تویوتا خودروی سوخت سلولی خود را معرفی کرد
تویوتا اخیرا جدیدترین خودروی سوخت سلولی (FCV) خود را به نام میرای معرفی کرد. این خودرو از هیدروژن انرژی می گیرد و در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۶۹٫۰۰۰ دلار در امریکا عرضه خواهد شد. در ...
تویوتا اخیرا جدیدترین خودروی سوخت سلولی (FCV) خود را به نام میرای معرفی کرد. این خودرو از هیدروژن انرژی می گیرد و در سال ۲۰۱۶ با قیمت ۶۹٫۰۰۰ دلار در امریکا عرضه خواهد شد.
در همین حین این خودروساز ژاپنی قصد دارد در شمال شرق امریکا زنجیره ای از ایستگاه های سوخت هیدروژن را برای این خودرو احداث کند.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
به گفته مدیر عامل تویوتا، آکیو تویودا، نام این خودرو به زبان ژاپنی به معنی آینده است و مدعی است میرای در واقع نسل بعدی خودروها محسوب می شود. این خودرو ساز سرمایه گذاری زیادی به روی خودروهای سوخت سلولی کرده و به زودی با همکاری Air Liquide در شهر های نیویورک، نیوجرسی، ماساچوست، کانکتیکات و رودآیلند ۱۲ ایستگاه این نوع سوخت را احداث می کند.
سوخت هیدروژن یکی از انرژی های کاملا سبز محسوب می شود و در ۵ دقیقه مخزن را پر می کند. از طرفی با یک بار سوخت گیری با هیدروژن، میرای می تواند در حدود ۴۸۳ کیلومتر حرکت کند.
البته هنوز مشکلاتی بر سر راه این نوع خودروها وجود دارد که از جمله آنها می توان به کارآمد بودن کمتر هیدروژن نسبت به الکتریسیته اشاره کرد. چرا که خودروهای الکتریکی حدود ۴۰٪ از دوام و قدرت بیشتری برخوردارند.
اما به هر حال ظهور چنین خودروهایی با انرژی پاک توسط هوندا، تویوتا و تسلا می تواند دریچه امیدی باشد که در آینده کمتر از سوخت های فسیلی در حمل و نقل استفاده شود.
به شما پیشنهاد می کنیم تا ویدیو معرفی این خودرو از زبان "آکایو تویودا" را از دست ندهید.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Akio-Toyoda-introduces-Toyota-Mirai.mp4"]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
آقا اینا رو معمولا پیل سوختی ترجمه می کنن
چقدر طراحی این تویوتا ه که عکسش هست چشم نوازه انصافا
خوشگل شده
و ما هنوز در حال درجا زدنیم ............
مادر حال "درجا" زدن نیستیم
ما در حال" پراید" زدن هستیم
:)
دیجیاتو جان پوشش بده لطفا:
http://winphone.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-2-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF/
بی ارتباط با پست :
عاغا من برنامه های سیستمی Z3 رو گرفتم ولی نمیزاره روی z1 نصب کنم ، پیغام خطا میده
چجوری میتونم نصبشون کنم ؟
گوشیم روت نیست ! و روت هم نمیکنم :|
لطفا راهنمایی کنید :-s
یه خبر هم واسه ما ۶ صبحیا بزارید ، دلمون گرفت، اون my love رو اون بالا میبینی دیجی جون
خدا خیرشون بده ، اینا به طبیعت هم فکر میکنن ما هم یه سایپا داریم جون آدم هم براش مهم نیست ، چ برسه به طبیعت
اپلیکشن دیجیاتو بطور افتضاح کند و بدرد نخور هستش خیلی خیلی کند انگار برای گوشی های 10 سال پیش ساخته شده.
احتمالا مشکل از گوشی شماست چون من زی تو دارم و از دیشب تا الان باهاش کار کردم مشکلی ندیدم.همه چیش خوبه به جز نظر دادن که باید واسه هر بار نظر دادن نام و ایمیل رو نوشت
داداش گوشی نوت 3 من مشکل داره با پردازنده اسنپدراگون.نخیر داداش برنامه مشکل داره.شاید گوشی شما قدیمی سرعتش با شما یکیه.
خدا خیرشون بده تویوتا اگه روی اپشن ها و ظاهر داخلی ماشین کار کنه عالی میشه
بین خرید سانتافه و راو 4 مونده بودیم به خاطر امکانات داخلی سانتافه انتخاب کردیم..راحت تر و شیک تر واقعا حس میکنی دویست تومن پول دادی اما داخل راو مث ماشینای قدیمی ساده و سر راست و از مد افتاده...
تو کیفیتش حرفی نیست ها اما جذابیتی نداره.