من چی گفتم بعدش من نگفتم که جابز دزدی می کرده که ولی اینو بدونید تمامی طراح ها برای طراحی از چیزی الهام می گیرند یا از همون جسم در طراحی خودشون استفاده میکنن پس باید بگیم تمامی طراحان دزدند

    • ITMaster

      دوست عزيز فاصله بسيار زيادى بين الهام گرفتن مشروع در هنر و صنعت و دزدى پتنت و استفاده از ايده هاى شناسنامه دار شركتهاست! اين حرف استيو جابز هم كه هر جا از اپل كپى ميكنن مياين براى توجيهش ميگين ربطى به دزدى پتنت و ايده ها نداشته دوست من. اين كار هميشه غلط بوده و استيو هم به اون معتقد بود.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی