ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۰ واقعا ویندوز نسخه ۱۰ خواهد بود

تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۳ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تفاوتی که مدت ها به عدم هماهنگی بین نامگذاری ویندوزها و نسخه رسمی آنها وجود داشت در ویندوز ۱۰ به پایان خواهد رسید. اخیرا مایکروسافت، از نسخه از ویندوز ۱۰ رونمایی کرده که با نسخه ۱۰ عرضه خواهد شد.

پیش از این نسخه سیستم عامل ویندوز ۱۰ با ۶٫۴ عرضه شده بود. این روند در مورد ویندوز های ۸٫۱ و ویندوز ۷ هم برقرار بود که به ترتیب با ورژن های ۶٫۳ و ۶٫۱ عرضه شده بودند.

نسخه تکنیکال پریویوی ویندوز ۱۰ با ورژن Windows NT 6.4 شناخته میشد که در آخرین تغییراتی که توسط سایت چینی ITHome رونمایی شده در این نسخه از ویندوز، ورژن ۱۰٫۰ دیده می شود. (تصویر اول مطلب)

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بدین ترتیب روند عجیب نامگذاری و شماره گذاری ورژن های ویندوز که پس از یکپارچه سازی ویندوز NT و نسخه های وابسته به DOS از ویندوز اعمال شده بود به پایان رسید.

windows-10-version

در گذشته این روند نامگذاری از ویندوز نسخه ۲، ۳، ۳٫۱۱، ۴ و ۵ برای ویندوز های اولیه تا ویندوز ۹۵، ۹۸ و ۲۰۰۰ وجود داشت و تا ویندوز ۸٫۱ نیز پا بر جا ماند. ویندوز این روند نامگذاری بر روی ورژن های ویندوز را به منظور برای بازشناسی سازگاری اپلیکیشن ها تغییر نداده بود. حالا اما مایکروسافت با توجه به تغییرات بنیادی در ویندوز ۱۰ و یکپارچه سازی ویندوز در تمامی ابزارها و البته سازگاری با بسیاری از اپلیکیشن های پیشین، ورژن ۱۰ را به جای ۶٫۴ برای آن برگزیده است.

به هر حال اگر تا به حال در رابطه با تفاوت شماره گذاری ورژن های ویندوز و نامگذاری رسمی نسخه های این سیستم عامل جوکی شنیده یا ساخته بودید، این روند دیگر به پایان رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • محمدرضا

    اقا من حدود 180 دلار پول ویندوز 7 دادم .کلا تا حالا 4 نسخه اریجینال خریدم.اینه که زورم میاد پول بدم برا 10 مگر اینکه در اوایل عرضه مثل کاری که برا 8 کردن با یه قیمت مناسب 20 دلاری بدن :)

  • سهیل

    از دیجیاتو بعید بود بگه ، ویندوز، ویندوز 10 رو معرفی کرد...

    • امیر صادقپور

      ممنون سهیل عزیز.
      تصحیح شد.

  • TROOL

    من که مطلبو خوندم اصلن تیتر با مطلب نمیخونه

  • mohammadmj

    ایول خیلی خوشم میاد ازتون کلی به خودتون فشار آوردید . مشکل پیدا کنید به اعداد گیر میدید ........ جوک خیلی خوبی بود

  • bahram

    جالب بود.مرسی

  • Parham_Soltani

    Microsoft thank you.?

  • Mohammad

    اميدوارم ويندوز خوبي بشه برا كاربراش!
    مثل ويندوزفون نشه زمان معرفيش اينقد ازش تعريف كردن بعدش يه چيز ديگه شد!!
    همه ما اكثرا اول با ويندوز هاي مايكروسافت كامپيوتر رو تجربه كرديم ولي الان ديگه بحث فرق ميكنه مايكروسافت تنها گزينه نيست!!

    • mohammadmj

      تنها گزینه نیست ولی کامل ترین گزینه است که 92 % بازار پی سی دستشه ..............

  • فـرزاد

    ویندوز 10 چشم انتظارتیم .. زودی بیا .. با بی آر تی بیا

  • RAPture

    ما که از 7 به 8 و 8.1 نرفتیم احتمالن 10 همونی هست که دوست دارم.
    با این که به خاطر شغلم با ویندوز 8 و 8.1 خیلی کار می کنم ولی اصلن رابطه باهاش برقرار نمی کنم.
    هرچند ویندوز سریعی هستش ولی خیلی گنگه. فقط سرچش واقعن خداس.

  • سینا

    پ ن پ.
    ویندوز 10 الکی خواهد بود!
    خو ویندوز 10 باید باشه دیگه!. میخواستین 1 باشه؟
    اسم ویندوز 10 میاد اراده و پشتکار من میدرخشه.که چهار روز PC رو باز گزاشتم فقط برای دانلودش!!
    :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی