در پی هک سونی کره شمالی کاخ سفید را تهدید کرد و آمریکا از چین خواست اینترنت کره شمالی را قطع کند
به نظر می رسد که مقامات کره شمالی اصلا از اتهامات ماموران FBI نسبت به کشورشان خشنود نیستند. در پی هک سرورهای سونی و تهدید هکرها نسبت به اکران فیلم The Interview توسط سونی، مقامات ...
به نظر می رسد که مقامات کره شمالی اصلا از اتهامات ماموران FBI نسبت به کشورشان خشنود نیستند. در پی هک سرورهای سونی و تهدید هکرها نسبت به اکران فیلم The Interview توسط سونی، مقامات اف بی آی با توجه به بد افزارهایی که در سرورهای سونی یافت شده، کره شمالی را مسئول دانسته اند.
اتهام زنی این حملات سایبری و تهدیدات تروریستی پس از آن به کره شمالی برای این کشور گران تمام خواهد شد. در همین زمینه کمیته ملی دفاع کره شمالی در بیانیه ای به این حرکت آمریکایی ها اخطار داده است.
کره شمالی قویا ارتباط خود را با هک های اخیر علیه سرورهای سونی پیکچرز تکذیب کرده و حتی اعلام کرده که در جهت تحقیقات در خصوص این مساله حاضر با همکاری با آمریکاست.
در ادامه با دیجیاتو باشید.
در جبهه ای دیگر اما آمریکا از چین خواسته که اینترنت کره شمالی را قطع کند.
روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که آمریکا 'پاسخی متناسب' نسبت به این حمله سایبری کره شمالی خواهد داشت. و از انجا که آمریکا معمولا پاسخ هایی بسیار سنگین تر از ضربه اول میدهد تصمیم گرفته کل اینترنت کره شمالی را قطع کند.
تنها مشکل این اقدام از سوی آمریکا این است که اینترنت کره شمالی با روترهای ارتباط از راه دوری که در چین قرار دارند تامین می شود. در این صورت حتی اگر چین با پیشنهاد آمریکا در قطع اینترنت کره موافقت کند تنها بخشی از اینترنت این کشور قطع می شود و بخش هایی از این کشور به اینترنت دسترسی خواهند داشت. در این صورت اگر کره ای ها بخواهند هک مجددی انجام دهند می توانند از طریق هتل های چینی که کره شمالی مالک آنها است اعمال نابکارشان را ادامه دهند.
بر اساس نوشته ای در نیویورک تایمز، حکومت اوباما قصد دارد در خصوص هک پیامی عمومی به جهانیان دهد که از زبان یک مقام رسمی اینگونه نقل شده: 'چیزی که ما در پی آنیم راهی برای قطع دسترسی هاست که باعث توقف حملات سایبری شود.'
در گذشته کشورهای دیگری نیز اقدام به از کار انداختن سرورها و شبکه کرده اند، اما این اقدامات تنها از مناطقی قابل انجام بوده که دسترسی به اینترنت جهانی وجود داشته است. کره شمالی در بخش جدایی از این ساختار قرار دارد و بیشتر حملات سایبری فعلی از این ناحیه و نزدیک مرزهای چین با این کشور انجام می شود. Oren Falkowitz -تحلیلگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کسی است که Area 1 را که یک شرکت امنیتی در کالیفرنیاست مدیریت می کند. او در این باره به نیویورک تایمز گفته که چنین اقدامی علی کره شمالی یک گوشمالی جزئی بر ضد آن خواهد بود.
آمریکا همچنین نقشه ای از اطلاعات مسیرهای حمله به سونی به دست آورده که نشان می دهد مبدا حمله ها از چین، سنگاپور، تایلند و بولیوی بوده است. در خصوص قطعی اینترنت کره شمالی البته با سایر کشورهای دخیل نیز تماس گرفته شده است. اما حتی اگر این کشورها قبول کنند، کلید قطعی کامل اینترنت کره شمالی در دست چین خواهد بود. در این صورت چین و آمریکا مجادله ای در این رابطه خواهند داشت.
چین به رغم گفته های پلیس فدرال آمریکا، پیش از این اعلام کرده که هیچ مدرکی برای اینکه ثابت کند هک سونی به کره شمالی مرتبط است وجود ندارد. بدین ترتیب بعید به نظر می رسد چین با این نظر در خصوص کره شمالی، با آمریکا به توافقی برای قطعی اینترنت این کشور برسد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

يعني ميشه جنك جهاني بشه اقا خيلي حال ميده
زیر سر هر کی هست امیدوارم کره شمالی را ازاد کنه
کره شمالی:
ما هک نکردیم.
روز بعد:
زیاد گیر بدید، شما رو هم هک میکنیم، گفته باشم.
البته ما هم نکردیما!!
D:
"اینترنت در کره شمالی به طور کامل «قطع شده است»"
گزارشهای منتشره حاکی است که دسترسی به وبسایتها و اينترنت در کره شمالی به طور کامل قطع شده است اما آمريکا حاضر نشده که در این زمینه اظهارنظر کند.
باراک اوباما، ریيس جمهوری ايالات متحده آمريکا، سه روز پيش وعده داد که کره شمالی تاوان حمله گسترده هکری به شرکت سونی پيکچرز را خواهد داد.
با وجود اين، ماری هرف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، روز دوشنبه، اول دی، از اظهار نظر درباره اينکه آيا واشینگتن مسئول قطع اينترنت در کره شمالی است، خودداری کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده که خانم هرف در عين حال که گفته ايالات متحده «گزينههای مختلف» درباره چگونگی پاسخ دادن به کره شمالی را بررسی میکند اما افزوده است: «ما واکنشهای خود را نشان خواهيم داد؛ بعضی از آنها مشاهده میشوند، بعضیها شايد نه».
دوگ مدوری، يک کارشناس وب جهانی، قطع کامل اينترنت در کره شمالی را تاييد کرده است.
منبع:
http://www.radiofarda.com/content/f14_north_korean_internet_totally_down/26757350.html
جالبه به استاکس نت و فلیم واکنش خاصی نشون ندادند اما برای هک یه شرکت کلا اینترنت یه کشور را میخوان قطع کنند
کره شمالی تا این حد!...نوچ نمیشه باورم...هک کردن به همین سادگیاا نیست.تازه اینترنت کره شمالی یه چیزی تو مایه های اینترانت خودمونه...
رو که نیست
طرف رسما از طریق اینترنت از کل جهان جاسوسی کرده (NSA) حالا مدعی شده باید اینترنت کره شمالی بخاطر یه هک قطع بشه
دگماتیسم و توتالیتریسم چه تاثیر جالبی بر ادم ها داره!
مردم دنیا تو خواب خرگوشین!
دنیا بر مبنای یه سری از اصول میگرده که مردم هیچگونه تصوری از اونها ندارند حتی امریکا هم مهره ای از این صفحه شطرنجه کره و ایران و اسراییل و چین و روسیه که جای خود دارند
تعریف و مبنای قدرت فراتر از اینهاست.
موضوع عجیبیه،اگه این گروه اینقدر قدرتمنده چرا یک شرکت فیلم سازی رو نشونه رفته و دست به اقدام جدی تری نزده!
از طرف دیگه هم واقعا بی جهت نیست اگه فکر کنیم کار کره بوده چون جز اون کشور با اون قوانین پرفکتش!،چه کشوریه که به یک فیلم کمدی تااین حد بخواد واکنش نشون بده،میتونست طی یک بیانیه بگه اهانت آمیزه.
درکل اتفاقای جالبی پیش خواهد اومد بازم و منم موافقم که اینترنت کره قطع بشه چون کشوریه که مردمش دسترسی ندارن به این مقوله و بهتره که نباشه تا به قول خودشون شیطانی نشن(مثل نپذیرفتن کمک غذایی به این بهانه درحالی که هزاران نفر از مردمشون از گرسنگی میمیرند).
ومشخصه که این وسط بازنده واقعی سونی هستش با اوضاع نابسامانی هم که داره هیچ ریسکی نمیتونه بکنه.
او نا میرن سونی رو هک میکنن ما هم فقط بلدیم شعار بدیم :-[