ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا استیو جابز به کودکانش اجازه استفاده از آیپد را نمی داد؟

تا به حال فکر کرده اید که چگونه می خواهید فرزندان خود را بزرگ کنید؟ مهم نیست در سنی هستید که فکر کردن به آن دیر شده یا آنقدر کم سن و سال هستید که ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تا به حال فکر کرده اید که چگونه می خواهید فرزندان خود را بزرگ کنید؟ مهم نیست در سنی هستید که فکر کردن به آن دیر شده یا آنقدر کم سن و سال هستید که حتی لحظه ای اندیشیدن در این رابطه خنده دار باشد، اما به هر حال این مسئله ی بسیاری از ماست. فرزندان مان در چه دنیایی قرار است زندگی کنند؟

استیو جابز در رابطه با این مسئله، موضع گیری محکمی داشت و وقتی نیک بیلتون، خبرنگار نیویورک تایمز از وی پرسید که آیا فرزندانت عاشق آیپد هستند، گفت: "تا به حال از آن استفاده نکرده اند، ما مقدار تکنولوژی ای که فرزندان مان در خانه استفاده می کنند را محدود کرده ایم."

دیگر خبره های حوزه تکنولوژی هم رویکردهای مشابهی را در نظر گرفته اند. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این سخت گیری ها در دره ی سیلیکون رواج خاصی دارد و تعداد کثیری از متخصصین و مهندسین، حفاظی دور فرزندان خود می پیچند تا از تکنولوژی دور نگه شان دارند. حتی مدرسه ای به نام Waldrof در اوس آلتوس وجود دارد که در آن هیچگونه کامپیوتری وجود ندارد و کارها فقط و فقط به صورت دستی انجام می شود.

نشریه The Times به نقل از کریس اندرسون، مدیرعامل 3D Robotics و پدر 5 فرزند نوشته است:

کودکانم من و همسرم را به فاشیست بودن و نگرانی بیش از حد نسبت به تکنولوژی متهم می کنند، و می گویند هیچ یک از دوستان شان در خانه خود چنین قانونی ندارند... به خاطر این است که ما خطرات تکنولوژی را دیده ایم. من خودم آن را دیده ام و نمی خواهم این بلا سر فرزندانم بیاید.

اگر اعتیاد کنونی ما به تلفن همراه، تبلت، پی سی و دیگر وسایل تکنولوژی دلالتی بر این اتفاق باشد، با در اختیار گذاشتن تکنولوژی در دسترس فرزندان کم سن و سال، احتمالا زندگی آینده شان را خالی از هرگونه خلاقیت، خیال و فانتزی خواهیم کرد. ما آخرین نسلی بودیم که در کوچه و خیابان به بازی های غیر مرتبط با تکنولوژی پرداختیم، چرا که زمان ما نه لپ تاپ و تبلتی بود و نه تلفن هوشمندی. ما از حرکات دیگران آموختیم، ارتباط برقرار کردیم و اطلاعات مان را از طریق کتاب یا مکالمه و گفتگو با دیگر افراد جامعه ی هر چند کوچک اطراف مان به دست آوردیم که در تقابل با موتور جستجوگر گوگل بود.

یادگرفتن از طرق مختلف سبب شد که به خوبی مستقل بارآییم. بنابراین باید نگران باشیم، ما با اسنپچت، وایبر، واتزاب و دیگر برنامه ها راه برقراری ارتباط را از کودکان مان می گیریم و با کندی کراش، تمام اوقات فراغت شان را با تفریحی که به تحرک شان کمکی نمی کند پر می کنیم.

فکر می کنم استیو جابز حق انجام چنین کاری را در قبال کودکانش داشت. بنابراین دفعه بعدی که به کودک خود فکر کردید، میزان تکنولوژی مورد استفاده را هم در گوشه ذهن لحاظ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • homan mi

    حالا باز اینا خوبه شما به این فکر کن اون بچه ها چی میشن که به قول یکی از دوستان مادراشون دنبال لایک و فالوور هستن تو اینستا
    به نظر من یه نوع مرض شده اصلا ما که هر وقت میریم اینستاگرام دختره پست گذاشته هر کامتی بزاری برا عکس قبلی اونو برات میزارم


    چه میخواهد شود خدا داند

  • حسین.

    سلام وعرض ادب.یک ریاضیدان معروف اسمش الان یادم نمیاد
    می گوید
    در دنیایی که تکنولوژی از تعالی انسانی پیشی بگیرد ما نسلی از احمق ها خواهیم داشت....

    • محسن

      ماله انشتین

  • حسین

    سلام وعرض ادب.یک ریاضیدان معروف اسمش الان یادم نمیاد
    می گوید
    در دنیایی که تکنولوژی از تعالی انسانی پیشی بگیرد ما نسلی از احمق ها خواهیم داشت

  • vahid_mehrpour

    میدونم به موضوع ربطی نداره ولی اندروید Lبرای گوشی نوت 3 sm-n900لو رفته همه چیز عالی کار میکنه سرعت اجرای برنامه ها در حد موشک بالا رفته به طوری که وقتی برنامه رو اجرا میکنی درجا باز میشه منو و ظاهرش خیلی تغییر کرده و مانند s5 شده من نصب کردم یکم نصبش درد سر داره ولی در کل ارزشش رو داره چون واقعا خوبه تنها مشکلش اینه که بلوتوث کار نمیکنه ... بقیه چیزاش عالیه ...
    راستی اولین کامنت من هستش :) امیدوارم خوش خبر بوده باشم

  • وحید آقاخانی

    بی ربط:

    http://www.prosperity.com/#!/?opts=shuffleboard
    http://www.prosperity.com/#!/

    اینجا یه سری نمودار جالب بود گفتم شاید دوستان بخوان ببینن و با نمودار بازی کنن تا نتایج مختلفی ازش بگیرن!

  • abolfazl_eslami

    فقط دلم می خواد بدونم اون استقامتش رو جابز از کجا اورده یا بیل گیتس چجوری میتونه اینهمه ببخشه اون روز یک فیلم ازش گرفته بودن تو افریقا داشت با افریقایی ها زباله جمع میکرد چجوری اینکارو میکنه ولی خدا نکنه یکی مثل من پولدار بشه دیگه ......

  • Heisenberg

    خیلی کار جالبی میکرده

  • Mist

    یعنی تمام این تکنولوژی که تو شو اًف هاش برای ملت تبلیغ میکرد....

  • متین هستم(یه بنده خدای سابق)

    راس میگه دیگه الان هر بچه زیر پنج سال میبینی یدونه از این تبلت چینی ها بهشون میدن سرشون گرم شه نه کاری با بابا مامان دارن عشق خوشونم میکنن من خودم از اینکه مدت زیادی رو پشت همین هادمیگذرونم پشیمونم اما لذت خاصی داره

  • RLET

    بچه تربیت میخواد.
    متاسفانه بچه های نسل جدید ما، تربیت نمیشن. فقط بزرگ میشن. (به قول یکی از بچه های همین جا که گفت فقط همین که ساکت بشن برای خونواده ش کافیه) و این بزرگ ترین معضله. نه تنها توی ایران بلکه توی کل دنیا این اتفاق داره می افته
    ما خودمون توسط خونواده هامون تربیت شدیم و وضعمون اینه. وای به حال بچه های جدید.
    وقتی فرصت نداشته باشی بچه ت رو تربیت کنی پس باید محدودش کنی تا آزادی مفرط نیاد سراغش
    برو بچ دره ی سیلیکون پرمشغله ان (چه مرد چه زن) پس فرصتی واسه تربیت کردن بچه نمی مونه. برای همین جابز میاد بچه هاش رو محدود می کنه تا معتاد به تکنولوژی نشن. چون وقت و فرصتی نداشته که بخواد برای بچه هاش توضیح بده و فرهنگ استفاده از دیوایس های اپل رو یادشون بده.

    مطمئنا من در آینده خیلی چیزا رو در اختیار بچه ام قرار میدم ولی در عین حال فرهنگ استفاده اش رو هم بهش میگم.
    مثلا میگم فیس بوک شبکه ایه برای ارتباط با بقیه ی مردم دنیا از نظر سن، شغل، نیاز و هدف یکسان که در نهایت به نفع خودش و پیشرفتش باشه. نه اینکه ولش کنم بره تو فیس بوک و صبح تا شب عشق لایک خوردن و چرت و پرت کامنت گذاشتن و مسخره بازی های دیگه.
    به جای محدود کردن باید فرهنگ سازی بوجود بیاد.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی