آزمایش ژنوم حالا می تواند ساده و سریع تر انجام شود
ابزار های آزمایش ژن ها خیلی دوست داشتنی نیستند. مانند بسیاری از وسایل آزمایشگاهی، این ابزار نیز معمولا بزرگ و زشت هستند و به ظرافت تلفن های هوشمندتان طراحی نشده اند. خوشبختانه، به نظر می ...
ابزار های آزمایش ژن ها خیلی دوست داشتنی نیستند. مانند بسیاری از وسایل آزمایشگاهی، این ابزار نیز معمولا بزرگ و زشت هستند و به ظرافت تلفن های هوشمندتان طراحی نشده اند. خوشبختانه، به نظر می رسد عوامل Fluidigm، این مشکلات را با دستگاه ژنوتایپ Juno حل کرده اند. دستگاه یاد شده، به زیبایی و توسط Yves Behar طراحی شده و جلوه ای بدی به میز کارتان نمی بخشد. کار کردن با Juno نیز به لطف رابط کاربری بزرگ و لمسی آسان است.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا در مورد این محصول بیشتر بدانید.
سرعت این دستگاه اما شاید بهترین قابلیت آن باشد. Juno با استفاده از چرخه ای نو، می تواند استخراج DNA، تقویت آن جهت قابل خواندن کردن ژن ها و آزمایش را در یک مرحله انجام دهد. محققان می توانند با وارد کردن یک نمونه در دستگاه، نتایج را در مدت ۳ ساعت دریافت کرده و از دستگاه های دیگر نیز بی نیاز باشند. با توجه به نیاز این دستگاه به مقادیر کمی DNA (حدود ۵.۵ نانوگرم)، و تولید آلودگی کمتر نسبت به دستگاه های دیگر، استفاده از آن کاملا کاربردی به نظر می رسد.
احتمالا شما یکی از خریداران Juno نخواهید بود، اما در این دستگاه می تواند در صورت فراگیر شدن، انقلابی بزرگ در صنعت پزشکی به وجود آورد. هرچه شناخت و مطالعه ژن ها ساده تر باشد، تشخیص بیماری ها نیز سریع تر صورت می پذیرد. این دستگاه انقلابی، همچنین می تواند آغاز راه رسیدن تکنولوژی تشخیص ژن ها به خانه ها باشد.
اگر همینطور پیش برود، شاید روزی بتوانید نتایج آزمایش هایتان را تهیه کرده و در ملاقات بعدی به دکترتان تحویل دهید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

عالی بود مثه همیشه مرسی.
مطلب خوبی بود.مرسی
کل روزنامه های مطرح ورزشی کشور عکس مرتضی رو بزرگ زدن صفحه اولشون حالا دوتا کامنت تسلیت چی میشه مثلا؟؟؟
اگه این دستگاه زودتر ساخته میشد شاید بیماری آقای پاشایی رو زودتر متوجه میشدن و پیشگیری میکردن. ولی دوستان درست می گن اینجا جای بحث توی این موضوع نیست
اقا من تو پست قبلیه پزشکی گفتم از چند وقت دیگه کاسبی دکترا کساد میشه گفتین نه این دستگاه دومه یه دستگاه دارو بنویس هم اختراع بشه دیگه احتیاج به دکتر نیس :-D
این کیس خوشگلی میشد ، حیف کاربردش چیز دیگس
یه کیس کوتوله چاق
اونوقت کاربرد دستگاه ژنوم توی خونه چیه باز اگه کاربردش و کاراییش انقدر توسعه پیدا کنه و سریع بشه که یه پزشک بخره برای آزمایش بیمارش یک چیز ولی مثلا من تو یه خانواده 4 نفره برای چی باید اونم داشته باشم؟؟؟
به امید اینکه بالاخره یه روزی بشه که این بیماری های ناعلاج ژنتیکی رو درمان کرد
بخدا وقتی یه سر برید به مثلا مطب یه پزشک مغر و اعصاب میبینید که این بنده خداهایی که گرفتار بیماری های ناعلاج هستند چه مکافاتی دارن
هزینه های خیلی گزافی رو میدن همیشه فقط واسه اینکه بیماریشون کنترل بشه(یعنی وخیم تر نشه)
خلاصه
این چند ساله هم که ماشاالله قیمت دارو سر به فلک کشیده...
خدا کنه
واقعاً عالیه... سرعت پیشرفت تکنولوژی توی چندسال اخیر واقعاً خارق العاده شده...
امیدوارم این پیشرفت ها مایه ی آرامش و کمک به بشر بشه...
------
راستی...کسی میتونه کمکی کنه ؟
ببخشید این سوال رو اینجا مطرح میکنم...
توی قسمت estimated usage لپ تاپم تقریباً هرثانیه 1 کیلوبایت مصرف میشه و هیچجوری هم نمیتونم متوقفش کنم...توی network monitoring هم نگاه کردم نرم افزار خاصی باز نبود
همینطور auto update هم غیرفعاله...
به نظرتون مشکل از کجاس ؟
ویندوز رو هم 24 ساعت نمیشه که عوض کردم...
http://upload7.ir/imgs/2014-11/41685502596534171515.jpg
http://upload7.ir/imgs/2014-11/00470223425383319679.jpg
ممنون میشم کمکم کنید
جوابو دادی دیگه! چون داری از ویندوز استفاده می کنی!
یعنی چی ؟
کسی راه حلی نداره دوستان ؟
به این میگن تکنولوژی هدفدار .... مرسی از مطلب