سونی سنسور IMX230 را با فوکس ۱۹۲ نقطه ای معرفی کرد
همانطور که پیش از این به اطلاع شما رسانده بودیم، یکی از بخش هایی که سونی در آن به خوبی عمل می کند سنسورهای تصویربرداری خاص خود است. در جدیدترین به روز رسانی خود، این ...
همانطور که پیش از این به اطلاع شما رسانده بودیم، یکی از بخش هایی که سونی در آن به خوبی عمل می کند سنسورهای تصویربرداری خاص خود است.
در جدیدترین به روز رسانی خود، این شرکت از سنسور IMX230 Exmor RS رونمایی کرد که به احتمال بسیار زیاد در اکسپریا زد ۴ خواهیم دید.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
این سسنور قادر به تصویربرداری با ۲۱ مگاپیکسل رزولوشن است و از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود، یعنی IMX135 ندارد. اما در سنسور جدید سنسور عکاسی CMOS کوچک تر شده و کیفیت عکس ها و کارایی دوربین تا حد زیادی بالا رفت.
IMX230 دارای اندازه ۱/۲.۴ اینچی و سایز پیکسل آن ۱.۱۲ میکرون است. به وسیله این سنسور جدید شما می توانید تصاویر HDR خود را با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری ثبت نمایید که نمونه آن را در تصویر فوق می بینید.
سنسور جدید از تکنولوژی جدیدی بهره می برد که برای نخستین بار در چنین محصولاتی استفاده شده و در فوکس خودکار تاثیر بسیار خوبی می گذارد. به همین دلیل در عکاسی از سوژه های متحرک به خوبی عمل می کند. در واقع IMX230 دارای فوکس خودکار ۱۹۲ نقطه ای است که نسبت به نسخه قبلی خود با ۱۷۲ نقطه، از پیشرفت بالایی برخوردار است. همچنین این سنسور قادر به فیلم برداری با کیفیت 4K هم خواهد بود.
Sony IMX230 در آوریل ۲۰۱۵ به شرکای این کمپانی با قیمت ۱۸ دلار تحویل داده می شود. هنوز به طور قطعی نمی توان گفت که سونی از این قطعه در اکسپریا زد ۴ استفاده خواهد کرد یا خیر. اما می توان انتظار داشت ما در پرچمدار بعدی این شرکت چنین تکنولوژی را ببینیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خیلی خوبه.تشکر
عالی بود مثه همیشه مرسی
SONY میتونه دوباره به بهترین تبدیل بشه ...
لنز های عالی هستن بدون شک کیفیت رو افزایش میدن اما نکته دیگه بهینه سازی های نرم افزاری هست که الان اهمیتش رو میبینیم توی دوربین پرچمدار ها
امیدوارم سونی با هر گوشی از این استفاده میکنه بتونه ازش بهترین استفاده رو ببره لنز خوبی به نظر میاد
چه فایده ، بهترین هارو تولید میکنه اما رو گوشی های خودش جواب نمیده از اونطرف روی نوت 4 میشه بهترین
با اينكه داره توى جزئيات خوب عمل مى كنه نمى دونم چرا در حالت كلى هنوز رنگ هاى عكس هاى گرفته شده با سرى زد سونى با واقعيت فاصله دارن
سنسور خوبیه.امیدوارم تو زد4 استفاده بشه وگرنه میشه 4 نسل بدون تغییر عمده توی دوربین که خوب نیست. غیر از لنز یکم بیشتر باید روی الگوریتمش کار کنه. درسته توی زد3 بهتر شده اما هنوزHDRوپاناروماش از رقیبا ضعیف تره.همچنین عکس هایی که با AR effect گرفته میشه هم کیفیت بهتر داشته باشن
سونی همیشه پیشتاز کیفیت تو زمینه ی صوتی تصویری بوده... کاش به روزای اوج خودش برگرده...
شرکای سونی یعنی مشتریاش که مهمترینشون اپل و گاهی سامسونگه
قطعا محصول خوبیه اما خود سونی مثل همیشه بلد نیست استفادش کنه.
میده اپل و سامسونگ تا کیفیتش معلوم شه :))
برو یه نیم نگاهی به دوربین حرفه ای های سونی بنداز ببین کی بلده و کی بلد نیست . کل بازار دوربین های دیجیتال دست سونیه . اگر میبینی میگن دوربینش بده بخاطر اینه که همش رو حالت اتوماتیک ازش استفاده میکنن. یکم سواد برا این کارا لازمه
کاملن با حرفت موافقم... تو ایران الان اکثرن حرف از نیکون و کنن هستش... اینا مارکای فوق العاده ای هستن، اما دلیل فروش کمتر سونی تو ایران کمبود لنزاشه... البته شایعات هم به فروشش خیلی لطمه زد... و الا تو تصویر برداری چه به صورت فیلم و چه عکس سونی حرف اول رو میزنه
بله دوست عزیز .سونی با لنز های چهل تیکه ش تصویر برداری شگفت انگیز اواتار رو خلق کرد . ببین کیا دارن میگن بده سونی
اگرم سونی تو موبایل کیفیت بهترین رو ارایه نداده بخاطر حفظ بازار دوربین های دیجیتالشه
یه سری از کامنتا رو که میخونم دلم میخواد گرگینه بشم :)
سونی نبود که اپل و سامسونگ باید دوربین 1100 استفاده میکردن
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
فعلا که لنز های ISOCELL خود سامسونگ دارن بهتر کار میکنن
سونی با زد3 حتی نتونست نزدیک اس5 هم بشه تدی عکس برداری
لطف کنین اطلاعات بیشتری بدست بیارین...یه عدد 20 مگاپیکسل به معنای کیفیت نیست.
ارجاع به تست زومیت-جی اس ام ارنا-فون ارنا
اینا رو یه نگا بندازین میفهمین سونی این بازی رو هم داره واگذار میکنه
ببین دادا . من زد الترا داشتم که دوربینش واقعا اشغال بود . همون سونی رو میگم.
الان با زد 3 عکس میگیرم و میبینم نتیجه ش بهتر از عکسهایی هست که تو بررسی ها گذاشته میشه. طبیعتا از اونجایی که سامسونگ هم مال بابای جنابعالی هستش دنبال کوچکترین ضعف در گوشی های سونی میگردی تا بکوبیش . حتی زد 3 رو از نزدیک ندیدی
الان میگی که اتفاقا داداشت زد 3 داره. ولی یه خبری برات دارم. این سیاست های کثیف بازاریابی دوره ش تموم شده.
من مثلشما نیستم که بشینم تو خط بررسی بخونم نظر بدم. بررسی رو هم میخونم در کنارش خودمم تست میکنم گوشی رو بعد در موردش اظهار نظر میکنم. اگه سنسور های سونی نباشن سامسونگ که سهله . اپل هم با دردسر مواجه میشه. اینم بگم که سود این همکاری هت دو طرفه هست . ولی وقتی میگی سونی سنسور رو میزنه ولی بلد نیست استفادش کنه واقعا حرف چرتیه. حتی یه ادم کودن هم میدونه این حرفا باد هواس
اولا اس5 و Z2 همزمان بودن عادلانه مقایسه بین این دوتاست خب؟
حالا میخوای با Z3 هم مقایسه کنی اشکالی نداره اینم قبول
Dxo رو قبول داری؟
برو نگاه کن
قبول نداری؟
اسکالی نداره بیخیال درسته بهترین و جامع ترین مرجع دوربین هاست اما بازم بیخیال
تست دوربین gsmarena رو نگاه کن...مقایسه کن با اس5
قبول کردی؟
نکردی؟
بازم اشکال نداره
Blind test های زومیت و phone arena رو نگاه کن
قبول؟
هنوزم نه؟
اگه با همه اینا هنوزم روی حرف خودتی متاسفم برات
چشماتو ببند برو دنبال همون سونی
مبارکت باشه
دعوا نداریم با هم
اینجا اتفاقا سایت شده برای شما بازاریابای حرفه ای نمایندگان سونی که هر اشغالی رو ببرین بالا به زور دروغ گویی پشت سر برند رقیب
من منبع میدم تو واسه من داستان میبافی؟
اصن گیریم من بازار یاب سامسونگ بابامم مدیر عاملش به تو چه؟
سونی خوبه دوربینش ثابت کن
به جای بخار معده واسه من دوتا منبع معتبر بیار حرفتو قبول کنم....
متاسفم واسه تو و امثال تو
ایسوسل توی شب که افتضاح بود، در ضمن ميشه بگی چرا برای کشورهای خاص مثل اروپا، امریکا و کره گوشی نوت فور با سنسور سونی میفروشه و توی آسیا و.... با سنسور ایسوسل،،، نسخه پلاس اس فایو هم سنسور سونی داره، نتیجه اون سایت ها هم مرجع نیست بلکه مقیاس ساده ایه چون متغیر ها کنترل شده نیستن.
اگه نمیخواین قبول کنین اصن برام مهم نیست کسی که دنبالش باشه میره دنبالش و من بهش بهترین مرجع هارو دادم.
خسته شدم از بحث کردن با طرفدار های بی منطق که از روی خوا رای صادر میکنن و بدون بررسی رقیب حرف میزنن.
باشه اقا سونی خوب اصن sony make believe همه چیز عالی هیچ مشکلی هم نداره اینی هم که ما داریم میبینیم چشمای ما مشکل داره وگرنه سنسور سونی از چشم عقاب دقیقتره
خوبه؟
سوما دلیل استفاده نکردن اون سنسور برای نوت 4 دو دلیل بود
نداشتن لرزش گیر و اشباع شدن خط تولید اون با سنسور های کنونی اس5
چهارما از همه مهمتر...شکا گفتین دوربین 1100 من این لحن حرف زدن رو قبول ندارم
سونی از دماغ فیل نیفتاده و سامسونگ هم با اولین تجربه خودش یه چیز فوقالعاده ساخت که طبق بررسی هایی که من شما رو بهشون ارجاع دادم خیلی از سونی جلوتر هست
اولا اس5 برای تمام دنیا با سنسور سامسونگ شاخته شد
اروپا و جاهای دیگه اگه تفاوتی داشته باشن توی پردازنده مرکزی هست پس لطفا دروغ نگین.
دوما اگه سنسور سونی خوبه چرا نایجه اون اینقدر اشکارا عقبتر از بقیه هست
حتی ایفون با 8 مگاپیکسل بهش میخنده
عزیزم تنها سنسوری که سامسونگ ساخته ی خودش بوده همین ایزوسلی بود که در گلکسی اس ۵ استفاده شده در عوض نوت۴ از کیت جدید سونی استفاده کرده که شامل سنسور،مجموعه لنز،لرزش گیر و کیت پردازشی اصلی بوده که کیفیت فرا تر از انتظار رو بهمراه داشت.
عرفان جان حمله انتحاری نکن این جملات احساسی رو بیخیال داریم منطقی بحث میکنیم، ببین من گفتم مدل پلاس اس فایو نه اس فایو معمولی میدونی که پلاس بهتره. سامسونگ عالی عمل کرد من نمیخوام ببرمش زیر سوال فقط جایی که حرف شما رو قبول نداشته باشم پاسخ میدم، البته متهمت به دروغ گویی نمیکنم،لطفاً شما هم نکن، تفاوت نسخه پلاس با معمولی توی پردازنده، رزولوشن و سنسور دوربین هست، مشخصات دقیقشم رجوع کن به منابع
بخش تحقیق و توسعه سامسونگ خیلی پیشرفت کرده و نگاه کوتاهی به عملکردش اینا رو نشون میده
از طرف دیگه الگوریتم های پردازش تصویر سامسونگ هم فوقالعاده بهتره.
همین بس که گوشی 16 مگاپیکسلی نوت 4 عملکردی تقریبا مشابه گوشی 41 مگاپیکسلی نوکیا 1520 داشت...همه میدونیم اون گوشی یه دوربین گئشی نما هست!
دوست عزیز خط تولید اون سنسور اشباع شدست...شاید اس6 هم نتونه از اون سنسور استفاده کنه البته من منکر کیفیت عالی سنسور های سونی هم نیستم اما یه نگاه کوتاه به بهترین مرجع دوربین های گوشی یعنی dxo گویای همه چیز هست.از اون دقیقتر دیگه؟...حالا همچین سنسوری مال 1100 هست؟
عجب کیفیتی داره ...
میشه بگید منظورتون از شرکای سونی کیاست ؟؟!