ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید اکنون ۸۴ درصد سهم بازار را در اختیار دارد

بر اساس اطلاعات موسسه ی تحلیل های استراتژیک و به نقل از WSJ، اندروید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ حدود ۸۵ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که این مقدار با کاهش یک ...

مجتبی بوالحسنی
مجتبی بوالحسنی منتشر شده در ۱۲ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس اطلاعات موسسه ی تحلیل های استراتژیک و به نقل از WSJ، اندروید در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ حدود ۸۵ درصد سهم بازار را در اختیار داشته که این مقدار با کاهش یک درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۱۴ به ۸۴ درصد رسیده است.

آقای Neil Mawston مدیر اجرایی موسسه ی یاد شده، اعلام کرده که موفقیت اندروید در سه ماهه ی قبلی به دلیل فروش کم تلفن هوشمند آیفون در این بازه بوده، که با عرضه ی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، کوپرتینویی ها مجددا در حال پس گرفتن سهم خود در بازار هستند.

در پایان دوره ی سه ماهه ی قبلی سال جاری یعنی تا پایان ماه سپتامبر، اپل ۱۲ درصد سهم بازار را در اختیار داشته است. ویندوزفون و بلک بری نیز  در بازه ی زمانی یاد شده، به ترتیب ۳ و ۱ درصد بازار را در اختیار داشته اند.

البته افت اندک سهم اندروید برای گوگل اهمیت چندانی ندارد چرا که این شرکت در خود شاهد پیشرفتی بوده که بسیار مهم تر از این کاهش سهم است. گوگل وقت بیشتری را برای کنترل ۳۷ درصد سهم سیستم عامل خود که از نسخه های فرعی اندروید استفاده کرده و از خدمات گوگل (Google Services) بهره نمی برند، صرف نموده است. این عدد نشان دهنده ی ۲ درصد کاهش نسبت به سه ماهه ی دوم بوده که به معنای کسب درآمد بیشتر برای گوگل و سیستم تجاری مبتنی بر تبلیغات این شرکت است.

سامسونگ همچنان بزرگترین تولیدکننده ی تلفن های هوشمند اندرویدی است، اما سهم آن در بازار رو به کاهش است. سهم این غول کره ای در سه ماهه ی سوم ۲۰۱۴ به ۲۵ درصد رسیده که نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

از مهمترین دلایل این افت سهم سامسونگ در بازار را می توان شرکت شیائومی دانست. این شرکت با فروش تلفن های هوشمندی ارزانتر که از لحاظ توان سخت افزاری مشابه هم رده های سامسونگی خود هستند، جایگاه قابل توجهی را در برخی بازارها نظیر چین کسب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • amir_behzad_boroumand

    مبارکش باشه !! خوش به حال طرفداراش !‌ ما که طرفدارش نیستیم

  • Amin.R

    میگم منبع معتبری درباره این که آپدیت اندروید ال ، 3 نوامبر هست ، بوده یا نه ؟! ... من فقط از چن نفر شنیدم که در حد شایعه بوده و در اصل 5 نوامبر هست !

  • عــــــامـــــــــر

    اندروید الان دیگه گرفتنش خیلی خیلی سخته شاید بشه گفت غیر ممکنه الان باید سر پست دوم و سوم جنگید تموم شد رفت

  • Arsaces7

    دوستان احتمالا امشب ساعت 12.30 AM کالیفرنیا اندروید 5 برای گوشی ها و تبلت های nexus میاد :D

  • TROOL

    انصافن عکس مطلبو ببینین فوتوشاپه مثلن این؟!! هنوز چوب تویه پاچه اون شکلاته

  • TROOL

    84 درصد اندروید
    عین ویندوز pc شده

  • LG Forever

    هییییییییییییییییی خدا پس کی میاد این ابنبات چوبی :(

  • دادا

    من اندروید 5 می خواهم :(

  • Divan Greedy

    رهرو ان نیست که گهی تند و گهی خسته رود - رهرو ان است که اهسته و پیوسته رود ، این حکایت وین فونه / به قول نادلا سهم بازار خیلی برای مایکروسافت مهم نیست/ مهم حفظ کردن مشتری ها برای استفاده از نرم افزاره / مثلن یکی الان نکسوس 6 می خره چند ماه بعد یه htc ، سامسونگ ، اپل یا .... مهم اینه که نرم افزارای مایکروسافت رو موبایلش استفاده کنه که در حال حاضر همین کار انجام می شه

    • abolfazl_eslami

      آقای divan جواب ایمیلمو ندادی داداش

      :cry:

      • Divan Greedy

        دادا در مورد اون موضوع من کاره ای نیستم ، باید درخواستتو تو فروم و سایت های خارجی مثل wpcentral و the verge اینا بیان کنی/ یا می تونی به tom warren توییتش کنی ، تام وارن از این طرح ها حمایت می کنه

        • فرشاد

          شما این ماکروسافت بند رو گرفتی یا نه ؟؟؟
          گرفتی یه ریویو 10 تا 15 دقیقه بزار تا به اینجا برسه ما با ریویوش حال کنیم %)

  • saeed_ebrahimi

    سامی دیگه روزای خوب تموم شده. دیگه آشغالاتو زیاد نمی خرن.

    • reza

      دادا کم لطفی میکنی اگه پول نوت4 رو بهم بدن بخدا میرم نوت 4 میخرم :)

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی