ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شایعات و رندرهای جدید از Xperia Z4 و Xperia Z4 Ultra منتشر شد

در ۲ سال اخیر ما چهار نسل از سری تلفن های هوشمند سونی اکسپریا زد را دیده ایم. بعد از شش ماه از معرفی اولین محصول سونی در این سری، زد ۱ معرفی گشت و همین ...

حامد پورحسینی
حامد پورحسینی منتشر شده در ۱۰ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ۲ سال اخیر ما چهار نسل از سری تلفن های هوشمند سونی اکسپریا زد را دیده ایم. بعد از شش ماه از معرفی اولین محصول سونی در این سری، زد ۱ معرفی گشت و همین فاصله زمانی برای زد۲ و زد۳ هم تکرار شد.

خانواده اکسپریا زد بزرگ و بزرگ تر شد و حالا می بینیم که با تبلت، کامپکت و زد اولترا (فبلت ۶.۴ اینچی با نمایشگر ۱۰۸۰پی) کامل تر شده است. با توجه اینکه همه از عادت سونی در معرفی پرچمدار جدید در مدت شش ماه مطلع هستند، طبیعتا بازار شایعات و تصاویر این محصول هم داغ است.

حال یک رندر جدید از اکسپریا زد۴ و زد۴ اولترا به همراه مشخصات فنی آنها منتشر شده.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی به روی آن کلیک کنید.

شایعات می گویند که نسل پنجم سری اکسپریا زد دارای پردازنده چهار هسته ای اسنپدرگن ۸۱۰ خواهد بود که از معماری ۶۴ بیتی بهره می برد و همچنین ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می کند. همچنین سونی قصد حذف کارت حافظه جانبی MicroSD و اضافه کردن قابلیت شارژ القایی Qi Wireless Charging را دارد.

همانطور که در تصویر رندر جدید از اکسپریا زد ۴ و زد ۴ اولترا می بینید، نشان می دهد که این دو محصول احتمالی، در دو سوی آخرین پرچمدار معرفی شده این شرکت قرار گرفته اند. به نظر می رسد انتظارها در حال به پایان رسیدن است و سونی بالاخره قصد دارد حاشیه نمایشگرهایش را تا حد زیادی (و نه در اندازه آیفون) کم کند. همچنین از نظر ابعاد اکسپریا زد ۴ از نسل قبلی خود کمی کوچک تر است اما نمایشگر ابعاد خود را حفظ کرده.

زد ۴ اولترا هم به احتمال بسیار زیاد یک نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد داشت که پیشرفت بسیار خوبی نسبت به زد اولترای نخست محسوب می شود. همچنین این قبلت با دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی با سنسور Sony Exmor RS عرضه می شود و از تصویربرداری ۱۲ بیتی RAW هم پشتیبانی می کند. شایعات می گویند این محصول داری اسپیکرهای ۲ گانه در جلوی دستگاه است که البته جایگاه آن در رندر بالا آنچنان مشخص نیست.

هنوز از اینکه رندرهای منتشر شده چقدر به واقعیت نزدیک هستند نمی توان اطمینان داشت. یکی از دلایلی که محصولات سونی از حاشیه های بالایی برخوردارند، زبان طراحی Omnibalance آنها است. این طراحی باعث می شود تعادل توزیع وزن در دستگاه رعایت شود تا از افتادن های ناگهانی جلوگیری گردد.

شما چه تصوری در رابطه با نسل بعدی سری اکسپریا دارید؟ فرض کنید این تصاویر و شایعات حقیقت داشته باشند، آیا نسبت به تهیه اکسپریا زد ۴ یا زد ۴ اولترا اشتیاقی خواهید داشت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Hasper

    امیدوارم که حاشیه ها کم بشه ولی این رندرها کاملا چرته z3 5.2inch هست و zu 6inch. طبق شایعه. ولی الان تو عکس نگاه کنی انگار zu بیشتر از 2 inch بزرگتره. در کل برای sony آرزوی موفقیت میکنم.

  • ehsan

    دیجی آتو لطف کن خبر ساعت هوشمند جدید سونی رو هم قرار بده!

  • administrator

    بینظیر

  • NAKOOT

    خیلی خوشگل شده
    دم سونی گرم

  • Mr.Sanayi

    بنظرم اسپندرگون 810 یک اغراق بززگه هیچ شرکتی تا ساله آینده از 810 استفاده نمیکنه سونی یا کسانی که این شایعه رو راه انداختن هدفشون بی توجهی مردم و منحرف کردن توجه عموم به پرچم دارانی که زودتر از Z4 قراره معرفی بشن!
    مثلا M9 مردم به محض اومدن M9 سراغش نمیرن چون منتظر Z4 و پردازنده ی قوی تری هستن
    یک سیاست منطقی بنظر میاد
    البته منم از طراحی با حاشیه کم خیلی خوشم میاد اما مدل التراش دیگه خیلی غیر طبیعیه مفهومیه و مطمعنن امکان ساختش حالا حالا ها نیست.

  • bahram

    ایول سونی.از زد4 اولترا خیلی خوشم اومد
    مرسی

  • armin_sedaghat

    دیوان بشینی تئاتر نگاه کنی از اون بهتره :-دی

  • mohsen

    حذف میکرو اس دی !!
    من نمیدونم این میکرو اس دی چقد جا میگیره !
    اصلا شما بگو گوشی هیولا باشه میکرو اس دی نخوره من که نمیخرم !!!

  • امیر پارسا

    هزار افرین به سونی
    بخدا بربری سرکوچه ما هم به سرعت گوشی زدن سونی بربری نمیرنه!

  • Mr. J

    البته من شدیدا منتظر کامپکت این نسل هستم که اینجا ازش صحبتی نشده.

    • ali9zafar

      کامپکت نداره این نسلش
      سونی یکی درمیون کامپکت میزنه
      =====
      زد 4 خیلی باحاله چون کوچیکتر هم شده یکم

    • عــــــامـــــــــر

      معمولا بر خلاف پرچمدارا که هر 6 ماه یکبار میان برای سونی ، کامپکت ها هر 1 سال میان مثلا نسخه زد 1 کامپکت داشت ، زد 2 نداشت و باز زد 3 داشت یعنی میشه گفت پرچمداران سونی با ارقام زوج کامپکت نئارن که 4 هم شاملش میشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی