مایکروسافت چگونه از هوش مصنوعی در ساخت مترجم همزمان اسکایپ استفاده کرده است؟
اسکایپ اخیرا از اولین نسخه با قابلیت ترجمه همزمان رونمایی کرد. این نسخه با ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ سازگار است. این تکنولوژی که با نام Skype Translator شناخته می شود فعلا و در نسخه اولیه ...
اسکایپ اخیرا از اولین نسخه با قابلیت ترجمه همزمان رونمایی کرد. این نسخه با ویندوز ۸٫۱ و ۱۰ سازگار است.
این تکنولوژی که با نام Skype Translator شناخته می شود فعلا و در نسخه اولیه ای که به صورت آزمایشی عرضه شده قابلیت شناسایی زبان انگلیسی و اسپانیایی و ترجمه همزمان این دو به یکدیگر را دارد.
احتمالا در ویدئویی که پیش از این برای نمایش این قابلیت توسط مایکروسافت منتشر شده، حاصل تحقیقات چندین ساله محققان و کارشناسان مایکروسافت روی این تکنولوژی که هم اکنون در قالب اسکایپ عرضه شده را دیده اید. این ویدئو پیش از این در دیجیاتو منتشر شده است.
در ادامه با ما باشید تا با نحوه کارکرد مترجم همزمان اسکایپ بیشتر و بهتر آشنا شوید.
مایکروسافت در حال حاضر از تکنولوژی هایی اختصاصی برای ترجمه متون استفاده می کند که مترجم اسکایپ نیز کمی از سیستم ترجمه متن بینگ بهره می برد. در حال حاضر سرویس ترجمه متنی مایکروسافت برای ترجمه زبان های خارجی برای محصولات، راهنماها و صدها صفحه پشتیبانی مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته Viram Dendi از بخش تحقیق و توسعه مایکروسافت: مرکز پشتیبانی مایکروسافت یکی از بزرگترین و بهترین سرویس های منابع اینترنتی در این حوزه به حساب می آید.
اما هوش ماشین ترجمه مایکروسافت اصل داستان است. Skype Translator واژه هایی که شما می گویید را درک می کند، به متن تبدیل می کند، آنها را -به زبان مخاطب- ترجمه می کند و سپس به صورت صوتی برای آن سوی مکالمه بیانشان می کند. و مهمترین بخش این پروسه، دریافت صوت و تبدیل آن به متن است.
اما شاید با خود بگویید شناسایی صوت و تبدیل آن به متن که تکنولوژی جدیدی نیست و سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. اما در این مورد خاص، مایکروسافت از حوزه خاصی از هوش مصنوعی برای شناسایی صدا بهره برده که به شبکه های عصبی شناخته می شود.
بحث شبکه های عصبی از سال ۱۹۸۰ مطرح شده است. مهمترین استفاده از این تکنولوژی حدود دو سال پیش و در ۲۰۱۲ بود که گوگل اعلام کرد از این طریق در حال تشخیص ویدئوهایی است که در آنها یک 'گربه' دیده می شود. آن تجربه به گوگل کمک شایانی در موتور تشخیص صدای اندروید کرد. اما در پشت صحنه مایکروسافت نیز برنامه های خودش را روی پروژه ترجمه همزمان اسکایپ پیش می برد.
به گفته John Platt، مایکروسافت حدود یک دهه پیش از اینکه گوگل به فکر استفاده از این تکنولوژی در شناسایی گربه های یوتوبش باشد، در حال استفاده از آن برای شناسایی دستخط ها روی تبلت ها بود. اما استفاده از آن در چیزی مثل مترجم همزمان اسکایپ بحثی کاملا متفاوت است. این به معنی قدرت شناخت صحبت های هر فردی است.
این مساله از زمانی پیش از کریسمس سال ۲۰۰۹ شروع شد که مایکروسافت اسپانسر یک نشست کوچک دانشگاهی در بریتیش کلمبیا بود. سخنران دعوت شده -Geoff Hinton از دانشگاه تورنتو- بر روی ماشینی کار کرده بود که قابلیت بازشناسی میمیک های عصبی انسانی را داشت و می توانست به تدریج به درکی عمیق تر و عمیق تر از زبان انگلیسی برسد.
مایکروسافت به سرعت بر روی این ایده سرمایه گذاری کرد تا ایده هینتون بتواند به مرحله آزمایش برسد. نتایج خیره کننده بودند. قدرت تشخیص صدا تا ۲۵ درصد بهبود یافت. Peter Lee -رئیس بخش تحقیق مایکروسافت- در این باره به وایرد می گوید: «ما آن نتایج را منتشر کردیم و دنیا عوض شد.»
حالا مایکروسافت آماده تغییر دنیا در آینده نزدیک است. امکان گفتگوی چهره به چهرهٔ دو فرد با زبان و فرهنگ متفاوت چیزی است که می تواند ارتباطات را نسبت به چیزی که تا به حال درک می کردیم، کاملا متحول کند. مثل فیلم های علمی و تخیلی به نظر می رسد.
ویکرام دندی می گوید: با وجود اینکه ما اعلام کردیم عرضه نسخه آزمایشی عمومی اسکایپ تا انتهای سال به انجام می رسد، تا پیش از روز دوشنبه -در میانه دسامبر ۲۰۱۴- پنجاه هزار نفر برای دسترسی به نسخه بتای اسکایپ -که قابلیت ترجمه همزمان دارد- ثبت نام کرده اند. تنها یک روز بعد تعداد درخواست ها دو برابر شد و این نشان می دهد مردم به شدت نسبت به معنی این تغییر در ارتباطات هیجان زده هستند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

یک نفر کلی وقت گذاشته اومده 20تا کامنت بی ارزش فرستاده که بگه من اهل بحث کردنم و شما ها همتون مشکل دارید...تو این مدتی که یک سری بچه های digitao را شناختم فهمیدم اصلا تعصبی نیستند روی برند و همیشه نظرات منطقی و مفیدی ارسال می کنند حالا یک آدم بی تجربه اومده همه را برده زیر سوال که بگه من هم هستم...
واقعا موندم بعضی ها ویندوز کرک شده دارن.پولی هم ندادن حتی به یه نرم افزار؛بعد این همه دزدی و غیر قانونی بودن میان دست و پا هم میشکنن به خاطر مایکرو؛خوب البته حق میدم چون مایکرو فعلا کاری نداره باهاشون.
واقعا موندم بعضی ها ویندوز کرک شده دارن.پولی هم ندادن حتی به یه نرمافزار؛بعد این همه دزدی و غیر قانونی بودن میان دست و پا هم میشکنن به خاطر مایکرو؛خوب البته حق میدم چون مایکرو فعلا کاری نداره باهاشون.
یک کاربرد خیلی مهم دیگه:
مشکل ارتباط برقرار کردن افراد در گوشه گوشه جهان با شرکت های حامی تولید علم برای گفتن ایده هاشون حل میشه...
من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم...
حتی میشه نام انقلاب روش گذاشت....
البته اینم بگم که در آینده بهتر میشه نظر داد و بررسی کرد و ممکنه من اشتباه کنم.
من استفاده شخصیم رو میگم که ببینید این برنامه چقدر عالیه...
من هدفم رو گذاشتم تعریف درست دین اسلام برای مردم دنیا یعنی لااقل به هر کسی که بتونم ولی نمی تونستم همه زبونا رو یاد بگیرم... حالا فقط باید نهایتا انگلیسی بلد باشی...
نمی دونم با چه هدفی این برنامه درست شده ولی واسه کمک به بالا رفتن آگاهی ها تو همه زمینه ها فوق العادس...
مهد کودکه؟
خوب شدم دیدمت ، یه چند تا بازی تکنفره خوب بگو شروع کنم به بازی کردن ، نظرت راجب به Thomas was alone چیه ؟؟؟
Wolfenstein الان هم تخفیف خورده شده 30$
Tomb Raider Definitive Edition
Ryse Son of Rome
Metal Gear Solid Ground Zero 67% off الان 6$ ! :)
Kinect sport rivals 50% off
killer instinct free
Sunset over drive
minecraft
خوب اینا فقط سینگل محورن.
اینا هم فوق العادن:
Halo Tmcc
Forza Horizon 2
Dragon Age
Gta v
اگرم ایندی و کوتاه میخوای:
Walking Dead
Wolf among us محشره
Tomas was alone هم به نظر من جالب نیست حتی ریتش هم پایینه.
همه بازی های telltale رو انجام دادم، tomb raider ۳۶۰ رو هم همین طور ، metal gear و ryse و wolf هم همین طور ، forza رو هم demo رو دانلود کردم و واقعن عالی بود اما داستان داره یا همین جور بی نهایته ؟؟؟ motorsport بهتره یا horizon ???
هورایزون جذاب تره.
الان اگر میخوای بخری یکی از اینا رو بخر:
Halo TMCC
Sunset Overdrive
Forza Horizon 2
Dragon Age
جالبه از 20 تا کامنت این پست فقط همون اولین کامنت عامر مربوط به پست هست، بقیش دارید با هم دعوا میکنید! این طرف دیوونه هست ولش کنید
اینم یکی از مثالاش (قابل توجه عامر)
اصلا دوس ندارم که اینجور کامنتای بدم اما چندتا کاربر هستن اومدن جو کامنتارو خراب کنن چ خوب میشه کاربرا جواب ندن و رد شدن تو همین پست هم هستن ، خلاصه به امید فردای زیباتر :)
آره از این آدما که همه جا پیدا میشه. بهشون میگن ترول
یه کامنت هم نوشتم و در شرف تاییده. دوست داشتی اونم بخون بعد قضاوت کن ;)
بحص:بحث
"عزیزم هر وقت منطقی صحبت کردی بیا با هم بحص می کنیم"
قرار نیست من با شما بحث کنم. شما نظر میدی منم نظر میدم. درکش خیلی راحته
عدد و ارقام واسه شما مهمه ولی واسه من یه چیزای دیگه مهم تره.
هر کسی بر اساس دیدش نظر میده.
بازم درکش ساده س. نه؟
اولا معذرت بابت غلط املایی
بعدش بیخیال داداش نمی شه باهات حرف زد شب خوش ببین سایت همسایه بهترین جا هستش برای اینکارها ما دلمون می خواد همین لطف صفا رو داشته باشیم جون هر کی دوست داری بیخیال شو اصلا تو راست می گی
"عزیزم شما که پروفایل نداری ، حرفت که از رو شکم زدی نه دلیل و منطق ، من خو می دونم از پست اندرویید و ios ناراحتی اومدی اینجا خودتو خالی کنی"
نه عزیزم. اتفاقا نه من طرفدار iOSم نه اندروید.
بچه نیستم بخوام به خاطر یه پست و چارتا کامنت از این حرفا بزنم
نظرم رو گفتم فقط. یه مثبت و منفی هم اونجا گذاشتن واسه همین کارا. موافقی + مخالفی -. این همه کل کل هم نداره.
عزیزم شما مشکلت دقیقن کجاست ؟؟ اومدی یه تیکه انداختی دعوا راه بندازی واسه هیچ و پوچ، از مایکروسافت خوشت نمی یاد ، با دلیل و منطق حرفتو بزن ؟؟؟
بله شما کودکی بچه که چه عرض کنم بعد هم شما کلا مشکل فکری داری فکر کنم طرفدار گروه دا ....یا شاید هم فکرات همین افراد معلوم حال ظالبان یا طا... که کودکان کشتن حتما ماکروسافتی یا اپلی یا دهه نودی بودن
برو عمو تو کلا از کامپیوتر استفاده نکن فعل حرام ...
اینم مثال دومش (بازم قابل توجه عـــــامــــر)
داش RLET
شاخه هر چه پر بار تر سر زیر تر.. اینقد ادعا نکن... ؛)
پسرم گرو کشی نکن
با هوچی بازی میخوای چی رو ثابت کنی
اره شما گلی زیاد حرص نخور رشته افکار بلندت پاره میشه دوباره میری 1 هفته دیگه میایی ها
در جواب به ابولفضل ، پاسخ نداشتی
داداش هیچوقت سعی نکن همه رو با خودت همسو کنی چون اینجور دیگه تفکرات همه مدل شکل نمیگیره ، پنج تا انگشت هیچوقت،مثل هم نمیشن بعضیا کلا میام اینجا که اعصاب بچه هارو خراب کنن ، اولین شرطشون هم اینه که ثبت نام نمیکنن تا سوابق درخشانشون معلوم نباشه نمونشم زیاده تو سایت :) خلاصه اینکه مثل من باش کامنت هرکس رو که میدونی تشنج داخلت درست میکنه نخون و برو بعدی :D
دقیقا! من شماها رو همسو با خودم نمی کنم. فقط نظر شخصی خودم رو میذارم.
من ثبت نام نمی کنم چون نیاز ندارم همیشه توی سایت ها باشم و کامنت بذارم. وقتش رو ندارم. (قدیما زیاد داشتم)
من خیلی از کامنتایی که توش دروغ و گمراهی هست رو وقتی میخونم تحمل می کنم و از روشون رد میشم.
ولی خب بعضی وقتا هم لنگر میندازم.
هر کسی آزاده کامنت بذاره تا زمانی که به کسی توهین نشه. (البته من جواب توهین رو با توهین میدم اگه اعصابم خورد شده باشه از اون کاربر) وگرنه خودم توهین کردن رو شروع نمی کنم. پس کسی که توهین نمی کنه مجازه هر نظری میخواد داشته باشه.
حالا مثلا یه تیکه به برند انداختن نباید خون یه کاربر رو جوش بیاره. چون اون برند مال اون کاربر نیست. نه سهام دارشه نه مدیرعاملشه نه مالک نه هیچی هیچی.و توهینی هم به کاربر و حتی اون برند صورت نمی گیره.
ولی خب متاسفانه در جواب نظر شخصی یه عده شروع می کنن به توهین و متلک پروندن و آدم مجبوره تا جواب بده.
راستش من فکر نمی کنم که کلمه ی "جالب بودن" یا "تیکه پاره شدن" توهینی باشه که قرار باشه با متلک و توهین جواب بگیرم.
البته من از مایکروسافتیا بیشترین توهین رو شنیدم توی این چند سال. عادت کردم کلا. میشناسم دیگه چه جور شخصیتی دارن برو بچ مایکروسافتی
ولی خب فکر نمی کنم این اجازه از من گرفته شده باشه که نتونم توی یه سایت نظر خودم رو بذارم.
همه میدونن من نه اهل بحثم نه حوصلشو دارم دادا ، شما کامنتو تو جواب به من نوشتی پس سوی سخنت با من بود ، نه توهینی کردم به کسی نه ادبم اجازه میده ، دفه بعد هروقت خواستی نظرات گهربارتو بگی تو جواب به کسی نگو و مستقل باش ، دیگه قضاوت کردنش با بچه ها ، موفق و پیروز باشید
اتفاقا من کاملا اهل بحث کردنم ولی بحث منطقی
نه بیان در جواب بهت بگن دیوونه یا بچه یا باد شکم و ...
یعنی یه حساب دو دوتا چارتای معمولی هم انجام بدی متوجه میشی شخصیت بعضی آدما چجوریه.
اون کامنت اولم رو فقط در جواب به شما نگفتم و کلی بود. یعنی کل فن مایکرویی ها نه فقط شما. چون میدونستم دقیقا بعد از نوشتن اون کامنت اوضاع سایت اینجوری میشه (دیگه با بحث کردن با کاربرای مایکروسافتی خیلی تجربه پیدا کردم میدونم حرکت های بعدیشون چیه دقیقا) برای همین همون جا کلی نوشتم.
البته شایدم از نظر شما اون دارویی که برای من تجویز کردی توهین حساب نمیشد.
به قول خودت کاربرا خودشون میتونن قضاوت کنن (البته مایکرویی ها نه. بی طرفا که شک دارم خیلی باشن. بالاخره 84 درصد سواد آیتی ایران رو همین عده تشکیل میدن)
عامر جان واقعیتش اینه که من تو دنیای واقعی هیچ کسی رو ندارم حتی یک دوست فقط شماها هستید و دیوان ترول و..... من خیلی صفای دیجیاتو رو دوست دارم دلم نمی خواد با اینجور ادم ها سایت متشنج بشه راستی من تو ترکم می خوام اصلا تعصب بازی در نیارم
فدایی داری آقا ، منم مثل خودتم دوتا رفیق فابریک دارم ، و یه خانواده عظیم به اسم دیجیاتو ، خوش باش کامنتای دوستانو بخون خوشت اومد مثبت بده خوشت نیومد منفی بده ، برات مهم،نبود هم رد شو همه سلیقه ها هیچوقت هیچوقت هیچوقت یکی نمیشه