ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید چیپست های A9 مورد نیاز اپل را آغاز کرده است

ماه گذشته اخباری منتشر گشت که در آنها ذکر شده بود اپل پس از خاتمه یافتن دعوای پتنتی اش با سامسونگ در اروپا، تصمیم گرفته تا تولید چیپست های سری A خود را مجدداً به این کمپانی بسپارد. ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ماه گذشته اخباری منتشر گشت که در آنها ذکر شده بود اپل پس از خاتمه یافتن دعوای پتنتی اش با سامسونگ در اروپا، تصمیم گرفته تا تولید چیپست های سری A خود را مجدداً به این کمپانی بسپارد.

امروز نشریه کره ای Electronics Times در گزارشی آورده که کمپانی مورد بحث رسماً تولید چیپست های A9 را آغاز نموده است. این گزارش می افزاید سامسونگ چیپست های مورد تقاضای همتای آمریکاییش را در کارخانه ای که در شهر آستین ایالات تگزاس قرار دارد شروع کرده و در ساخت آنها از تکنولوژی FinFET چهارده نانومتری بهره می گیرد.

این تکنولوژی سبب می شود پردازنده های A9 از نظر ابعاد پانزده درصد از نسل فعلی ۲۰ نانومتری به کار رفته در آخرین محصولات تولیدی کمپانی ساکن کوپرتینو کوچک تر باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بهره گیری از تکنولوژی و معماری ۱۴ نانومتری همچنین سبب شده تا چیپست A9 نسبت به سری قبلی خود تا ۳۵ درصد انرژی کمتری مصرف نماید. تولید چیپست مذکور اینبار بسیار زودتر از زمان معمول آغاز گشته و احتمالاً اپل از آن در ساخت نسل بعدی تلفن هوشمندش که شاید نام آیفون 6S را برایش برگزیده باشد استفاده خواهد نمود.

البته ممکن است که تولیدات فعلی سامسونگ در نمونه های اولیه نسل بعدی موبایل مورد بحث استفاده شوند تا عملکرد آنها آزمایش گردد و سپس سری جدید و نهایی شده چیپست A9 وارد فاز تولید انبوه گردد.

گزارشات دیگری نیز وجود دارند که بر مبنای آنها گفته شده شاید سامسونگ مسئولیت تولید چیپست های S1 که در ساعت هوشمند اپل به کار رفته اند را نیز بر عهده داشته است. دو کمپانی مورد اشاره یعنی اپل و سامسونگ علیرغم رقابت سنگینی که با هم در بازار تلفن های هوشمند دارند در سال آتی و بر مبنای اخبار پیش تر ذکر شده در این زمینه همکاری های نزدیکی را نیز تجربه خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • RAPture

    14 نانومتری عالیه. اسنپ 810 20 نانومتری. خدایی اپل تو زمینه طراحی چیپست موبایل خیلی خوبه.

  • Mostafa

    با سلام / اولا هر شرکتی سعی میکنه ک محصول نهاییش با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت ممکن باشه ثانیا اپل و سامسونگ اولین فاکتورشون سود آوریه یعنی این همکاری در جهت سود آوریه بیشتر ولی فدا نکردن کیفیت برا اپل و سامسونگه!

  • سوتابایت

    یه نکته !! به این زودی ها !! تولید کنه!! :-!
    بحث بر انگیزه!
    شاید برای iPad Air plus !!

  • Bahador

    الان = سامسونگ تولید چیپست های A9 اپل را آغاز کرد.

    شش ماه دیگه = سامسونگ تولید دوربین های اپل را آغاز کرد.

    سال دیگه = سامسونگ اپل تولید کرد!!!

  • JOKJOK.IR

    اینجاست که قدرت یه کمپانی معلوم میشه ... سامسونگ هرچی باشه یه اسمبل کننده نیست

    • Sam

      شاید اسمبل کننده نباشه!
      ولی تولید کننده قابلی هستش!

  • Robot Chicken

    باز الان یه سری میگن اپل محتاج سامسونگه و فلان و اینا...
    بیاین یه مثال براتون بزنم، یه تیم از معمارا و مهندسای عمران میان و میشینن کلی انرژی و وقت میزارن و یه بنا رو طراحی میکنن،موقع اجرا که شد کی اجراش میکنه؟ تیمی از کارگر ها و بنا ها‌ . حالا یه سوال، آیا اعتبار ساختمون برای کارگرهاست یا برای تیم طراح؟ آیا کارگر میتونه همون ساختمون رو بدون نیاز به کسی طراحی و اجرا کنه که هم پایدار باشه هم زیبا؟
    -----
    P.S به هیچ وجه منظور پایین آوردن شان کاری کارگرهای زحمت کش رو ندارم.

    • Ehsania

      یه چرتو پرتی گفتیا!
      اپل که کثیفترین سیاست های انحصار طلبی دنیا رو داره ذره ای اگه تکنولوژی تولید داشت دریغ نمیکرد و خودش تولید میکرد!یه کارگر تو ایران بی ارزشه ولی همون انگلیس و امریکا کارگر از بالا مقام ترین افراد کشوره اونجا برا مهندس شدن آسونه برا کارگر شدن باس فنی باشی راستی صنعت گراشون که هیچی!اینم اضافه کنم یه بچه ای یه فکری تو سرشه یه عالم نخبه و کارکشته میاد اونو براش میسازه!

    • Chester

      دقیقا دوست گرامی به نکته خوبی اشاره کردید.
      در دنیای امروزی خود کفایی یعنی مرگ .
      همه به هم وابسته هستن. برای مثال شما کارت گرافیک شرکت انویدیا رو در نظر بگیرید . خود چیپ گرافیکی که عهده ساختش بر دوش TSMC هستش و انواع و اقسام IC ها گرافیک هم تولید و طراحی شرکت های دیگه هستش. یعنی ما نمیتونیم بگیم انویدیا از عهده ساخت چیپ های پیش پا افتاده بر نمیاد بلکه میتونه خود کفا باشه و طراحی و تولید کنه ولی از اونور برای مثال کارت گرافیک 970GTX که 350$ قیمت داره قیمتش میشه 1350$.
      خیلی ساده لوحانه هستش که بگیم اپل با اون همه سرمایش نمیتونه خط تولید نیمه هادی راه بندازه . چرا میتونه داشته باشه ولی اون موقع آیفون 650$ میشه 1650$.

  • Hamed

    مگه اینا رقیب نبودن؟ :D

  • دادا

    آرزو دارم یک روز توی ایران نیمه هادی تولید کنم در حد A9 وبالا تر..................

    • bahram (در فراق زاخار)

      مواد اولیه اش از ایران صادر میشه!

  • TROOL

    حالا هی بزنین تو سر کله هم
    اینا با هم رفیق شدن
    پای پول اومده وسط

  • SAEED DASTMARD

    سلام من برسون به اپل سامسونگ.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی