ویندوز در برابر حمله های وب نیز آسیب پذیر است
به نظر میرسد ویندوز در برابر باگ های امنیتی اخیر (خونریزی قلبی و پودل) امنیت کافی ندارد. مایکروسافت روز گذشته به منظور رفع مشکل امنیتی ۱۹ ساله ویندوز پچ امنیتی عرضه کرده بود، اما نرم ...
به نظر میرسد ویندوز در برابر باگ های امنیتی اخیر (خونریزی قلبی و پودل) امنیت کافی ندارد. مایکروسافت روز گذشته به منظور رفع مشکل امنیتی ۱۹ ساله ویندوز پچ امنیتی عرضه کرده بود، اما نرم افزاری که قابلیت دسترسی به رمزنگاری های SSL و TSL را فراهم می کند نیز در کامپیوترهای ویندوزی دچار مشکل است. بخش آسیب پذیر در Microsoft Secure Channel یا Schannel قرار دارد.
برای اینکه به واسطه این باگ دچار مشکل شوید کافیست به یک وبسایت که در خود کد آلوده دارد مراجعه کنید. پس از آن دزدها به کلیدهای خصوصی رمزنگاری دسترسی پیدا کرده و از لحاظ تئوری امکان هر نوع جاسوسی در ارتباطات شما را دارند.
این آسیب در وهله اول می تواند سرورهای ویندوزی را هدف قرار دهد. اما مایکروسافت اخطار داده که این ایراد می تواند تمامی ویندوزهای ویستا به بالا را دچار مشکل کند.
در ادامه با ما باشید.
با توجه به اینکه سرورها هدف اصلی هکرها برای سوءاستفاده از این باگ هستند، احتمالا نباید نگران کامپیوترهای شخصی خود باشید. به هر حال این مشکل کماکان می تواند برای دوستان، همکاران یا کارمندان تان مشکل ساز شده و به صورت غیرمستقیم برای شما نیز خطرناک باشد.
شرکت های زیادی به کارمندان خود برای نصب آپدیت ها و پیشگیری از بروز مشکلات وابسته به این باگ امنیتی اخطار داده اند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
1- دوستانی که لینوکس لینوکس می کنن خب برن یه لینوکس نصب کنن ببینم یه هفته دوام میارن !؟
(تو این سایت (zone-h.com/archive) می تونید لیست حملات موفق به سیستم عامل هارو ببینید. برای لینوکسی های عزیز می تونه خیلی جالب باشه)
2- دیجیاتو جان "خون ریزی قلبی" چه ربطی به ویندوز داره آخه برادر؟
جواب سوال اولت.2 هفته میشه که لینوکس نصب کردم.توزیع اوبونتو.دوام آوردم خیلی هم خوبه.ما همگی به ویندوز عادت کردیم و فکر میکنیم فقط ویندوز خوبه! من منکر خوبی های ویندوز نمیشم ولی انقدر هم که شما میگی لینوکس بد نیست.یه بار امتحان کنی بد نیست :)
این ادامه مطلبش دیگه چی بود؟؟!!! همون صفحه اول مینوشتید خب!
بلاخره چه سیستمی امنیت داره!
مایکروسافت با این همه سابقه پس چی کار میکنه؟! چرا مشکل امنیتی ویندوزو حل نمیکنه....
هبچی بدون اشکال نیست ولی ویندوز کمترین مشکلو داره
آخه کی با کاربرای عادی ایرانی کار داره که بیان لینوکس نصب کنن. همین ویندوز خوبه
همیشه اینجوره سیستم عاملی که بیشترین استفاده رو داره رو میان براش ویروس مینویسن هیچکس نمیاد واسه سیستم عاملی که 10 درصد از بازارم دستش نیست ویروس بنویسه
بعد بگین ویندوز خوبه! :| خب همه بیان قشنگ مهاجرت کنن به گنو/لینوکس کلا خیالشون رو از بابت امنیت راحت کنن!!! :D
امنیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(ایول حال می کنم همه بچا های دیجیاتو شوخ طبعن )
خیلی هم خوب گفت.امنیت لینوکس خیلی بهتر و بیشتر از ....
بله تو خونریزی قلبی دیدم واقعا امینت میباره از لینوکس ..............
اون یه مورد تازه پیدا شده که با آپدیت حل شد.ولی ویندوز که اگه یه آنتی ویروس نداشته باشی سیستم به فنا میره! نیاز به حمله هکرها نداره! خوبه خود خبر داره میگه 19 ساله که مشکل داره
کلا سیستم عامل های Unix بیس امنیتشون خیلی بهتره
یه ذره فک کن ببین چی نوشتی
لینوکس و ویندوز و مک همه بر پایه BSD UNIX هستن
این تفاوت که شما میگی در طرز ساخت هسته اوناست
ویندوز شده جیگر زلیخا. پر از سوراخ امنیتی
اما ما با همین سوراخاشم میسازیم. از قدیم گفتن سوراخ هر چی بیشتر بهتر