ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست های NUCLUN تولیدی LG عامل فروش اندک LG G3 Screen هستند

در ماه اکتبر ال جی دست به معرفی یک تلفن هوشمند با عنوان LG G3 Screen زد که انحصاراً در بازار کروه جنوبی عرضه گردید. این محصول در اصل اولین موبایلی بود که در آن از ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ماه اکتبر ال جی دست به معرفی یک تلفن هوشمند با عنوان LG G3 Screen زد که انحصاراً در بازار کروه جنوبی عرضه گردید. این محصول در اصل اولین موبایلی بود که در آن از چیپست های هشت هسته ای NUCLUN تولیدی خود این شرکت کره ای بهره گرفته شده بود.

اما اکنون و با گذشت دو ماه از ارائه ی G3 Screen به بازار که از نظر مشخصات فنی تقریباً مشابه پرچمدار شرکت تولید کننده اش یعنی LG G3 است، به نظر می آید استقبال خوبی از آن به عمل نیامده و نقدهای صورت گرفته نسبت به آن مثبت نیستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برخی منابع در رابطه با این موضوع توضیح داده اند که چیپست های تولیدی ال جی موسوم به NUCLUN در اصل یک نسل عقب تر از چیپست های تولید شده توسط شرکت های چینی مانند MediaTek و هوآوی هستند.

گفته می شود کمپانی کره ای مورد بحث ظرف مدت ۲ سال ۱۷۹ میلیون دلار را برای توسعه ی چیپست های مذکور هزینه کرده و در نهایت به دلیل بالا بودن بیش از حد دمای پردازنده مجبور شده است سرعت آن را پایین بیاورد که همین امر سبب شده تا ضعفی جدی در حین پردازش های سنگین مشاهده شود. همه ی این عوامل در مجموع ظاهراً علت اصلی فروش ناموفق G3 Screen هستند که در حال حاضر با قیمت تنها ۱۷۹ دلار به متقاضیان ارائه می شود.

چیپست های NUCLUN از LG هشت هسته ای و بر پایه ی تکنولوژی ۳۲ بیتی و طراحی big.LITTLE از ARM بنا نهاده شده اند. در این محصول چهار هسته ی Cortex-A15 با سرعت پردازش ۱.۵ گیگاهرتز در کنار Cortex-A7 از ARM با سرعت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز به کار بسته شده است.

البته برخی از کارشناسان بر این باور هستند که LG G3 Screen دچار ضعف firmware بوده و به درستی با چیپست مورد بحث سازگار نشده و شاید ال جی بتواند با به روز رسانی نرم افزاری مشکل را حل کند. باید منتظر ماند و دید واقعاً مسئله در NUCLUN خلاصه شده یا این قضیه با یک آپدیت نرم افزاری حل خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • ابراهیم معتمد

    من درحال ابدیت انرویید 5 واسه گالاکسی مگا 6.3
    کفم بریده
    دارم کف بالا میارم

    • reza_zarchi

      مطمئنی اندروید پنجه؟؟
      آخه حجمش خیلی نسبت به یک آپدیت بزرگ پایینه. در ضمن گلکسی مگا چطوریه که زودتر از خیلی از پرچم دارای سامسونگ آپدیت اندروید ۵ رو دریافت می کنه؟؟!!

  • علی امیری

    دوستان فک کنم whois.com هم مارو تحریم کرد.صبح اینطور نبود.الان تو خودش که درخواست میدم اجازه نمیده ولی با قندشکن جواب میده.
    -------------------------
    403 Forbidden

    Request forbidden by administrative rules.

    • PORYA

      اره بستن
      ایرونیا حالشو ببرین کم مونده افغانستان هم ما رو تحریم کنه

      • علی امیری

        دوست عزیز این کامنت شما,رنگ و بوی نژاد پرستی داره.

  • فرشاد

    ال جی روی طراحی گوشیش خیلی کار کرد ولی روی تبلت هاش نه
    -------------------------
    دوستان نگید ربطی به موضوع نداره (خیلی هم بی ربط نیست البته) الان حوصله خوندنش رو ندارم
    لطفا

  • Hossein Za

    من به الجی اون قدر اعتماد دارم که اگه شب بخوابه روز پاشه یه محصولی بده می خرم...انگار اون محصول صد سال امتحانشو پس داده....دوستان امیدوارم به کسی توهین نشه اما من اون قدر که به الجی اعتماد دارم به سامسونگ که توی چیپست ها غولیه برای خودش ندارم....

    • فرشاد

      اقایون اولا که مطلب خوندم خوب من 179دلار از نظرم خوبه بالاخره از جی ال ایکس خودمون که ....
      بعد هم به احتمال زیاد با اپدیت حله
      -------------------
      حسین جان الان یه ایمیل بهت میدم ایملم رو خواسته بودی
      اگر یاهو داری که عالی اگه نه به این جی میل بدم
      راستی کجای بازی

      • Hossein Za

        داداش جیمیل بده...مرحله های برفیش کیف میده مخصوصا 7و8 حال کن.....

        • فرشاد

          سند شد سابش Salam با منتطریم

  • SAEED DASTMARD

    نسل 1 پردازندش بوده خوب طبیعی هست مشکلاتی داشته باشه مطمئنا نسل بعدش این مشکلات رو رفع میکنه.

  • TROOL

    دیگه هر شرکتی از یه جایی شروع میکنه
    الجی هم از اینجا شروع کرده امیدوارم موفق بشه و باعث رقابت بشه
    و اگه عمری بود بیایم تویه همین پیجها سرش بحث کنیم بعد جنجال بشه به سمت هم کامنتو دمپایی ابری و منفی پرت کنیم :-D

    • علی امیری

      :-D

      • رحیم علیزاده

        احمد کایا رو عشقه

        • علی امیری

          :-)

          • علی امیری

            البرز.آقا رحیم.

          • رحیم علیزاده

            میشه بفرمایی بچه کجایین؟

      • دانیال

        :-)

      • Hossein Za

        علی جون فدایی داریی بوق کسی که بهت بد نیگا کنه داداش

        • علی امیری

          وای آقا مارو شرمنده ی لطفتون نکنید.آب شدم.من کوچیک همه هستم.

مطالب پیشنهادی