ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور اپل
تکنولوژی

اپل دیگر در اپ استور از عبارت رایگان استفاده نمی کند

یکی از کاربران دقیق و نکته بین اپل امروز متوجه یک تغییر جزئی در فروشگاه آنلاین این شرکت موسوم به اپ استور شده است، بر مبنای این تغییر ظاهراً کمپانی یاد شده دکمه ی مرتبط به ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۹ آبان ۱۳۹۳  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یکی از کاربران دقیق و نکته بین اپل امروز متوجه یک تغییر جزئی در فروشگاه آنلاین این شرکت موسوم به اپ استور شده است، بر مبنای این تغییر ظاهراً کمپانی یاد شده دکمه ی مرتبط به دانلود اپلیکیشن های رایگان را که پیش از این عبارت "Free" را نمایش میداد کمی متحول کرده و عبارت "Get" را در آن جایگزین نموده است.

تغییر یاد شده در تمامی بخش های مرتبط به اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ اپ استور نیز صورت پذیرفته و به نظر می آید این امر برای از بین بردن ابهام در مورد اپیلکیشن هایی باشد که علی رغم رایگان بودن به کاربران امکان خرید درون اپ را می دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمی قبل چنین دگرگونی در زبان گفتاری فروشگاه های آنلاین سایر پلتفرمهای موبایل نیز پدید آمده بود و ظاهراً علت آن مرتبط می گردد به قوانین و فشارهایی که توسط اتحادیه اروپا و کمیسیون فدرال تجارت در همین زمینه اعمال شده است.

در ماه سپتامبر اتحادیه اروپا در توصیه ای به صاحبین پلتفرم های موبایل از آنها خواسته بود تا دیگر از عبارت رایگان در فروشگاه های نرم افزاری آنلاین مرتبط به این پلتفرم ها استفاده نکنند، اما در آن بازه ی زمانی مشخص نبود که اپل و گوگل این توصیه را در مورد ایالات متحده نیز عملی خواهند کرد یا خیر، که اکنون به نظر می آید این اتفاق رخ داده است.

در ماه مارس نیز گوگل امکانی را به کاربران خود عرضه کرد که بر اساس آن می توانستند خرید های درون اپیلکیشنی را ملزم به دریافت پسورد نمایند. حتی با وجود در پیش گرفتن راهکارهای یاد شده باز هم گوگل و اپل نشستی را با کیمیسیون فدرال تجارت برگزار کردند تا در مورد کاهش گلایه های کاربران در رابطه با آسانی عملیات خرید درون اپیلکیشنی و عدم اطلاع رسانی کافی در این زمینه که سبب گشته این افراد به اشتباه اقدام به پرداخت وجه نمایند، راهکارهایی پیدا کنند.

البته شرکت آمازون حاضر به حضور در این نشست نشد و ضمن رد راهکارهای ارائه شده گفت حاضر است حتی در صورت اصرار کمیسیون مورد اشاره با جدیت هر چه تمام تر بحث را در دادگاه دنبال نماید. عبارت رایگان، و آسانی خرید درون اپلیکیشنی تا کنون سبب گشته کاربران پلتفرمهای مختلف موبایل میلیون ها دلار هزینه ی غیر ضروری و ناخواسته را بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • LG Forever

    الان که چی ؟؟!!! :-/

  • کیپ کالم

    مفت باشه ! کوفت باشه

  • آقای شهابی

    از دیشب اینطوری شده خیلی هم لازم نیست که آدم تیزبین باشه

  • iPooya

    اتفاقا منم ساعت 12 و 1 دیدم اینجوری شده! یه لحظه گفتم نکنه اتومات رفته 8.1.1 ! بعد یادم افتاد نه جلبریکم آپدیت میشد روشن نمیشد دیگه!

  • Mahdi_Mohammadi

    من تا الان خواننده دیجیاتو بودم از بدو تولدش ولی این بار اصلا نمیشد نظر نذارم
    بعضی از کلمات توی مطلبتون ناخدآگاه من رو به خنده وا داشت :))
    کمی متحول | دگرگونی :))
    نابود این دو کلمم :))
    بقول دوستمون :
    تازگیا استور وینفون هم تغیرایی کرده ، برنامه منتخب رو بززگ نشون میده اندازه،۴تا کاشی متوسط به صورت،مربع به نظر من خیلی خوشگله…

    :)))

  • sam09ft

    "گوگل و اپل نشستی را با کیمیسیون فدرال تجارت برگزار کردند"
    بابا اونجا هم مایکرسافت رو تو زمینه ی استور حساب نمیکنن بعد اینجا انتظار دارن به اندازه بقیه بهش توجه بشه

  • SAEED DASTMARD

    حالا شق القمر نشده که یه واژه جایگزین واژه ی دیه شده.

  • آقای استیو

    سلام دوستان بنده محمد هستم کوچیک همتون تازه عضو شدم :)

    • iPooya

      سلام محمد جان به جمع ما خوش اومدی

  • Kiomars shady

    من این واژه free رو خیلی دوس دارم اصن حال میکنم باهاش
    Get هم عادت میکنیم :D

  • Sepehr

    دوستان كسي قضيه اين علامت + بالاي Get (يا همون free خدا بيامرز) رو ميدونه واس چيه؟
    (ربطي به in app purchase نداره
    چون اپ هايي هم مه خريد درون برنامه ندارن،باز هم اين علامت واسشون هست)

    • سامان

      اون علامت + ، يعني اينكه اپليكيشن بصورت Universal هست، يعني هم روي iPhone و هم روي iPad نصب و اجرا ميشه. بدرد كساني مي خوره كه مثلا با آيفونشون اپ رو بخرن و مطمئن باشن كه روي آيپدشون هم اجرا ميشه.

    • برّه

      نخیر منظور اینه که برای آیفون سیکس پلاسه. هاآاااار

    • Pedram Rad

      خيلى ساده يعنى مشترك بين آيفون و آيپد

      • Sepehr

        عــاغا اصن صواب دنيوي و اخروي كردي بد رقم ^_^
        جونه تو اين +ِ دو سه سالي بود ذهنمو مشغول كرده بود D:

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی