ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالق اندروید گوگل را ترک می کند

اندی روبین، مردی که حدود یک دهه قبل، اندروید را خلق کرد و به گوگل اجازه داد تا مالک محصولی شود که در دنیای تکنولوژی سریع ترین رشد را در طول تاریخ داشته؛ حالا او ...

مجتبی بوالحسنی
مجتبی بوالحسنی منتشر شده در ۹ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اندی روبین، مردی که حدود یک دهه قبل، اندروید را خلق کرد و به گوگل اجازه داد تا مالک محصولی شود که در دنیای تکنولوژی سریع ترین رشد را در طول تاریخ داشته؛ حالا او قصد دارد گوگل را ترک کند.

بر طبق گزارش وال استریت ژورنال، گوگل و خود اندی روبین این موضوع را رسما تایید کرده اند. بنا به گزارش ها، یکی از پروژه های آینده ی آقای روبین کمک به استارت آپ هایی است که قصد تولید محصولات سخت افزاری در حوزه ی فناوری را دارند.

این خبر در حالی منتشر شده که حدود دو سال قبل، اندی روبین از سِمَت مدیریت ارشد بخش اندروید کنار کشیده شد و به فعالیتش در بخش های دیگر شرکت گوگل مانند مدیریت بخش روباتیک، ادامه داد. پس از کنار رفتن اندی روبین، ساندار پیچای جانشین وی شد و تا به امروز سکان هدایت بخش اندروید بر عهده ی اوست.

در سال 2000 اندی روبین شرکتی به نام Danger Inc را تاسیس کرد که در سال 2003 نام این شرکت به Android Inc تغییر یافت و در نهایت نیز در سال 2005 توسط گوگل خریداری شد.

هنگامی که در ماه مارس 2013 اندی روبین سمت مدیریت بخش اندروید را واگذار کرد اعلام نمود که او قصد دارد وارد مرحله ی جدیدی از فعالیتش با گوگل شود. حال با جدایی کامل وی از این شرکت، باید منتطر ماند و دید در خارج از سایه ی گوگل باز هم به موفقیت های دیگری دست می یابد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL

    خدا خیرش بده دمش گرم

  • blUeFoX

    مگه مرده!؟ ههههههه

    • A.H O SS E I N I

      جمله " خدا رحمتش کنه" صرفا برای زمانی نیست که طرف مرده باشه...

      این یه نوع دعا هست

    • SAEED DASTMARD

      نه بابا ما یه شوخی کردیم.

  • ITMaster

    چه جالب سايت همسايه همين خبر رو نوشته اندى رابين رفته يه استارتاپ براى ساخت ماشين هاى جوجه كشى راه بندازه!!

  • bahram

    مرد بزرگی هست. پشتکار خیلی خوبی داره

  • Mr. Android

    بنده خدا
    اون زمانا استیو جابز هی بهش طعنه کپی بودن میزد
    منظورم از لحاظ ظاهری و سیستم عاملی که ساخته بود ، بودش.
    مرد مهمی از گوگل جدا شد . باید نگهش میداشتن

    • SAEED DASTMARD

      دقیقا از دیروز تا امروز 2 خبر از گوگل من تا مرز تنفر به پیش بردند در حالی که گوگل عالی هست ولی 1. فروش رسمی موتورولا 2.جدا شدن خالق اندروید. :-(

  • SAEED DASTMARD

    این نسخه ی اول اندروید هست که ایشون خلقش کردند.

    • ruholah_rowzan

      به شخصه از اندروید 1.6 و با گوشی Xperia X10 اندروید رو تجربه کردم و تمام ورژن های اندروید تا به امروز رو استفاده کردم، شاید خیلی از تعاریف و نیاز ها در طول این سال ها به کلی عوض شده و خیلی دیگه تقریبا پایدار مونده، اون موقع وقتی دوستم بهم گفت اندروید دنیا رو می گیره باور نمی کردم و امروز می بینم که این اتفاق افتاده!
      من حتی در این بین مدتی با گوشی های آیفون و ویندوزفون کار و چند ماهی سپری کردم و انواع دستکاری ها رو بر روی اون ها هم انجام دادم، اما هر بار خودمو می دیدم که بر می گشتم به اندروید، تقریبا تمام جزئیات و تخصصی ترین مسائل این این سیستم عامل رو می دونم و به جرات به همه عزیزان می گم، اندروید کامل ترین اکوسیستمیه که می تونین تجربه کنید!

    • Armin Abdi

      فکر کنم عکسی که گذاشتی مال اندروید 1,5 Cup Cake است که قبل از اون اندروید 1 Alpha و 1,1 Beta هم بودن.

      • SAEED DASTMARD

        اونا دیگه محیطشون خیلی قدیمی هست مثل نوکیا ساده میمونه رابطش

    • SAEED DASTMARD

      اینم آخرین نسخه حال حاضر.. پیشرفتش تو حلقم.

  • سیب کوچولو

    با پاس زحمات بی وقفه دیجیاتو
    و به جبران اشتباه سر صبح
    http://www.aparat.com/v/TLDqA
    امیدوارم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرید

    • TROOL

      کانالت داعمیه ؟مال خودته؟

  • M.S.N

    دنیای تکنولوژی به اندروید و این مرد مدیونه.
    اگه اندروید نبود مردم مجبور بودن برای داشتن اسمارتفون آیفون بخرن که همه توانایی خریدش رو ندشتن.
    گوشی میانرده و پایین رده وجود نداشت.
    این همه تنوع تو بازار گوشی ها نبود.

  • SAEED DASTMARD

    ولی خودشم خبر نداشت که سیستم عاملی که قراره بسازه دنیا قلمروش میشه.

  • SAEED DASTMARD

    خدا رحمتش کنه مرد خوبی بود.

مطالب پیشنهادی