ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید آیفون 5C را متوقف خواهد کرد

آیفون 5C را به خاطر دارید؟ همان دستگاه پلاستیکی که عرضه آن در رنگ های متعدد یکی از ویژگی هایش به شمار می رفت؟ اپل امیدوار بود با عرضه 5C بتواند تا به بازارهای جدیدی دست ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۱:۰۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

آیفون 5C را به خاطر دارید؟ همان دستگاه پلاستیکی که عرضه آن در رنگ های متعدد یکی از ویژگی هایش به شمار می رفت؟

اپل امیدوار بود با عرضه 5C بتواند تا به بازارهای جدیدی دست پیدا کند و با تحت پوشش قراردادن قشر جدیدی از کاربران، سهم بازار خود را افزایش دهد. آیفون 5C اما دستگاهی بود که نه زرق و برق آیفون های اصلی را داشت و نه از قیمت پایین، میان رده های اندرویدی بهره می برد.

چنین عواملی باعث شد تا 5C نتواند موفقیت چشم گیری را در بازار به دست آورد؛ به نحوی که اکنون خبر از توقف تولیدش به گوش می رسد. بر اساس گزارشی که توسط یک رسانه تایوانی منتشر شده، احتمال داده می شود اپل در سال ۲۰۱۵ تولید این نسل از آیفون را متوقف نماید.

این رسانه بیان کرده است که اپل قصد دارد با از رده خارج کردن آیفون های 5C و 4S ، خط تولید خود را آزاد نماید و پتانسیل های آن را در اختیار آیفون های ۶ و ۶ پلاس قرار دهد تا بدین ترتیب قادر باشد محصولات جدیدش را در تعداد بیشتری به بازارها عرضه نماید.

بد نیست اشاره کنیم که هم اکنون اپل نسخه ۸ گیگابایتی آیفون 5C را به صورت آنلاک شده و با قیمت ۴۵۰ دلار در وبسایتش به فروش می رساند. اما اگر شایعات در مورد توقف تولید این محصول درست باشد، می توان انتظار داشت که طی ماه های پیش رو، این محصول با قیمت کمتری نیز به فروش برسد تا از این طریق اپل قادر باشد انبارهایش را از آیفون 5C خالی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Kamran_kTow

    Zaheresh Lumia Batelesh iOS Bud

  • NAKOOT

    مگه 4s از رده تولید خارح نشده؟

    توی مطلب نوشته خارج کردن 5c و 4s :|

  • Mohammad mehdi

    يادش بخير من يه فايو سي زرد داشتم
    نسبت به بقيه اپلا خيلي حرفي واسه گفتن نداشت ولي از رنگش خيلي خوشم ميومد اما اصلا استحكام نداش
    از فاصله ٥٠ سانتي خورد زمين تاچ و ال سي ديش فاصله گرف از هم
    الان يه ٦ دارم
    در كل به نظر من بدون تعصب گوشياي اپل راضي كننده هسن چون خاصن

  • 1person

    معلوم نیس با خودش چند چنده این اپل !!
    فقط لومیا و بس

    • ARIA

      آره دقيقا! چون كلا مايكروسافت كاملا مشخصه با خودش چند چنده... اصلا يك ميليمتر هم تغيير مسير نمي ده.

  • امیر پارسا

    هرچند که از نطظر ما آی شیپ ها پلاستیکش با پلاستیک بقیه فرق میکرد(!) و تعریف دوباره پلاستیک بوود اما حیفه اون ارم سیب پشت اش

    یه شکست به تمامه معنا واسه اپل
    چقدر استیو حرکات موزون کرد توی قبر وقته معرفیش
    --
    5cیه فرزند نامشروع از تیم کوک و جانی ایو بود با هوس پول پرستی

    • نیما

      امیر جان از نظر من 5سی به این دلیل به وجود اومد که دلیل زیادی برای مهاجرت از 5 ( که طبق روال عادی باید بعد از معرفی 5 ای ارزونتر هم میشد ) به 5 اس وجود نداشت و تولید همزمان 2تا گوشی با اون متریال تو اون شرایط برای شرکتی مثل اپل هم سخت بود
      پس به راحتی با کنار گذاشتن 5 و یه سری تبلیغ دهان به دهان و نسخه ارزون شده و این موارد این گوشی وارد بازار شد الانم با کاهش قیمت 5 اس دیگه دلیل منطقی برای خرید 5 وجود نداره غیر اینکه همون دسته بندی که گفتی :D بگن اله بله جیمبله
      ولی خوب فروخت و سود خیلی خوبیم به شرکت رسوند
      ارادت از شمال تا جنوب

  • فـرزاد

    مثلا قرار بود میان رده باشه با قیمت معقول ... تو ایران که ماشالله تو قیمت پا به پای 5 بودش ، یه جاهایی هم می خواست پوز 5s رو بزنه!!

  • M.S.N

    این گوشی یک لومیا کوچک با IOS بود.
    وقتی دست بگیری متوجه میشی.

    • Divan Greedy

      لومیا قطرش اینقدر نیست ،

  • BuBo

    بیا بعد من سر یه موضوعی گفتم 5c موفق نبود همه امدن منفی دادن بعد هم که گفتم حداقل دلیل بیارید یکی امد یه خالی هایی بست رفت. خب بابا اخبار فناوری رو اگه بدون تعصب دنبال کنید یه مسئله علمی و تفریحی میشه نه حرص جوش الکی خوردن برای ... D:

    • TROOL

      اون موقع بهت منفی دادیم
      الان بهت مثبت میدیم :-D

      • BuBo

        راضی به زحمت نیستیم، شما همین که کامنت ما رو اسکرول کنی ازش گذر کنی مارا بس است :p

        • TROOL

          حتمن , از این به بعد :-D

    • زاخار

      خدایی این سایت یه سری متعصب داره که تو دنیا تک هستن
      یارو ..... :))))

  • نیما

    از ابتدا هم معلوم بود که یک تولید به اجبار و از روی سیاست توسط اپل بود، جایی که اپل میخواست به جای کاهش قیمت 5 و عدم ترقیب خریدار به 5s، از دست تولید کم منفعت 5 با سود کم راحت بشه...

  • مصطفی

    من گوشیم آیفون 5C سفید 16 گیگ هست بسیار راضی ام ازش و هیچ نقطه ضعفی هم نداره
    وقتی توو دست میگیری حس کالای لوکس میده
    حسی که حتی با در دست گرفتن گلگسی اس5 هم نداری

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی