ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وضع تبلت ها بهبود چندانی نیافته؛ فروش آیپد افت بیشتری داشته است

دنیا دیگر مثل روزهای اول عرضه آیپد علاقه ای به تبلت ها ندارد. حالا فروش تبلت ها هر روز کمتر و کمتر می شود. البته فروش جهانی تبلت ها نسبت به سال گذشته ۷٫۲ درصد ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۵ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دنیا دیگر مثل روزهای اول عرضه آیپد علاقه ای به تبلت ها ندارد. حالا فروش تبلت ها هر روز کمتر و کمتر می شود. البته فروش جهانی تبلت ها نسبت به سال گذشته ۷٫۲ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد داشته، اما این میزان رشد در مقایسه با رشد ۵۲٫۵ درصدی پارسال نسبت به سال ۲۰۱۲ قابل مقایسه نیست.

تا به حال در مجموع ۲۳۵٫۷ میلیون تبلت به فروش رسیده است. سهم اپل از این میزان در کل ۶۴٫۷ میلیون دستگاه بوده که کاهشی ۱۲٫۷ درصدی را تجربه کرده. این در حالی است که فروش آیفون ها و کامپیوترهای اپل رشد قابل توجهی داشته اند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

بر اساس آمارها، فروش جهانی کامپیوترها و تلفن های هوشمند در مجموع شاهد رشد بوده. این نشان می دهد که اغلب پیش بینی ها در خصوص افزایش رشد فروش تلفن های هوشمند و کاهش جذابیت تبلت ها درست از آب در آمده اند. یکی از مهمترین دلایل البته به طور واضح بزرگتر شدن اندازه صفحه نمایش تلفن های هوشمند و افزایش اقبال فبلت ها بوده است. فبلت ها با سایز بزرگترشان در واقع جایگزینی مناسب برای تبلت ها شده اند و این در حالی است که آنها قابلیت های تلفن های هوشمند را نیز دارند، پس اقبال بازار به سمت آنها نیز منطقی به نظر می رسد.

اگر شما از تلفن هوشمندی ۵ اینچی استفاده می کنید، برای داشتن یک تبلت جهت استفاده از سایز بزرگتری از صفحه نمایش مجبور به پرداخت هزینه ای جداگانه و حداقل ۴۰۰ دلاری هستید، اما در صورت خرید یک فبلت می توانید هر دو ابزار را در یک دستگاه واحد و تنها با یکبار هزینه کردن در اختیار داشته باشید.

تیم کوک مدیرعامل اپل البته ابراز امیدواری کرده که فروش آیپد دوباره مثل سابق به وضعیتی پایدار برسد اما اپل برنامه ریزی مشخصی برای این مساله نکرده است. به هر حال با توجه به شراکت اپل و IBM به نظر می رسد امیدواری اپل بی اساس هم نباشد اما ب هر حال با توجه به افزایش امکانات اضافه شده روی موبایل های بزرگتر و عرضه آیفون ۶ پلاس، شاید بسیاری از امکانات که قرار است در پی شراکت این دو به صنایع و شرکت های دیگر ارائه گردد در قالب آیفون عرضه شود.

پیش بینی می شود رشد فروش تبلت ها در سال ۲۰۱۸ نهایتا به ۵٫۴ درصد برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • qwer

    ببخشيد بحث رو عوض ميكنم كسى رآه رفع اراور ١٠٠٩ اپ استور رو ميدونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • وحید

      تغییر آی پی

  • ABBAS

    دلیل دیگش شاید به خاطر فبلت ها بوده

  • حامد حامدی

    ممنونم از سامسونگ بابت خلق فبلت

    ممنونم از مایکروسافت بابت نمایش پتانسیل واقعی یه تبلت

  • فـرزاد

    رقیب اصلی تبلتها بازار اشباع شده فبلتهاس که روز به روز هم دارن پهن تر میشن !

  • حامد حامدی

    این چیزا نشون دهنده ی اینه که تبات هایی با قابلیت های مشابه با موبایل ها(مثل تبلت های اندرویدی وآیپد یا ویندوز آر تی) که اصلی ترین ویژگیشون صفحه بزرگ تره هیچ جایی در آینده ندارن
    در عوض تبات هایی که پتانسیل جایگزین شدن لپتاپ رو داشته باشن آینده دار دیوایس های 8 اینچ به بالای همراه ما هستند.( که فعلا ایده آل ترین نمونه این مورد سرفیس پروه)

    • وحید

      البته حرفتون با توجه به آمار درسته اما دو نکته رو فراموش کردید.
      اول اینکه قیمت رو یادتون رفت و میتونه تاثیر گذار باشه.(قیمت سرفس رو مقایسه کنید با بقیه تبلتها)
      مورد دوم هم اینکه کم نیستند افرادی که میخوان دستگاهی قدرتمند داشته باشند که ساده تر از لپتاپها باشه. یعنی کارهای روزمره رو باهاش انجام بده و خیلی سبک هم باشه.(البته مورد دوم یکم سلیقه ای هست.)
      امیدوارم منظورو رسونده باشم

      • حامد حامدی

        قیمت همیشه در شروع بالاست ، وقتی نمونه ها بیشتر بشه و رقابت افزایش پیدا کنه قطعا شاهد کاهش قیمت خواهیم بود . همچنین پیشرفت در زمینه نانومتر سرعت بسیار زیادی داره و بازم کمکیه در کاهش قیمت
        نظری هم که دادم چشم اندازی از اون زمانه ، و ما قطعا اونموقع میخندیم که چرا یه روزی 10 اینچ رو با خودمون حمل میکردیم در صورتی که یه دستگاه 4 یا 5 اینچی هم تمام اون کار هارو برامون انجام میداده!!!

  • یک دوصت

    من قبل از اینکه با ایپد ایر کار کنم اصلا معنیه تبلت رو نمیدونستم به شخصه از محصولات ویندوزی و ویندوز فونی استفاده میکنم اما در دنیای تبلت ها با اینکه تبلت های ویندوزی کارایی بسیار بالایی دارن اما تجربه ی کار کردن با تبلت های اپل یه چیزه دیگست چون تو این قیمت تبلت های ویندوزی جالب نیستن اما تو 6 ملیون عالیی هستن عالیی(سرفیس 3).

    • Divan Greedy

      یعنی می خوای بگی تبلت هایی مثل ThinkPad ، dell venue ، سرفیس 2 و ... تجربه خوبی ندارن، شوخی می کنی تازه اینا هم قیمتش حدود 400 تا 600 هم قدرت اجرای کل ویندوز رو دارن

      • یک دوصت

        من امکاناتی که از یه تبلت میخوام رو میتونم روی ممو پد 100 دلاری ایسوس داشته باشم دیگه اینا که خوبن ولی خیلی از محیط ios خوشم میاد مخصوصا توی مرور گرش (ولی محیط ویندوز فون یه چیزه دیگست) و من خودم اولین کسیم که یه تبلت ویندوزی با ویندوز 10 میخره اما به نظرم توی این قیمت ios تجربه ی بهتری به ادم میده .

        راستی اونجا ساعت چنده (چیزی وجود داره به نام خواب)
        جواب اینستا ها رو چرا نمیدی هی زیر عکسات پیام میزارم

        • Divan Greedy

          الان ساعت 6:30 چیزی به اسم خواب تو تعطیلات روز شکرگذاری خیر وجود نداره ، فقط Xbox وجود داره

          • یک دوصت

            من عاشق مایکرو ام اما نتونستم برم xbox بگیرم رفتم سونی گرفتم بیا من یه تست از ps4 میزارم شما هم یکی از one خودت بزار ببینیم کدوم بهتره

  • مهدی

    تبلت به درد به خوری جز تب اس وجود نداره که اون هم به عنوان یه گجت همیشه همراه زیادی بزرگه منظورم 8.4 اینچ هست سایر تبلت های بازار هم که یا مشخصات خوبی ندارن مثل پردازنده رم و کیفیت تصویر و یا قابلیت مکالمه ندارن با اگر هم بخوای معمولی شو بخری باید یه گوشی دیگه بخری که علاوه بر هزینه دردسر حمل و شارز و بروز نگهداشتن دو تا گجت کلافه کننده هست با این وجود باید هم فروش خوبی نباشه چون تبلت کاملی وجود نداره فبلت ها هم خیلی کوچیکن و برای مرورگری وب و فیلم زیاد جالب نیستن

  • Divan Greedy

    یه چند تا چیز در مورد black Friday که از امروز تا 1 December/ اون کسایی که وین فون دارن می تونن بازی های angry birds رو مجانی دانلود کنن ، اونایی که Xbox دارن و بازی های دیجیتالی می خرن ، برن لینک زیر
    http://www.xbox.com/en-us/black-friday
    اونایی که اپل یا اندرویید دارن ، تو Google paly و app store و سایت های دیگه بگردن که مطمئنن بازی ها و برنامه هایی پیدا می کنن که مجانی باشه یا تخفیف داشته باشه

    • یک دوصت

      انگیری برد ها خیلی خوبه که مجانی شده بنظرم اصلا ارزش نداره براشون پولداد ولی مجانی که باشه ارزش داره باهاشون بازی کرد(به ایرانی)

      • Divan Greedy

        بعضی از بازیاش مثل go و bad pigs ارزش چند بار خریدن هم دارن

        • یک دوصت

          go که از روز اول که اومد free بود ولی من زیاد خوشم نیومد از بازیش (بد نبود نظر شخصیم اینه) من کلا تو گوشیم بازی هایی که دارم متل nova 3 هستش سبکه دیگه ای دوست ندارم ( بازم نظر شخصیم)

  • BuBo

    یعنی گیج محضمااا، یه بار خبر میزنن روشد خوب یه بار میگن رشد سقوط کرده، یه بار از وسط به دو طرف و و و ما که آخرش نفهمیدیم.

    آخر ومیریم رو سنگ قبرمان ونویسن : این هیچی نوفهمه، ( دیالوگ پدر فرهاد تو ببره)

  • bahram

    به نظرم بیشتر بازارها اشباع شده و طبیعتا فروش میاد پایین!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی