ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلت اندرویدی نوکیا از راه رسید؛ Nokia N1

نوکیا روزهای سخت و بدی را پشت سر گذاشته ولی این شرکت هنوز استوار بوده و به آینده امیدوار است و تلاش می کند پایه هایش را از نو بنا نهد. در همین راستا لحظاتی ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۷ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۳:۲۱

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

نوکیا روزهای سخت و بدی را پشت سر گذاشته ولی این شرکت هنوز استوار بوده و به آینده امیدوار است و تلاش می کند پایه هایش را از نو بنا نهد. در همین راستا لحظاتی پیش پرده از جعبه ی مرموزی که روز گذشته از آن در شبکه های اجتماعی سخن به میان آمده بود برداشته شد و تبلت نوکیا N1 معرفی گردید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نوکیا N1 تبلتی ۷.۹ اینچی است که ضمن اجرای نرم افزارهای کمپانی تولید کننده اش ظاهری به شدت مشابه یک آیفون با ابعادی بزرگ را دارد. قیمت آن ۲۴۹ دلار بوده و قرار است ابتدا در کشور چین و همزمان با شروع سال نوی چینی در این کشور یعنی ۱۹ فوریه ۲۰۱۵ عرضه شود و اندکی بعد نیز در اختیار کاربران روسی قرار گیرد.

آخرین باری که نوکیا تلاش کرد تا در بازار تبلت حضور یابد مربوط می شود به زمان عرضه ی لومیا ۲۵۲۰ با بدنه ای پلاستیکی که تحت ویندوز RT ارائه گردیده بود. اما N1 مسیری بسیار متفاوت از تبلت یاد شده را انتخاب کرده است، این محصول دارای بدنه ای یک تکه ی آلومینیومی با لبه های گرد بوده که تا حدی کاربر را به یاد آیپد مینی می اندازد.

تبلت مورد اشاره به دوربینی ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک USB دو طرفه ی نوع C مجهز شده و اسپیکرهای دو گانه اش به همراه محل قرار گیری دکمه های کم و زیاد صدا باز هم محصولات کوپرتینویی را یادآوری می نمایند.

ضخامت N1 اندکی از آیپد مینی ۳ کمتر بوده و به ۶.۹ میلی متر رسیده است و بر روی آن یک پردازنده ی ۶۴ بیتی ۲.۴ گیگاهرتزی چهار هسته ای Z3580 اتم اینتل به همراه ۲ گیگابایت حافظه ی رم سوار گشته، که در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی آن را به محصولی قابل توجه بدل می نمایند.

تبلت تازه معرفی گشته ی نوکیا میزبان اندروید ۵.۰ یا همان آب نبات چوبی است که لانچر Z را نیز به کاربران عرضه می نماید. Z launcher پروژه ایست که مدت هاست نوکیا به صورت مخفیانه و داخلی در حال توسعه اش بوده و به صورت بسیار آرم و پیوسته رفتارهای شما و اپلیکیشن هایی که استفاده می کنید را دنبال کرده , وقتی از مواردی زیادتر از حد معمول استفاده کردید رفته رفته آنها را در بالای کاشی های هوم اسکرین تان قرار می دهد.

یکی از مواردی که مایکروسافت در مورد این لانچر به آن افتخار می کند امکان نوشتن بر روی صفحه نمایش با حرکت دست و جستجوی و اجرای سریع اپلیکیشن ها است، البته Z Launcher در پلی استور نیز در اختیار عموم قرار دارد و همگان می توانند از آن بر روی ابزارهای اندرویدی روت شده ی خود استفاده نمایند.

اگر بخواهیم صادق باشیم نوکیا N1 محصولی است که در آن ترکیبی از DNA کمپانی تولید کننده اش نوکیا، گوگل و اپل را می توان به چشم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (63 مورد)
  • Shervin

    سلام دوستان همیشه در صحنه آیا این تبلت وار بازار ایران ميشه
    باتوجه به این که2014 وارد بازار اروپاشد و الان داریم میریم 2016 یعنی حدود دوسال این تبلت وارد نشده در کل سوالم این هست اين تبلت امیدی هست که وارد بازار ایران بشه؟

  • arsin

    دوست عزیز این تبلت و Z luncher ساخته ی ماکروسافت نیستند
    بلکه ساخته شده توسط شرکت مادر نوکیا ست که دوباره با یه شرکت کوچکتر فعالیتش رو در زمینه اندروید شروع کرده و از اسمی که هنوز انحصارش دست خودشه یعنی Nokia استفاده میکنه
    اگر دقت کرده باشید با تاسیس شرکت جدید نوکیا، ماکروسافت اسم Nokia رو از روی محصولاتش حذف کرد
    لطفا ویرایش کنید مطلب رو

  • mohammad

    قيافش زیاد به دل نميشينه فقط اچ تی سی نکسوس 9

  • سبحان

    بازگشت قهرمان

  • قاسم

    آقا N73 نوکیارو میفروشم اینو میخرم
    آخ عجب عکسی میگرفت زمان خودش سالاری بود.
    حالا N1 خان سالار اومده
    دمت گرم دیجی آتو

  • erfan

    دوستان من ، مدیر عامل نوکیا گفت که به هیچ وجه قصد تولید گوشی رو نخواهیم داشت و فقط هدفمون حفظ نام و ارزش برند نوکیاست . و تمرکز خودمون رو بر روی زیر ساخت های شبکه و ارتباطات و نقشه های here خواهیم گذاشت . در خبری هم که اخیرا منتشر شد نوکیا گفته بود که این شرکت قصد دارد تا در محصولات شرکت های دیگر نام نوکیا را زنده نگه دارد .
    این تبلت هم که شما می بینید اصلا ساخت نوکیا نیست و فقط نام اونو یدک می کشه . در واقع ساخت شرکت foxconn هستش . روز گذشته هم rudy huyn یکی از بزرگترین توسعه دهندگان ویندوزفون در صفحه توییتر خودش نوشت که نوکیایی که می شناختیم و اونو دوست داشتیم حالا مایکروسافت موبایله و دیگه نوکیایی وجود نخواهد داشت .

  • sina

    سلام دوستان این زیر نظر مایکروسافه ؟ یا زیرنظر مایکروسافت زده بیرون ؟

  • saeed_ebrahimi

    و این است نوکیا........
    توصر دنیای بدون نوکیا واقعا غیر ممکنه. رقبای اندرویدی قطعا باید منتظره یه گوشی قدرتمند اندرویدی به برند نوکیا باشن.

    شروع یک شورش.......

  • آقای شهابی

    اصلا اصلا اصلا انتظارشو نداشتم!
    خیلی ناراحت بودم!

  • bahram

    ایول نوکیا.عاشقتم
    بالاخره شروع کرد.دمش گرم
    تشکر از دیجیاتو.خیلی خوشحالم کردی :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی