ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اتوبوسی با سوخت بیومتان در انگلستان مسافر جا به جا می کند

اخیرا اتوبوسی به شبکه حمل و نقل انگلستان اضافه شده که سوخت آن از طریق زائده های غذایی و عموما مدفوع انسان تامین می شود. Bio-Bus یا اتوبوس زیستی، قابلیت حمل 40 مسافر را به ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۷ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیرا اتوبوسی به شبکه حمل و نقل انگلستان اضافه شده که سوخت آن از طریق زائده های غذایی و عموما مدفوع انسان تامین می شود.

Bio-Bus یا اتوبوس زیستی، قابلیت حمل 40 مسافر را به مسافت 300 کیلومتر طی یک بار سوخت گیری دار. این اتوبوس بین فرودگاه بریستول و مرکز شهر Bath در رفت و آمد است.

اگر تا همینجای کار حالت تهوع پیدا کردید لطفا ادامه مطلب را مطالعه نفرمایید.

بالاتر گفتیم که هر بار سوخت گیری این اتوبوس، تا 300 کیلومتر می تواند مسافرین را جا به جا کند. بنابراین پرسش اصلی اینجاست که سوخت گیری چگونه است و چه حجمی کافی است؟ طبق گفته سازنده این اتوبوس، مدفوع 5 انسان به اندازه کافی در خود انرژی دارد که ماشین را 300 کیلومتر به جلو براند.

احتمالا برای تان پرسشی پیش آمده که اگزوز این ماشین، افرادی که در خیابان، کنار اتوبوس قرار دارند را بیهوش نخواهد کرد؟ یا درون کابین ماشین بوی ناخوشایندی نخواهد آمد؟ خیر، برآمدگی بالای این دستگاه تمامی گازهای بدبو را جمع می کند و از نشت آن ها به بیرون جلوگیری می نماید.

اگر گاز بیومتان جایگزین سوخت کنونی ماشین ها شود، میزان گازهای گلخانه ای موجود در جو زمین 88 درصد کاهش خواهد یافت. از طرفی، تامین انرژی هم تقریبا رایگان و بی هزینه خواهد بود.

دنیای عجیبی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • bahram

    اینو چند وقت پیش بی بی سی پخش کرد.هم خنده داره هم خیلی کاربردی :)
    خبر جالبی بود.مرسی :D

  • محمد

    این اتوبوس گاز حاصل از مدفوع رو مصرف می کنه نه خوده مدفوع رو یعنی مدفوع رو نمیریزن توش ، خود مدفوع در ایستگاهای سوخت گیری طی فرایندی ازش یه گازی میگیرن بعد اون گاز رو به اتوبوس می زنن مصرف اون گازم نه الودگی داره نه بو

  • سیب کوچولو

    یک سوال دیگه سرعت این اتوبوس چقدره ؟

    • Farhad_Agha

      اندازه مجموع 5 نفر ادم
      حدود 70 کیلومتر فکر کنم

  • ARIA

  • steve

    حاضرم با پاي پياده برم ولي با اين نرم :) ولي جدا از شوخي فكر جالبي كردن فقط موندم اگه يكي ا-س-ه-ا-ل بشه تا چند ساعت اتوبوس ميتونه راه بره (شوخي)

    • رزنوف

      اگه یکی ا-س-ه-ا-ل داشته باشه فکر کنم مشاین ریپ بزنه

  • TROOL

    واقعن چه سوختی
    شنیده بودم با مدفوع حیوانات این سوختو تامین میکنن

  • Farhad_Agha

    علم دارن علللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللم
    ما هم بنزین داریم تا 80 درصد الاینده تر از بنزین های دیگ کشورهاس
    از مدفوع هم بدتر

  • mohammad_mehdi_jafari_1

    دوستان ببخشيد سوال كاملا بي ربط ميپرسم ابنجا ولي دارم ديوونه ميشم
    تقريبا ١هفته اي هس كه از app store نميتونم دانلود كنم اوايل ارور ١٠٠٩ ميداد ولي الان هيچ اروري نميده وقتي رو نصب ميزنم يه ١٠ دقيقه اي همينجور ميچرخه يا رو اون مربعه ميمونه
    خواهش ميكنم كمك كنين

    • محمد

      دوست عزيز يه بار گوشيتو خاموش روشن كن همه چى درست ميشه // تضمينى

    • Farhad_Agha

      از این لینک هر برنامه ای بخوای میتونی بدون دردسر از گوگل پلی دانلود کنی
      http://apps.evozi.com/apk-downloader/

      • mohammad_mehdi_jafari_1

        عزيز من گفتم app store منظورم app store اپل هس نه گوگل پلي

        • The Azerila

          دوست عزیز منظور رفیقمون از blue i button دکمه آبی رنگی هست که درون آن حرف(I)نوشته شده است که کنار شبکه وای فایی است که بهش متصل هستید

    • iPooya

      من مشكلي ندارم ... آخرين اپ رو هم ٣٠ مين پيش گرفتم

    • ARIA

      Settings > Wi-Fi > Blue i Button (beside connected network's name) > Change DNS to 8.8.8.8
      احتمالا مشكلتون حل ميشه

      • mohammad_mehdi_jafari_1

        داداش با چيز پي ان هم امتحان كردم نشد
        ميگم blue i button كدومه؟ دقيقا؟

  • علی امیری

    پیشاپیش عذر میخوام.
    بعد فک کن یه سری ایستگاه تامین سوخت باشه رانندهه بگه:" آقا بیزحمت ب.ر.ی.ن توش"یا از یارو بپرسن کارت چیه؟طرف بگه:"صبح تا شب م.ی.ر.ی.ن.م تو ماشین مردم".
    پساپس هم ببخشید.

    • siamak Gol

      سرویس خخخخخخخخخخخخخ

  • وحید

    دیگه یواش یواش ر.ی.د.ن هم با ارزش میشه ها لابد مثل بنزین هم دوباره مسئولین ما گرونش میکنن :D

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی