ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

شیائومی فروش محصولاتش در هند را متوقف خواهد کرد

شیائومی پس از موفقیتی که در بازار چین به دست آورد، تصمیم گرفت تا کشور های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و محصولات خود را بازار های متعددی توزیع نماید. یکی از اولین تلاش ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۱ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۲:۱۸

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شیائومی پس از موفقیتی که در بازار چین به دست آورد، تصمیم گرفت تا کشور های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و محصولات خود را بازار های متعددی توزیع نماید.

یکی از اولین تلاش های شیائومی در خارج از مرز های چین، بازار هندوستان بود. جمعیت زیاد و اوضاع اقتصادی نه چندان مناسب، هند را برای شیائومی به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده بود.

سازنده چینی از اوایل سال جاری میلادی وارد بازار هند شد و از آن زمان توانست بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه را به فروش رساند. اما به زودی درب های این بازار پر سود قرار است بر روی شیائومی بسته شود.

امروز هوگو بارا نامه سرگشاده ای را برای کاربران هندی خود ارسال کرد و طی آن اعلام نمود که بنابر حکم دادگاه هندوستان، کلیه فعالیت های شیائومی تا اطلاع ثانوی در این کشور متوقف خواهد شد.

در حالی که بارا به جزییات بیشتری در نامه خود اشاره نکرد، خبرنگاران Economi Times موفق شدند تا اطلاعات دقیق تری را در رابطه با این ماجرا به دست آورند. بر اساس گزارشات به نظر می رسد که حکم لغو فعالیت های شیائومی در هند، به علت شکایت شرکت اریکسون از این سازنده صادر گشته است.

ظاهرا اریکسون ادعا کرده است که شیائومی ۸ پتنت این شرکت مربوط به تکنولوژی هایی مانند 3G و EDGE را نقض کرده است. دادگاه هند قرار است حکم نهایی در این رابطه را ۲ ماه دیگر اعلام نماید.

شاید این زمان فرصتی باشد برای سازنده چینی تا بازار کشور هایی که کمتر درگیر قوانین کپی رایت هستند را مورد آزمایش قرار دهد. به نظر شما از محصولات شیائومی در ایران استقبال خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • سهیل

    تو ایران از پتنت خبری نیست ولی هستن کسانی که تعیین می کنن چه برندی بیاد و چه برندی نیاد پس اگر اون افراد نخوان حق ورود در کارنیست

  • amrz

    بیاد ایران که من حتما میخرم. از بس تبلیغش شده دوس دارم یکیشو داشته باشم. قیمتاشم که پایینه.

  • PORYA

    ما که از چپو راست تحریم های مختلفیم
    این گوشی تو ایران بیاد
    معلومه خوشحال میشیم

  • امید

    سایتتون برام جالب اومد رفتم "درباره ما" رو دیدم
    اون تیکه که گفتین "ستاره‌های درخشانی" رو خوندم، هنوز دارم می خندم.
    .

    .
    .
    شاد باشین

  • میثم

    سلام دوستان.
    من گوشیه MI4به همراه دستبندش و همچنین هندزفریشو یک ماه پیش خریدم..فقط میتونم بگم عالیه.تمام محصولاتش باکیفیت عالی و با قیمت مناسب به دستم رسید.بیاد ایرانم باورکنید تو فروش خیلی از برندهای دیگه تاثیر میذاره..

  • دادا

    فکرشو می کردم به مشکل بر بخوره اما در بازار های بعد از هند تازه اولشه ایران هم بیاد سوده زیادی نداره چون بازار بزرگی نیستیم !!!

  • عــــــامـــــــــر

    قیمت عالی ، طراحی شیک ، و سخت افزار عالی میتونه باعث موفقیت این محصول توی هر بازاری بشه ، چه ایران چ هرجای دیگه

  • pars

    HUAWEI بزرگترین شرکت مخابراتی دنیاست و قدیمیه و از این بابت پتنت و ... مشکلی نداره . ژیائومی تازه راه افتاده و درسته محصولات خوبی داره ولی باید بیشتر به فکر پتنت و حق اختراع و امتیاز در بازارهای جهانی باشه . مطمئنا در امریکا و غرب که خواهان ورود از 2015 هست به مشکلات بیشتری میخوره در حالی که هواوی در حال گسترش بازار جهانیه هر چند جای اول خودش رو فعلا در چین و جای سوم جهانیش رو به ژیائومی داده . اگر بیاد ایران خیلی خوب میشه و رقیب هواوی هست و حسابی بازار رو برای سامسونگ و LG و بقیه سخت تر میکنند

  • TROOL

    به نظر شما از محصولات شیائومی در ایران استقبال خواهد شد؟
    نیکی و پرسش !

    • SAEED DASTMARD

      هواوی با پردازنده کیرین استقبال شد از کوالکام سونی در پکیج شیائومی 100% استقبال میشه.

  • علی طایی

    کاملا حقشه فکر کرده همه جا چینه که هر کاری دلش
    خواست بکنه یه جا باید تاوان کپی رفتن از بقیه رو بده
    انگار بقیه از سر راه طراحی و تکنولوژی رو اوردن

    • LG G3

      مشابه این پتنت های مربوط به شبکه های 3g رو هم اپل نقض کرده بود و محکوم هم شد تو امریکا ولی بسرعت وتو شد و هیچکدوم شما حرفی نزدین!!
      نمیدونم شما چر اینقد به شیائومی حمله میکنین بخاطر حرف های مدیران اپل که همش از ترس رشد شیائومی بوده و یذره هم به خودتون زحمت نمیدین فکر کنین. اپل هم کمتر از این شرکت نقض پتنت نکرده، تو همین یکی دو ماهه توی چند تا دادگاه مختلف بخاطر نقض پتنت محکوم و جریمه شده!!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی