ساخت شبیه ساز پرواز با 5 درجه آزادی در داخل کشور
با تلاش پژوهشگران ایرانی شبیه ساز پرواز با قابلیت 5 درجه آزادی در داخل کشور تولید شد. ساخت این شبیه ساز از اعزام خلبانان در حال آموزش به خارج جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه ...
با تلاش پژوهشگران ایرانی شبیه ساز پرواز با قابلیت 5 درجه آزادی در داخل کشور تولید شد. ساخت این شبیه ساز از اعزام خلبانان در حال آموزش به خارج جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه های یادگیری می شود.
این شبیه ساز زیر نظر سازمان صنایع هوایی به منظور آموزش مهارت خلبانی یک مرحله قبل از پرواز تولید شده است.
در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.
پیش از ساخت این محصول، آموزش خلبانی به افراد، در خارج از کشور انجام می گرفت که با راه اندازی شبیه ساز فوق الذکر می توان از این موضوع پیشگیری و تمام مراحل تعلیم را در ایران برگزار کرد.
استفاده از این شبیه ساز ضمن کاهش مخارج سازمان ها و نهاد های هوایی کشور، هزینه تحصیل برای افراد علاقمند به خلبانی را نیز کاسته و از خروج ارز جلوگیری می کند.
شبیه ساز پروازی، کابینی است که حرکت، تصاویر، صدای موتور و همه شرایطی که هواپیما در مواقع حرکت دارد را برای فرد در حال آموزش، شبیه سازی می کند. این دستگاه برای آموزش خلبانی در هواپیماهای نظامی و مسافربری بکار می رود.
این دسترنج محققان ایرانی با 5 درجه آزادی ساخته شده و دانش فنی این شبیه ساز به صورت کامل با تلاش پژوهشگران داخلی و با بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان بدست آمده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
سلام.من فوبیا از پرواز دارم.به گفته روانشناسان باید از یک کابین شبیه ساز استفاده کنم.چطور میتونم از این شبیه ساز استفاده کنم.حاظرم هزینشم پرداخت کنم.
سلام ببخید میشه این دستگاه خرید؟
سلام
اين دستگاه فروش هم دارد؟
ایول چیز جالبی هستش
من متوجه این 5 درجه نشدم
دوستانی که در مورد درجه آزادی سوال دارن :
اول تعریف آکادمیکش رو میگم بعد سعی میکنم کمی توضیح بدم
به حداقل مختصه های مستقلی که برای تعیین موقیت (وضعیت) یک جسم نیاز هست درجه آزادی میگن.
یک جسم در فضا 6 درجه آزادی داره. یعنی میتونه توی سه راستای مثلا (x,y,z) (جلو عقب، پایین بالا، چپ و راست) و سه زاویه (حول محور x و y و z ) حرکت کنه.
حالا فرضا اگه با یه میله وصلش کنید به سقف دیگه نمیتونه در اون جهت خاص بالا و پایین بره یه درجه آزادیش حذف میشه . میشه 5 درجه آزادی و ....
(در واقع میتونه بالا و پایین بره ولی میشه ارتفاعش رو بر حسب تابعی از زاویه ای که با سقف میسازه بدست آورد در واقع مستقل نیست).
در نهایت جسمی که صفر درجه آزادی داره حرکت نمیکنه و بهش میگن سازه.
محور مختصات که تو دبیرستان خوندین؟x,y,z خودش سه درجه ازادی رو تعریف میکنه در سیستم
دوست عزیز من بازاریاب نیستم و قصدم سوء استفاده نیست معذرت خواهی منو بپذیرید اگه اینجوری برداشت شده ولی تو قرعه کشی قبلی این شرکت درعین ناباوری و عدم اعتماد من یکی از برنده ها بودم خواستم در عین بالاتر بردن شانس خودم که هدف اصلیمه چیزی که بهش اعتماد دارم رو با بقیه به اشتراک بذارم، بازم ببخشید
خواهش می کنم. به هر حال قبول کنید کار درستی نیست. باید اطلاع رسانی کنید که این لینک چی هست و با کلیک کردنش چه اتفاقی می افته. من هم اگه تند حرف زدم و ناراحتتون کردم معذرت می خوام :)
خوبه.فقط ینی چی 5 درجه آزادی؟
یه مثال ساده تو این شکل جهت چرخش بازوها داره درجه ازادی رو تعریف میکنه
5درجه ازادی یعنی قابلیت حرکت و فعالیت در 5 مسیر چرخشی و جابجایی مثلا 3درجه حول x,y,x و دو درجه حول(phi,theta) در فضا
در کل باید رباتیک خونده باشی تا متوجه شی
خودم پایان نامه ارشدم همینه 2ماه دیگه دفاع دارم و اون 6درجه آزادی با لینک های خمیده هست
مرسی دوست عزیز :)
از فردا شاهد سقوط هواپیما های بیشتر میشویم (شوخی)
نه واقعا دمشون گرم و خدا قوت
خداروشکر واسه من باعث افتخاره و امیدوارم به همین شکل ادامه بدن و همینطور ما هم در آینده ای نه چندان دور بهشون بپیوندیم
بچه ها یه سر به این لینک بزنید
http://MyAlcatel.Avajang.com/?Ref=10112
عجیبه که دیجیاتو لینک این بازاریاب ها را پاک نمی کنه. دوست عزیز این سایت محل سوء استفاده از کاربرها نیست