ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مالیات عمومی اینترنت در مجارستان پس از اعتراضات عمومی برداشته شد

هفته گذشته خبری مبنی بر دریافت مالیات در ازای دانلود و آپلود در مجارستان  در دیجیاتو منتشر کردیم. این مساله اما با اعتراضات مردمی مواجه شده و ده ها هزار نفر از مردم این کشور به خیابان ها ...

مجتبی بوالحسنی
مجتبی بوالحسنی منتشر شده در ۹ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هفته گذشته خبری مبنی بر دریافت مالیات در ازای دانلود و آپلود در مجارستان  در دیجیاتو منتشر کردیم. این مساله اما با اعتراضات مردمی مواجه شده و ده ها هزار نفر از مردم این کشور به خیابان ها ریختند تا اعتراض خود را به گوش دولت این کشور برسانند. هدف از دریافت مالیات به ازای مصرف هر گیگابایت اینترنت دستیابی به ۸۰ میلیون دلار کسری بودجه در سال بوده است.

در پی اعتراضات مردمی، Viktor Orban -نخست وزیر مجارستان- اعلام کرده که این برنامه به شکل کنونی صورت نخواهد پذیرفت. او در ادامه توضیح می دهد که این مالیات به عنوان مالیات بر ارتباطات راه دور در نظر گرفته شده که به مردم آن را به اشتباه مالیات به ازای استفاده از اینترنت می دانند.

Orban اعلام کرده که برنامه ی مالیات به ازای استفاده از اینترنت هنوز بطور کامل تدوین و تعیین نشده است. وی در گفتگو با رادیوی عمومی، بیان داشته که دولت مجارستان در سال آینده در مورد مقررات رگولاتوری اینترنت این کشور با مشاوران متخصص مشورت خواهد نمود و در مورد پناتسیل مالیات به ازای تولید درآمد آنلاین نیز به بحث خواهد پرداخت.

دولت مجارستان برای مدت طولانی ای وارد مذاکرات ملی دوره ای خواهد شد که در آن پیشنهاد هایی برای افزایش مقبولیت عمومی بررسی می گردد.

رئیس مرکز تحلیل سیاسی مجارستان آقای Tamas Lanczi اعلام داشته که در حال حاضر ما شاهد قوانین ناقصی در مجارستان در این باره هستیم ولی این قوانین در حال تنظیم شدن هستند.

به نظر می رسد با توجه به اعتراضات مردمی، دولت آقای Orban نیز برای جلوگیری از افزایش این نارضایتی عمومی در حال حاضر قانون دریافت مالیات به ازای استفاده از اینترنت را به حال تعلیق در آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • shayan_Q9

    کارشون درسته...دمشون گرم!

  • وحید آقاخانی

    دوستان! 80% همین دوستانی که اینجا هستن تا یه با*طوم نشونشون بدن در میرن! توی بعضی از کشورها باید برای حق حتی زخمی هم شد! اما خب ملت ما ترسو هستن و فقط در حرف یکه تاز!

  • محمد کاظمی

    چلچیل میگه برای تسلط بر ملتی،اقلیتی خائن و اکثریتی احمق لازم است :)

    • وحید آقاخانی

      چرچیل!

  • MS.Adnan

    ما اول باید برای داشتن حق اعتراض، اعتراض کنیم که بتونیم برای مسائل این چنینی صدامون رو برسونیم.
    طبق قانون هر اجتماعی باید با اخذ مجوز قبلی انجام بشه. مجوز قبلی هم فقط برای تجمع به نفع وضع موجود صادر میشه پس اعتراض یعنی کشک. این در حالیه که قانون اساسی حق هر تجمعی رو به مردم داده در صورتیکه مخل به مبانی نظام و اسلام نباشه.

    • delta7

      "ما اول باید برای داشتن حق اعتراض، اعتراض کنیم "
      حرف سنگینی بود
      به فکر فرو رفتم

    • bahram

      داداش حرفت حقه! ولی ملت ما با هم نیستن و هر کسی به فکر خودشه.اگر با هم باشیم کسی نمیتونه جلومونو بگیره

  • VIVA

    آفرین که حقشونو گرفتن....

  • seventik

    حالا اگه اینجا چیزی بخواد گرون بشه ملت حمله میکنن و تا میتونن میخرن و انبار میکنن
    به خیال خودشون بچه زرنگنو دارن سود میکنن
    خدایی هر چی سرمون میاد حقه مونه

  • SAEED DASTMARD

    از دوغ است که بر ماست.

  • arwp

    هم باید به مردم مجارستان آفرین گفت هم به دولتش که به اعتراضات درست پاسخ داد. ما توی فضای مجازی به زور اعتراض میکنیم به محدودیت های اینترنت بعد عزیزان مسئول میگن مردم تقاضا کردن که محدود کنیم ما هم کردیم! دیگه معلوم نیست کی چی کِی کجا؟ :|

  • bahram

    شاعر میگه :
    اتحــــاد اتحــــاد رمز پیروزی :)
    اینم نمونش!

  • Hadi.TJ

    دیجیاتو پست سیاسی؟ دعوت عمومی به اغتشاش؟؟؟
    الانه که بلای بر و بچ نارنجی رو سرت بیارن...

    • محمد کاظمی

      که هر دیوار دارد موش و گوش موش ها تیز است و تازه موش ها موشن!!!

    • aromin


      Hadi.TJ
      یعنی لاگین کردم که به تو منفی بدم

    • کنجکاو

      دوست عزیز شلوغش نکن این صرفا یک خبر هست.
      البته از قدیم گفتند چوب رو که برداری گربه دزده فرار می کنه!!!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی