ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال توسعه پردازشگرهای گرافیکی خودش است

امروز شایعه ای از کره جنوبی و شرکت سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده که بر مبنای آن احتمال می رود این کمپانی در حال توسعه دادن و طراحی پردازنده های گرافیکی خودش به منظور به ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۲ آذر ۱۳۹۳  |  ۰۱:۰۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امروز شایعه ای از کره جنوبی و شرکت سامسونگ به بیرون درز پیدا کرده که بر مبنای آن احتمال می رود این کمپانی در حال توسعه دادن و طراحی پردازنده های گرافیکی خودش به منظور به کار گیری آنها در نسل بعدی تلفن هوشمند پرچمدارش یعنی گلکسی نوت ۵ باشد.

سامسونگ تا پیش از این توانسته به توانایی تولید مودمهای قابل استفاده در تلفن های همراه دست یابد و از آنجایی که توان تولید پردازشگر را نیز دارا است چنانچه اکنون بتواند GPU های خود را نیز تولید نماید هم رده ی کمپانی قدرتمندی چون کوالکام شده و توان رقابت با آن را در زمینه ی تولید چیپست نیز پیدا می کند.

در حال حاضر شرکت کره ای مورد بحث در خط تولید چیپست های خودش با نام Exynos از پردازنده و GPU های مبتنی بر معماری ARM بهره می گیرد اما به جرات می توان گفت بازار تلفن های هوشمند ظرف چند سال گذشته به صورت کامل در انحصار چیپست های کوالکام بوده است.

اطلاعات فوق الذکر ظاهراً از طریق اسنادی که سامسونگ در جریان جدال قضاییش با Nvidia بر سر پتنت ها در اختیار دادگاه گذاشته به بیرون درز یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL

    الان دیگه سامسونگ همه چی از خودش داره هر روز داره قدرتمند تر میشه

  • عشق شیائومی

    ممنون از مطلبتون

  • erfanm

    کوالکام فقط طرفدار پیدا کرد چون در محصولات الجی و اچ تی سی و سونی استفاده میشه و طرفداران این شرکت ها طبیعتا باید طرفدار اونم باشن.
    هنوز یادم نرفته تا قبل از S4pro کوالکام چی بود!
    یکم خبر ها رو دقیق تر بنویسین حتی اگه ترجمه شدس...همه چیپ های اکسینوز رو به خاطر حرارت متهم میکنن در حالی که تمام محصولات سه شرکت دیگه اسیب هایی که بخپه بوردشون رسیده در اثر حرارت بیشتره.اینو از زبان یه تعمیرکار موبایل شنیدم

  • erfanm

    هم رده کوالکام برسه؟
    خندم گرفت خدایی
    دومین سازنده نیمه هادی دنیا رو با کوالکام مقایسه کردن؟
    کوالکام فقط SoC میسازه
    فقط توی همون SoC ها هم سامسونگ خیلی جلوتره
    کوالکام تازه میخواد بیاد توی بیگ لیتل که سامی دیگه استاد شده توش
    کجای این با کوالکام قابل مقایسس؟

    • saeed_mousavi_1

      درست میفرمایید ، استاد هنگ شده

  • emeliano

    به احترام نارنجی (سکوت)

  • jimli

    سامسونگ دنیاییه واسه خودش
    من طرفدارش نیستم ولی اینایی که تا میبینن یه درصد فروشش اومده پایین سریع میان میگن آقا سامسونگ تموم شد و این حرفا باید بدونن راجب چه غولی دارن صحبت میکنن

  • bahram

    خوبه.ولی به نظرم خیلی طول میکشه تا به کوالکام برسه! کوالکام به این راحتیا قافیه رو نمیبازه. جدال سختی خواهد داشت :)
    مرسی

  • ali.n

    کار درست و خوبی میکنه، و این نشون میده یه شرکت بزرگ نباید درجا بزنه...... امیدوارم محصول بی نقصی ارائه کنه و رقابت رو جدی تر کنه، البته کوالکام فعلاً که بازار دستشه و با توجه به داشتن تجربه و دانش کافی قطعاً نباید درجا بزنه شاید با پیشرفت در هر نسل سامسونگ نتونه بهش برسه.

    • saeed_mousavi_1

      نه بابا ، باز میاد مشتری ایرانی رو میکنه موش آزمایشگاهی ، مثل پردازنده های اگزینوسش که هنگ میکرد ، جرات نداشت تو آمریکا اونا رو بفروشه

  • Divan Greedy

    خبر از منبع معتبر iverge
    http://www.theverge.com/2014/12/2/7319389/iranian-hacker-group-targeted-airlines-and-factories
    راجب به سونی و کره ، همون قدر که سونی کار بدی کرده موقع ساختن اون فیلم ، EA هم با battlefield 3 واسه ما کرده ، البته قصدم اصلن دفاع از کره و .. نیست ، خوبه قبل از سریع حرف زدن ، یه مقدار راجب به شرایط و دلیل هم فکر کرد

    • ali.n

      عزیز سونی پیکچرز خودش داستان و فیلم رو نمینویسه و کار مستقیم سونی نیست این،شاید شما بگی خب وقتی عامل مجموعه هست باید نظارت کنه که چی ساخته میشه، خب درسته ولی ببین آخه توهینی نیست یه فیلم تخیلی....،سالانه کلی فیلم میسازن توش رئیس جمهور آمریکا و... رو منفجر میکنن ولی کسی اینچنین شاکی نمیشه..

      • Divan Greedy

        بتلفید 3 هم یه بازی تخیلی بود دیگه ، درسته / خودت داری می گی امریکا داره راجب به خودش می ساره ، نه کشور دیگه ، پس دقیقن چرا موقع فیلم argo این چیزا رو نمی گفتید ؟؟؟ Argo هم تخیلی بود

        • ali.n

          به عنوان یکی از جمع پاسخ دادم و گیس کشی هم نداریم موافق بحثم، اما میگم جمع بستن و مرتبط کردن نظرات کلی درست نیست،، در ضمن مشخصه که نظر شخصیمه نیاز نیست بنویسم چون به جایی استناد نکردم،...،در مورد سوالت هم خب زیاد به این چیزا اهمیت نمیدم ببین خب به خاطر تنش ها چنین شکل تفکری توی فیلمسازا و یا بازی سازها هست. خب قابل قبول نیست اما بار حقوقی از این بابت وجود نداره و سونی ملزم نبوده جلوی فیلمساز رو بگیره.. و2

          • ali.n

            2...واینکه این با اون دو قابل قیاسه رو قبول ندارم،مثلا اون دو رو یکعده کار مستقیم دولت آمریکا میدونن و یکعده میاندازن گردن هالیوود و.... به نظر من سازنده اصلی مسئول هست و با توجه به آزادی بیان دولت و یا کمپانی پشتیبان دخالت و جلوگیری نمیکنن...... به هر حال من داد و هواری راه نمیندازم که تو بازی بهمون توهین کردن خود ما منزه نیستیم از این جور رفتار، اینجا روی زمین جلوی در ورودی دانشگاه ها و یا معابر پرچم آمریکا رو نقاشی میکنن که رد بشیم...

        • ali.n

          من درک نمیکنم صرفاً تو نظراتت چه کسانی رو مخاطب قرار میدی،،، الان به نظر من پاسخ دادی خب،، منم تو نظرم نوشتم که برداشت شخصیم اینه که یک فیلم با چنین موضوعی توهین نیست،،،،،، بعد تو میگی چرا راجع به ارگو این چيزا رو نمیگفتید!!!!! منکه یادم نمیاد راجع به ارگو یا بتلفیلد تابحال هیچ نظری داده باشم.. خب پس جمع نبند لطفاً....

          • Divan Greedy

            من برای جمع نوشتم ، جنابعالی اومدی جواب دادی ، منم جواب دادم ، گیس و گیس کشی نداره ، یه بحث معمولی ، حالا نظر شخصی شما راجب به این 2 مورد بالا چیه ، ایا خوب یودن ایا بد بودن یا ایا این 2 تا با سونی پیکچرز فرق می کردن ، اگر می کردن ، چرا ؟ ، در ضمن شما تو نظرتون ننوشتید عقیده شخصیتونه ،

  • Mr e

    سامسونگ غوليه كه تو هر زمينه اي فعاليت كرده اميدوارم تو ساخت پردازنده هاي گرافيكي هم موفق بشه

مطالب پیشنهادی