ویندوز ۱۰ واقعا ویندوز نسخه ۱۰ خواهد بود
تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ ...
تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ عرضه خواهد شد.
پیش از این نسخه سیستم عامل ویندوز ۱۰ با ۶٫۴ عرضه شده بود. این روند در مورد ویندوز های ۸٫۱ و ویندوز ۷ هم برقرار بود که به ترتیب با ورژن های ۶٫۳ و ۶٫۱ عرضه شده بودند.
نسخه تکنیکال پریویوی ویندوز ۱۰ با ورژن Windows NT 6.4 شناخته میشد که در آخرین تغییراتی که توسط سایت چینی ITHome رونمایی شده در این نسخه از ویندوز، ورژن ۱۰٫۰ دیده می شود. (تصویر اول مطلب)
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
بدین ترتیب روند عجیب نامگذاری و شماره گذاری ورژن های ویندوز که پس از یکپارچه سازی ویندوز NT و نسخه های وابسته به DOS از ویندوز اعمال شده بود به پایان رسید.
در گذشته این روند نامگذاری از ویندوز نسخه ۲، ۳، ۳٫۱۱، ۴ و ۵ برای ویندوز های اولیه تا ویندوز ۹۵، ۹۸ و ۲۰۰۰ وجود داشت و تا ویندوز ۸٫۱ نیز پا بر جا ماند. ویندوز این روند نامگذاری بر روی ورژن های ویندوز را به منظور برای بازشناسی سازگاری اپلیکیشن ها تغییر نداده بود. حالا اما مایکروسافت با توجه به تغییرات بنیادی در ویندوز ۱۰ و یکپارچه سازی ویندوز در تمامی ابزارها و البته سازگاری با بسیاری از اپلیکیشن های پیشین، ورژن ۱۰ را به جای ۶٫۴ برای آن برگزیده است.
به هر حال اگر تا به حال در رابطه با تفاوت شماره گذاری ورژن های ویندوز و نامگذاری رسمی نسخه های این سیستم عامل جوکی شنیده یا ساخته بودید، این روند دیگر به پایان رسیده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

اقا من حدود 180 دلار پول ویندوز 7 دادم .کلا تا حالا 4 نسخه اریجینال خریدم.اینه که زورم میاد پول بدم برا 10 مگر اینکه در اوایل عرضه مثل کاری که برا 8 کردن با یه قیمت مناسب 20 دلاری بدن :)
از دیجیاتو بعید بود بگه ، ویندوز، ویندوز 10 رو معرفی کرد...
ممنون سهیل عزیز.
تصحیح شد.
من که مطلبو خوندم اصلن تیتر با مطلب نمیخونه
ایول خیلی خوشم میاد ازتون کلی به خودتون فشار آوردید . مشکل پیدا کنید به اعداد گیر میدید ........ جوک خیلی خوبی بود
جالب بود.مرسی
Microsoft thank you.?
اميدوارم ويندوز خوبي بشه برا كاربراش!
مثل ويندوزفون نشه زمان معرفيش اينقد ازش تعريف كردن بعدش يه چيز ديگه شد!!
همه ما اكثرا اول با ويندوز هاي مايكروسافت كامپيوتر رو تجربه كرديم ولي الان ديگه بحث فرق ميكنه مايكروسافت تنها گزينه نيست!!
تنها گزینه نیست ولی کامل ترین گزینه است که 92 % بازار پی سی دستشه ..............
ویندوز 10 چشم انتظارتیم .. زودی بیا .. با بی آر تی بیا
ما که از 7 به 8 و 8.1 نرفتیم احتمالن 10 همونی هست که دوست دارم.
با این که به خاطر شغلم با ویندوز 8 و 8.1 خیلی کار می کنم ولی اصلن رابطه باهاش برقرار نمی کنم.
هرچند ویندوز سریعی هستش ولی خیلی گنگه. فقط سرچش واقعن خداس.
پ ن پ.
ویندوز 10 الکی خواهد بود!
خو ویندوز 10 باید باشه دیگه!. میخواستین 1 باشه؟
اسم ویندوز 10 میاد اراده و پشتکار من میدرخشه.که چهار روز PC رو باز گزاشتم فقط برای دانلودش!!
:D