هدست مخصوص مایکروسافت به کمک افراد نابینا می آید
افراد نابینا اگر همدمی را در کنار خود نداشته باشند، برای جابهجایی و به خصوص حرکت در خیابان ها از سگ هایی مخصوص کمک می گیرند. اما به تازگی مایکروسافت هدستی را طراحی کرده که ...
افراد نابینا اگر همدمی را در کنار خود نداشته باشند، برای جابهجایی و به خصوص حرکت در خیابان ها از سگ هایی مخصوص کمک می گیرند. اما به تازگی مایکروسافت هدستی را طراحی کرده که می تواند جایگزین سگ های مذکور شود و نقش راهنما را برای افراد نابینا ایفا نماید.
در ادامه مطلب با تکنولوژی جدید مایکروسافت بیشتر آشنا خواهیم شد.
این هدست ها با استفاده از القای استخوانی صدا را به کاربر منتقل می کنند و تلاش می نمایند به کمک امواج صوتی افراد نابینا را در طول مسیر راهنمایی نمایند.
البته هدست های مایکروسافت به تنهایی عملکرد لازم را از خود نشان نمی دهند و نیاز دارند تا به تلفنی هوشمند متصل گردند. در واقع راهنمای صوتی این هدست ها بر اساس امواجی که از گیرنده های مخصوص ارسال می شود کار می کند و برای انجام این امر دستگاه نیاز دارد تا از ارتباط بلوتوث و WiFi موبایل استفاده نماید.
مایکروسافت چندی پیش برای نخستین بار این طرح را در یکی از محله های اطراف لندن به صورت آزمایشی پیاده سازی کرد. خیابان های محله مذکور همگی به فرستنده های مخصوص مجهز شدند تا از طریق آن ها افراد نابینا بتوانند جهت مسیری که در حال طی کردن آن هستند را متوجه شوند.
هدست مایکروسافت علاوه بر اینکه قادر است با استفاده از علائم صوتی، به کمک نابینایان بیاید، قابلیت های دیگری را نیز عرضه می کند. برای مثال با استفاده از این دستگاه کاربر می تواند از میزان مسافت باقی مانده تا مقصد مطلع شود و یا از زمان تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه آگاه گردد.
در ویدیو زیر مایکروسافت بیشتر به معرفی سرویس جدید خود پرداخته است.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Independence Day.mp4"]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دمشون گرم دیگه به فکر همه هستن
مطلب خوبی بود تشکر
به این میگن احساس مسئولیت در برابر جامعه ، با این درآمدی چندانی براش نداره
ایولا مایکروسافت ، افراد نابینا مظلوم ترین افراد دنیا هستن
اقا فیلم ها رو نمیشه دید..یه فکری کنید،زبونمون مو درآورد از بس گفتیم...
ماشالله مایکروسافت
گوگل یاد بگیر
"افراد نابینا اگر همدمی را در کنار خود نداشته باشند، برای جابهجایی و به خصوص حرکت در خیابان ها از سگ هایی مخصوص کمک می گیرند"
و البته به جرم سگ گردانی 72 ضربه شلاق هم خواهند خورد.
آقایون من مانیتور گوشیم شکسته و رو گوشیم رمز هست چطور میتونم به اطلاعات تو گوشی دسترسی پیدا کنم؟؟؟
و تعدادی از فیلم هام که تو گوشی غیبشون کردم رو چکار کنم؟؟؟؟
ممنون میشم کمک کنید :)
برو صفحشو عوض کن خیال خودتو راحت کن
چقدر خوبه که یه شرکت بزرگ فقط به سود دهی محض فکر نکنه و به فکر اغشار مختلف جامعه باشه. :)
سلام.ببخشید کامنت من ربطی به این بحث نداره.
چند روز پیش مطلبی زدین با این مضموم که اپل تو بازار چین از سامسونک پیشی گرفت.
تو مطلب چند ساعت قبل گفتید شیاوومی اول و سامسومگ دومه !
الان چجوریاس؟
منظور تو بخش پ ل ا س ت ی ک
گوشی بحث جداست
شایدم هردو اول هستن.
خخخخخخخخخخخخخخخخ بعید نیست خخخخ